20 weken echo; 2 afwijkingen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kim1987, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje79

Zonnetje79 Actief lid

4 nov 2008
    136
    0
    0
    Eindhoven
    Wij hebben helaas hetzelfde meegemaakt bij onze vorige zwangerschap. Bij de 20-weken echo werd ook een echodens darmpakket geconstateerd en wij moesten ook voor een GUO naar het Radboud. Bij ons zaten er gelukkig maar 2 dagen tussen, dus dat ging op zich wel....Ik wil je mijn hele verhaal besparen en je niet bang maken voor wat kan komen, maar overleg met je partner wat je gaat doen als de GUO ook niet goed blijkt te zijn. Wij hebben toen gekozen voor vervolgonderzoek, de punctie en een gen-onderzoek ivm evt. taaislijmziekte. De uitslagen kwamen 2 weken later en gelukkig bleek alles goed te zijn. Geen syndroom van down of taaislijmziekte. Maar wel een hoop stress en geen roze wolk meer. Bij ons kindje was het echt een moment opname, want bij de pretecho rond de 27 weken was het echodens darmpakket niet meer te zien. Zo zie je maar, het hoeft dus niks te betekenen.

Nu hebben we volgende week weer de 20-weken echo en wederom in het Radboud. Het filmpje van de vorige keer speelt zich nu al weer af in mijn hoofd....maar voor ons is het ook weer afwachten.

Heel veel sterkte de komende dagen, geef de moed niet op. Praat er goed over met elkaar, want het gaat om jullie kindje.

2. Kim1987

Kim1987 Lid

15 jul 2010
    63
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt meiden.

noahjoshua: Ik heb gemengde gevoelens met het azM (in november stuurden ze me nog naar huis terwijl ik met een inwendige bloeding liep en dat zelfs riep, mn gevoel was zo sterk en zo hebben ze bij mij nog wel meer fouten gemaakt). Heb ook veel echo's en onderzoeken gehad maar helaas bijna altijd door iemand anders dat vond ik wel vervelend. Hoop dat ze er nu anders mee omgaan maar dat begreep ik wel van de verloskundige.

Zonnetje: Het is fijn om positieve verhalen te horen. Ik probeer ook positief te blijven en hoop te houden. Al weet ik doordat ons kindje meer afwijkingen heeft de kans op een syndroom groter is. Mn vriend en ik hebben sowieso besloten dat we willen weten waar we aan toe zijn, dus mochten ze een punctie enz. willen laten doen dan gaan we daarvoor. Zo voel ik het hier inderdaad ook, weg roze wolk. Kan me heel goed voorstellen dat het filmpje van de vorige keer weer afspeelt in je hoofd. Veel sterkte en succes!

3. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hoi kim1987

Dat begrijp ik dat je slechte gevoelens heb bij dat ziekenhuis wat je al meegemaakt hebt daar.
    Ik ben normaal ook in heerlen ziekenhuis,maar omdat noah misschien een afwijking heeft ga ik daar heen in maastricht.
    Ik kreeg ook altijd andere bij de echo´s en dat is erg erg irritant.
    T enigste wat ik klote vindt aan t azm maasticht dat ze me zo gepusht hebben voor die vruchtwaterpuntie,wat ik overings niet gedaan heb,want ik ben daar persoonlijk tegen om dat te doen.

nogmaals heel veel sterkte en ik denk aan je en hoop dat morgen alles goed gaat.

dikke knuffel voor jou

4. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Oei wat is dat enorm schrikken!
    Ik wil jullie graag voor morgen enorm veel sterkte toewensen!!

5. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Hè meisje, wat schrikken zeg. Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen voor morgen. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid!!

6. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat naar dat je kindje gezondheidsproblemen heeft...! Heel veel sterkte gewenst met het wachten, de onderzoeken, de uitslag e.d! Hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben en uit de omgeving.

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Succes en sterkte vandaag!

8. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel succes voor vandaag!!!

9. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Las net je topic, vandaag moest je naar het ziekenhuis. Ben heel benieuwd hoe het gegaan is. Hebben jullie meer duidelijkheid gekregen? Die dagen wachten zijn slopend. Ik weet er alles van (helaas). Bij ons liep het helaas slecht af, ik hoop bij jullie niet.

10. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Sterkte!!

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoop dat jullie nu meer duidelijkheid gekregen hebben.

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hopelijk is het meegevallen.

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Sterkte! :(

14. Kim1987

Kim1987 Lid

15 jul 2010
    63
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt allemaal, dat doet me goed :)

Ze zagen gister nog 1 afwijking, gelukkig geen ernstige. Ook vonden ze dat het kindje weinig deed bewegen. Alle belangrijke organen zagen er goed uit, dat geeft hoop. We hebben daarna gekozen voor een vruchtwaterpunctie die ze ook meteen hebben uitgevoerd. Volgende week donderdag krijgen we de snelle uitslag, de volledige uitslag horen we hopelijk over 2 weken. Het is zo onwerkelijk, ik voelde me gisteren bij het zien van die echo opnieuw verliefd, ze is zo mooi, het is zo raar om dan te denken dat ze niet helemaal gezond is.

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Nou, fijn dat het iig maar 1 ding is! Lijkt me heel dubbel, de blijdschap met je kindje blijft natuurlijk naast de zorgen die je er opeens bij hebt :( Ik hoop dat die week voorbij vliegt! Best lang wachten? Waarop wordt er getest?

Heelveel sterkte!!

16. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Kim
    Ik heb de berichten nu net pas door zitten lezen en wil je veel sterkte wensen bij het wachten meid.
    Ik duim voor jullie op positieve uitslagen!!!

17. Kim1987

Kim1987 Lid

15 jul 2010
    63
    0
    0
    Maastricht
    Ze kunnen die 3 afwijkingen niet meteen linken aan een bepaald syndroom dus ze proberen zoveel mogelijk te testen. Het kan nog altijd zo zijn dat de afwijkingen los van mekaar staan en ze dus geen syndroom heeft. Ja het wachten is vreselijk maar we weten nu dat het niet anders kan dus dat moeten we accepteren.

18. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Heb je nog een beetje afleiding de komende week? Werk, andere dingen op de planning? (niet dat je er dan niet aan denkt hoor...) maar gestel je zit thuis dan zit je helemaal erin...

19. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Ik hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen na de punctie. Heel veel sterkte met wachten!

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh, ik las het verkeerd, ik dacht dat 1 van de 2 dingen die ze eerder zagen, niet gezien werden op de echo die je gisteren had. Maar het zijn dus 3 dingen... :(

Wat een rottoestand zeg, en dat ellendig wachten... gelukkig kon die punctie iig meteen. Sterkte nogmaals!

Deel Deze Pagina