20 weken echo: 2 bloedvaten in navelstreng ipv 3 (SUA)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door nairam, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Even om van me af te schrijven, heb opzicht wel goed gevoel hoor, maar toch....

Gisteren de 20 weken echo gehad.
    In principe lijkt alles goed, alleen heeft de echoscopiste in de navelstreng maar 2 bloedvaten gezien ipv 3.
    Nu wil dit niet zeggen dat er wat is, maar krijg volgende week een uitgebreide(re) echo. (GUO)
    Om te controleren of ze het 'niet per ongeluk' over het hoofd heeft gezien.
    Ze heeft het een aantal keren gecontroleerd, maar dit moet opnieuw door iemand anders worden gedaan.

2 bloedvaten kan afwijkingen geven/ betekenen, maar ze heeft gisteren niets gezien, wat daar op lijkt.
    Alles zit erop en eraan en groot genoeg voor de duur van de zwangerschap (zelfs aantal dingen paar dagen 'groter)

Dit word dus nogmaals gecontroleerd.
    En als het idd om 2 vaten gaat, dan krijg ik iets vaker een groei echo, om te zien of de baby goed groeit/ blijft groeien.
    Dus, even volgende week afwachten.

Nu natuurlijk mijn vraag, heeft iemand dit ook gehad ?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn dochtertje heeft/had een sua.

ik heb hier heel veel stress van gehad en we hebben ook gelijk de optie tot vwp gekregen dit hebben we niet gedaan omdat de seo en de guo er goed uit zagen,

onze dochter leek een groei achterstand te hebben met 30 weken en dat is gebleven tot 36 weken toen zouden we in gaan leiden met 37/38 weken en toen bleek dat ze weer aan groeien was gegaan. ze is uit eindelijk helemaal gemiddeld geboren maar heeft na de geboorte een hele rare goei laten zijn waar geen vinden op te leggen is en ze in nu een -1 kindje verder is ze helemaal gezond

3. Wij hadden ook een sua maar kwam door een nierprobleem. Dit was ook gelijk te zien op de echo.

Als de seo er verder goed uit zag, dus genoeg vruchtwater en twee normale nieren, blaasvulling, dan hoef je je geen zorgen te maken. De guo moet je iig krijgen om het uit te sluiten dat iets niet goed.

Meestal is er niets aan de hand bij een sua.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

mijn zusje heeft ook een kindje gekregen die maar twee navelvaten had en hij is kerngezond geboren!
    ook geen afwijkingen gezien op de echo en na de geboorte is hij ook nog uitgebreid gecheckt, maar alles was gewoon prima!

5. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had zelf ook een navelstreng met maar 2 bloedvaten. 25 jaar geleden werden er natuurlijk nog geen echo's gedaan zoals nu. Dus bij mij kwamen ze er achter toen ze de navelstreng gingen doorknippen. Ze hebben mij toen wel helemaal onderzocht, of ik inderdaad geen organen oid zou missen. Maar was helemaal in orde. En ik ben ook flink ter wereld gekomen. Denk dat in de meeste gevallen baby's gewoon normaal en goed groeien. Niet te druk om maken denk ik hoor! De ader met toevoer zit er gewoon, dus ze krijgen genoeg voedingsstoffen binnen.

Ik ben gewoon helemaal normaal! Nou ja een beetje gek wel. Maar of dat te maken heeft met mijn gekke navelstreng :p

Deel Deze Pagina