20 week echo gehad

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door moniek1979, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    kunnen ze er ook naast zittn bij een echo? volgens die vrouw ben ik 19 week zwanger, maar weet zeker dat dat niet kan! ik ben al een week terug" gezet zeg maar .. dacht dat ik 13 week was maar bleek 12..

het maakt niet veel uit, maar vind het wel vreemd. ben bang dat mijn kindje dan niet goed groeid ofzo..

en waar kan ik de uitleg van de echo vinden?
    weet dat er een forum over is, maar weet niet meer waar!
    en met 19 a 20 week hoe groot is het kindje dan?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik weet alleen de afmetingen van een kindje van 20.1wk en deze waren ook iets te klein naar wat het moest zijn maar ik ga me daar niet druk om maken want het zat nogruim boven de 0 balk

ff in mediche terme de maten kun je vergelijke:
    BPD: 48,0mm (biparietale diameter)
    HC: 176.0mm (hoofdomtrek)
    AC: 152,00mm (abdominale omtrek)
    FL: 32.0mm (femurlengte)
    boven aan dit topic kun je de uitleg vinden van de afkortingen en uitleg van een 20wk echo

3. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    die van ons kwam ook niet overeen met het aantal weken tijdens de 20wkn echo.
    Heb de gyno toen nog eens extra om uitleg gevraagd en tijdje later kreeg ik nog een extra echo om de groei te controleren. het is iets kleiner, maar niks om me zorgen over te maken.....

Maar het gewoon bespreekbaar waar je je zorgen om maakt, bij de volgende afspraak....

twinny

4. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Ik kan me je ongerustheid helemaal voorstellen. Ik ben om precies te zijn 1 1/2 week terug gezet. Ik was eerst erg bang dat dit geen goed teken was maar de echo erna heeft me gerust gesteld. Bij mijn laatste echo met 33 weken hebben ze mijn kindje nogmaals gemeten en lag het kindje precies op de dag af goed met de groei.
    Nu heb ik er vrede mee dat ik niet 7 juli maar 16 juli ben uitgeteld.

Bespreek je ongerustheid bij de volgende afspraak. En daarbij als er iets niet goed zou zijn hadden ze je het zeker verteld!

Deel Deze Pagina