20 weken echo, 2 softmarkers

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Chelley, Apr 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chelley

Chelley Actief lid

Sep 12, 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij onze 20 weken echo zijn 2 softmarkers gevonden, 1 cyste in de hersenen en 1 echodense focus in het hartje. Volgende week hebben we een afspraak in een ander ziekenhuis voor een GUO.
    Ik maak me erg ongerust :(

Heeft iemand hier ervaring mee?

X

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    Uhm ja 1 van.mij tweeling had ook 2 softmarkers..op het hart en nog ergens (weet niet meer) het was een 1eiige tweeling dus het was raar dat die andere het dan niet had als het daadwerkelijk iets aan de hand zou zijn.. uiteindelijk kern gezond..
    Heb je geen nipt laten doen?

3. Chelley

Chelley Actief lid

Sep 12, 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oo wat fijn om te horen dat uiteindelijk alles goed was! Ik heb geen combinatie test of nipt laten doen. Op de 2 markers na zag alles er goed uit. Ook geen verdikte nekplooi oid.

4. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    Oke nouja het zal dan wel meevallen hoor en anders kan je het natuurlijk altijd nog laten doen een nipt test als je het echt wilt weten.. meestal zijn er meerdere softmarkers en kleine afwijkingen nodig als ze iets verdenken.
    Succes komt vast goed!

5. Chelley

Chelley Actief lid

Sep 12, 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoop het, dankjewel

6. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Onze dochter had ook een echodense focus op haar hartje. Daarnaast was ze veel te klein. We hebben toen ook een vruchtwaterpunctie aangeboden gekregen, maar niet gedaan omdat we het risico niet wilden lopen op een vroeggeboorte.
    Ze is tijdens de Guo helemaal nagekeken en verder zag alles er goed uit. Wel zijn we onder controle gebleven ivm haar vertraagde groei.
    bij geboorte was ze goed aan de maat en leek ze helemaal gezond. Toch zijn we een paar maanden geleden bij de kinderarts geweest omdat het ons niet lukte om de angst los te laten. Ze is volledig gecontroleerd en gezond verklaard.
    Er is me toen ook uitgelegd dat ze steeds meer kunnen zien op deze echo's, maar tegelijkertijd nog maar beperkt weten wat ze nou echt zien. Het zijn dus nog niet erg goede voorspellers, maar wel een reden om verder onderzoek te doen. De kans dat er niets aan de hand is, is het grootst, maar ik snap en ken jullie angst heel goed. Veel succes!

7. Chelley

Chelley Actief lid

Sep 12, 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat uiteindelijk toch alles goed is met jullie dochter! Bedankt voor je reactie, het stelt me toch wel een beetje gerust. Morgen zullen we het zien.

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Spannend joh! Ik hoop dat je een goede echo hebt morgen!
    Iemand die ik goed ken, had ook een aantal soft markers met de GUO en een niet zo gunstige combi test. Uiteindelijk is het kindje gezond geboren, maar tot de geboorte was dat dus niet zeker. Ik hoop voor jou dat het ook zo mag gaan! Hoewel de onzekerheid echt niet fijn is natuurlijk!

9. Chelley

Chelley Actief lid

Sep 12, 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn om de verhalen te lezen waarbij het uiteindelijk toch nog goed is gekomen! Dankjewel voor je reactie!

10. Moffel

Moffel Actief lid

Aug 26, 2011
    187
    1
    18
    Hoi, ook ik kreeg bij de 20 weken echo van mijn dochter te horen dat er 2 softmarkers waren. Een plekje in het hartje en 2 ongelijke beentjes qua grootte.
    Mijn dochter is kerngezond geboren :D

11. Chelley

Chelley Actief lid

Sep 12, 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn!!

12. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Hoe is het gegaan?

13. Chelley

Chelley Actief lid

Sep 12, 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    We hebben goed nieuws!! De cyste was al bijna helemaal weg. Nog maar 1mm dus geen cyste meer te noemen zij ze. Het plekje in het hartje was er nog wel maar dat is verder niks om ons zorgen te maken zei ze, de rest zag er allemaal keurig uit, een mooi gezond kindje was de conclusie, dus we zijn echt helemaal gelukkig

14. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Wat een prachtig nieuws! Hopelijk kun je weer terugkruipen op je roze wolk!

15. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Nou idd, zoek vlug je roze wolk terug. Wat fijn!

16. Chelley

Chelley Actief lid

Sep 12, 2016
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel , gaat zeker lukken! X

17. Theedoek

Theedoek Actief lid

Jul 5, 2016
    380
    8
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Oh das goed nieuws!!!

18. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    Van harte gefeliciteerd! Nu lekker genieten!

Share This Page