Zouden jullie een extra echo nemen?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Bam, Jan 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik weet sinds gister pas dat ik zwanger ben (zoals sommige vast wel weten inmiddels door al mijn geplaatste berichten vanaf gister:p)
    maar ik vind het toch wel erg spannend omdat ik eerder in 2008 een miskraam heb gehad (tussen door niet bezig geweest met zwanger worden)
    Het kindje was gestopt met groeien bij 8,5 week.(met 7 weken had ik nog een kloppend hartje gezien) Op de echo met 11w 4d kwam ik er pas achter. Ik zou dus graag een echo hebben rond de 9 weken. Maar zeker ook wel een echo rond 11 a 12 weken.
    Nu zat ik even te kijken op internet en en je kan natuurlijk ook bij een pretecho bureau langs gaan. Vanaf 7 weken kan je daar terecht voor een termijnbepaling. Dat kost tussen de 30 en 40 euro.
    Ik kan het echt niet uithouden tot de 11 a 12 weken zonder een echo gehad te hebben, dan ben ik heel bang dat het weer fout zit in mijn buik.

Zouden jullie een extra echo laten maken of toch nog wat langer geduld hebben?;) Of heeft er iemand misschien ervaring met zo vroeg al een extra echo te laten maken? Tot 9 weken duurt ook nog een eeuwigheid voor mijn gevoel:p

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    mischien willen ze wel een extra echo maken vanwegens je voor geschiedenis even je vk/gyn bellen

3. Pinkelotje2011

Dec 27, 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad, lijkt me dat ze daar begrip voor hebben, bij mij althans wel. Ik mocht me 8 weken komen, dan was al redelijk wat te zien.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!

4. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Dat zou misschien ook kunnen. Maar omdat het al 3,5 jaar geleden is ben ik bang dat ze vinden dat ik maar moet afwachten ofzo.
    Misschien zit ik er wel helemaal naast.
    Heb zelfs nog niks gebeld. Haha.
    Van de week maar is even kijken naar welke verloskundige ik ga enzo.;)

5. oetel

oetel Actief lid

Feb 15, 2007
    257
    0
    0
    ik had ivm eerdere miskramen de afspraak dat ik mocht bellen zodra ik wist dat ik zwanger was voor een vroeg echo bij 7 weken en daarna kreeg ik er weer een bij 9 weken. Dit had de gyn destijds al voorgesteld bij de eerste miskraam. dus als je nog weet wie je gyn was destijds, zou ik gewoon de poli bellen dat je obv de afspraak met de gyn een vroege termijn echo wil nav eerdere miskraam. Volgens mij doen ze daar niet moeilijk over. en als je die naam niet weet, dan gewoon ff op internet zoeken naar een naam van een gynaecoloog in je ziekenhuis. Zou wel nu al bellen, want de agenda's vd gyn's zijn altijd al snel vol (en afbellen kan altijd).

6. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ook ik heb Ivm miskraam wat meer echo's in het begin gehad. Ik had er zelfs nog meer kunnne krijgen.
    Uiteindelijk heb ik bij 5 (was meer ivm vakantie en angst voor bbm), 7, 8, 10 weken een echo gehad. Als ik had gewild had daar nog een bij 9 weken tussen gezeten. Maar ik vond de spanning van de echo ook weer zo groot, en ook het op en neer reizen naar ziekenhuis en het feit dat een kloppend hartje geen garantie is dat het altijd goed blijft gaan, genoeg on nog een weekje extra te wachten.
    Bij 10 weken is de termijn gesteld en zou ik pas bij 14 weken terug hoeven, maar ivm een combinatie test die ik toch graag wilde doen, heb ik ook nog bij 12 weken de echo gehad.

Gewoon je angsten doorgeven. Wie weet kunnen ze iets voor je betekenen.

7. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Zou inderdaad even bellen met je vk, kan me niet voorstellen dat ze er moeilijk om doen voor een extra echo. Brutale mensen hebben de halve wereld hoor ;) En natuurlijk van harte met je zwangerschap!

8. Bilou

Bilou Bekend lid

Oct 29, 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, bel anders gewoon ff de vk. Ik had een echt met 8 weken en een echo met twaalf weken. Hier doen ze het standaard 2 keer. Nu moet ik volgens mij wel gewoon tot de 20 weken wachten voor een volgende echo.

9. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik ben eigenlijk niet zo brutaal:) Vind dat soort dingen wel spannend om te vragen. Ik ga vrijdag of maandag sowieso de verloskundige bellen voor een intake. Ik ga het wel zeker vragen trouwens.
    Hopelijk kan ik gewoon een extra echo krijgen.

10. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    Ik heb één MA gehad. Kindje was gestopt met groeien bij 8 weken en we kwamen er bij 11,5 week achter.
    Nu heb ik echo's gehad bij 6,5 - 8 - 9 - 9,5 (ivm bloedverlies) - 11 - 12 weken. Als je bij de VK je verhaal uitlegt mag je best eerder komen.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

De meeste VK's zullen eerder een echo voor je doen: zo ergens tussen de 7-8 weken, omdat je dan vrij zeker weet dat er iig een hartje te zien moet zijn.
    En dan zul je daarna gerust ook weer een echo mogen krijgen nog extra hoor. Als je gewoon je angst voorlegt, gaan ze daar wel in mee.

Ik kreeg zelf bij de zwangerschap van de tweede miskraam elke 2 weken een echo, (eerste bij 6 weken, maar was vanwege een leeg vruchtzakje bij de eerste miskraam, die we overigens pas bij 12 weken dus ontdekten op de termijnecho). Omdat ik bij de eerste twee echo's een eindje teruggezet werd en de planning in het ziekenhuis vol zat, was mijn derde echo toen 3 weken na de tweede. Bleek dat een paar dagen na de tweede echo het hartje gestopt was met kloppen....
    Als ik nu weer zwanger word en blijf, krijg ik elke week een echo. Nu dan om te voorkomen dat we weer zoveel weken zouden doorlopen, denkend zwanger te zijn, en er dan uiteindelijk achter te komen dat dat allang niet meer zo is...

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Daar hoef je niet brutaal voor te zijn: dat zijn ze gewend, want na een miskraam is het wel standaard om meerdere echo's te doen.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Gewoon vragen!

Ik heb door mijn 5 Ma s in het ziekenhuis altijd elke week een echo gehad.

Deze keer had ik besloten om pas een echo te doen vanaf 7 weken, dat we dan zeker te weten hartslag moesten zien en de grootte moest voldoen aan bep metingen.

Ik had geen zin meer in vage antwoorden als: hartje klopt te traag, kindje te klein..wacht maar 2 weken af, om dan pas via de echo te zien dat het idd mis was.

Vanaf 7 weken heb ik elke week een echo gehad.

Vanaf week 9 ben ik overgestapt naar de verloskundige, zij heeft op week 9.3, week 11.3 een echo gemaakt.

En omdat ze zo met onze geschiedenis begaan is, krijgen we met week 15.2 ook weer een echo..puur omdat het voor ons zo eng is na 5 ma's. Ze vond het zelf ook wel leuk om rond die tijd weer een echo te doen om dan het kindje te bekijken, want dat doen ze niet zo vaak rond die tijd.

En dan krijgen we daarna pas weer de 20 weken echo natuurlijk.

14. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

Nov 28, 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb afgelopen zomer een ma gehad en met 10 weken kwamen we erachter. Wij hebben ook met 7w5d een kloppend hartje gezien maar het was waarschijnlijk een week later gestopt. Toen ik weer zwanger werd, kreeg ik van mijn vk een echo met 7w4d. Eerder wilde ze niet doen voor het risico dat er dan nog niet een hartje klopt. Ik hoefde niet naar deze echo vragen, bood ze zelf aan. Als ik jou was zou ik het wel vragen want ik heb het echt al moeilijk gehad om te wachten tot de 7w4d. Ik begon me alles in mn hoofd te halen en wou gewoon alleen zien dat er daadwerkelijk een kindje was. Een week later hebben wij wel een pretecho gedaan aangezien het de vorige keer op dat punt misging en het voor mij geruststellend was. Met 9w4d hebben we er ook weer eentje gehad. Dit volgens afspraak met mijn vk, volgens mij gewoon om mij gerust te stellen. Ik was ook heel snel weer weg, eigenlijk alleen kijken of alles nog goed is. Nu heb ik dinsdag weer een echo, de termijnbepaling. Het is lastig om dit voor iemand anders te bepalen maar ik zou het sowieso aan je vk vragen, zijn ze wel gewend. Ben je erg onzeker? Zo ja, dan zou ik wel een pretecho doen, maar niet te vroeg! Voor die 4 tientjes heb ik het niet gelaten, gaf me erg veel geruststelling!

Share This Page