iemand ervaring met een 10 ponder??

Discussion in 'Zwangerschap' started by ellalalaaa, Jun 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ben vandaag 32. 5 zwanger en in het ziekenhuis geweest voor een extra echo. Kindje loopt met haar buikje en benen ruim 4 weken voor op groei. Ze verwachten dus een heel groot dik kindje. een gezellige 10 ponder. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee??

Ella

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier was mijn kleine 4210 gram bij geboorte, maar ze was wel 2 weken te vroeg.

Was dus erg blij dat ze niet op tijd of te laat was.

(ik ben chinees, maar manlief is NL en lang, dus kindje was behoorlijk groter dan ze normaal bij een chinese verwachten)

3. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Beste Ella,

Als je kindje 4 weken voorloopt op de groeicurve komt dit niet neer op een 10 ponder hoor!

Als het je eerste kindje is zal dit denk ik neerkomen op een 4200 gram. Dit valt dan alles mee!

4. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn eerste was 4860 gram. Werd uiteindelijk een spoedkeizersnede, maar niet alleen omdat hij groot/zwaar, was, het was echt een combinatie van factoren. Als hij een kilo lichter was, was het denk ik ook een ks geworden...

5. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Mijn oudste was 4780 gram.
    Een hele fijne thuisbevalling gehad en er zonder kleerscheuren uit gekomen ;)

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier oudste 4685 gram en uiteidnelijk een spoedks, omdat ze niet bleek te passen.
    Jongste is met geplande ks gehaald, omdat ze weer te groot werd voor mijn bekken (hoofd 4 weken voor). Zij was met 38 weken 3910 gram.
    Je weet toch niet wat je kan baren....er zijn vrouwen die een 10-ponder eruit gooien zonder problemen en er zijn vrouwen die bij een kindje van 2,5 kilo al een fkinke knip nodig hebben....

7. laurah

laurah Lid

Nov 7, 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon was 4850 gram en de bevalling was minder heftig en minder complicaties dan bij me eerste van 4135 gram

Maar het licht er inderdaad aan hoe je zelf gebouwd bent. een klein vrouwtje van 1.60 kan zo een tien ponder baren terwijl een vrouw van 1.80 een 7 ponder niet eruit krijgt ( een beetje boers gezegt) maar dat ligt voornamelijk aan je bekken.

ga vooral zelf op je 'onderbuik'gevoel af. als je zelf een slecht gevoel erover heb dan moet je dat ook duidelijke maken/zeggen.

8. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Mijn dochter werd op 33 weken al 3 kg geschat, ben op 38.4 weken bevallen en ze woog 3490gram! Het blijft een schatting!
    Hoeveel wordt je kindje nu geschat?

9. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind het erg knap dat ze nu al de hoeveelheid vet kunnen beoordelen :(

Maak je maar niet te druk hoor. Het is maar een schatting.

10. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Mijn zoon was 4360. Ik heb geen problemen gehad bij de uitdrijving. Alleen een knipje. Maar dat hebben ook genoeg meiden die een kindje van 7 pond baren.
    Deze baby word niet zo zwaar geschat...maar ik vraag t me af. We zullen het zien over een paar week. :D hij moet er toch uit

11. messema

messema Actief lid

Nov 24, 2008
    113
    0
    16
    Mijn zoontje liep ook ruim 3 weken voor op de curve. Met gyn afgesproken dat ik zowiezo niet over tijd zou lopen omdat hij dan te groot zou worden. Veel extra echo's gehad om het in de gaten te houden enz. Achteraf nergens voor nodig. Ik ben 3 dagen voor uitgerekende datum ingeleid en hij was 3995! wel een flinke knip maar dat had niets te maken met de grote van de baby. Achteraf had ik me niet zo druk moeten maken over het gewicht enz.

groetjes

12. holagirl

holagirl Actief lid

Feb 3, 2009
    232
    0
    0
    liep ruim 3 weken voor door zwangerschapsdiabetes...
    is met 36+6 gehaald, was 4505 gram...9 ponder dus!
    was bang voor nog groter, maar op het einde groeide hij minder.
    begon met normale bevalling, eindigde in ks. Dit omdat hij vastlag in het bekken ( geen idee of dit met het gewicht te maken had)

13. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

Feb 5, 2009
    2,226
    0
    0
    overijssel
    mijn zoontje was 4800gr met 41w5d geboren. Wel op de natuurlijk manier, maar met een knip en vacuumpomp. Deze zwangerschap word ik met 38 weken ingeleid.
    De grootte van het kind maakt inderdaad niet altijd uit bij de bevalling, maar ik zou er wel op aandringen dat ze je niet overtijd laten gaan als ze hem toch al zo groot schatten.

p.s. Ik vond het trouwens ideaal zo'n grote baby.. makkelijk met kleding aandoen en omdat hij al snel grote hoeveelheden dronk, sliep hij al heel snel door 's nachts:D

14. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie verhalen! Het is fijn om te horen dat bevallen niet echt een probleem hoeft te zijn.

Ze hebben bij mij ook suiker geprikt. 2 keer al maar zit steeds onder de norm.

Baby loopt nu 5 weken voor met de groei. haar buikje en haar benen dan. haar hoofd groeit normaal.
    Wij zijn zelf allebei ook niet klein (ik ben 1.80 en manlief 1.90) maar we zijn beide niet dik.

Als ze echt 10 pond gaat wegen welke kledingmaat hebben ze dan aan? past ze dan nog n 56? Weet iemand dat?

15. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hey ellalala,

Zag je topic staan dus ik dacht ff lezen!Kindje loopt dus nog steeds flink voor,maar gerustellende woorden lees ik hier gelukkig!
    Ja meis het gaat opschieten!!Ben jij de 1e gestopt sep mama dan of ben ik abuis?

16. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,184
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey wendy,

yes thats me!!
    Wat is ZP toch fijn voor dit soort dingen he!

17. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

Feb 5, 2009
    2,226
    0
    0
    overijssel
    ik denk 56 wel, maar 50 zou ik niet veel of niets van kopen. Lars was ook heel lang bij de geboorte (55cm) maar hij heeft toch wel vrij lang maat 56 aangehad

Share This Page