20 weken echo. 1 niertje wat groter.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door babywens93, 16 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Gister hebben wij de 20 weken echo gehad. Alles is goed met ons meisje. Ze is heel bewegelijk en ligt heerlijk dwars.
    Bij het controleren van de niertjes, constateerde de verloskundige dat 1 niertje wat groter is dan de ander. Ze gaf aan dat tussen 4-7 oke is en dat het grotere niertje precies op 7 zit. Hoefde ons voor nu geen zorgen te maken, maar ja het gaat toch knagen. Heeft iemand hier ervaring mee? Tussen de 28 en 30 weken krijg ik een nieuwe echo om te kijken hoe het er dan uitziet. Duimen dat het oke is, anders worden we doorgestuurd voor extra onderzoek.
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb het zelf niet meegemaakt maar mijn collega wel en bij de volgende controle was het genormaliseerd. Haar dochter is nu 7 jaar en kerngezond ;)
    Zal vast in orde komen.
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  3. Mikun

    Mikun Bekend lid

    25 aug 2015
    691
    382
    63
    Bij mij waren allebei de niertjes van mijn zoontje aan de grote kant bij een echo van 16 weken. Ik moest ook een paar weken later voor de 20 weken echo naar het ziekenhuis voor een GUO.
    Verder zag alles er goed uit en waren het alleen de niertjes die een beetje verwijd waren. Ik heb om de 4 weken een echo moeten hebben om dit in de gaten te houden. Bij 30 weken was dit rechtgetrokken en waren zijn niertjes niet meer verwijd. Dat schijnt het meest te gebeuren zeggen ze, dat ze uiteindelijk gewoon naar een normale maat gaan. Vandaar denk ik dat je ook pas met 28/30 weken weer een echo krijgt.
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  4. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    @Anouk2005 & @Mikun Bedankt voor jullie reactie. Klinkt hoopvol. Het is niet anders dan afwachten. Heb er vertrouwen in dat het idd wel goedkomt. :)
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn collega schrok er destijds ook wel van maar tegen haar werd ook gezegd dat het vaak wordt gezien en het 9 van de 10x weer normaliseert.
    Komt echt wel in orde en mocht er twijfel blijven bestaan dan zijn jullie er op tijd bij.
    Fijne zwangerschap toegewenst.
     
    babywens93 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina