Spannend! Dinsdag vervolgonderzoek!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by TantePollewop87, Apr 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TantePollewop87

Jan 3, 2017
    28
    14
    3
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Afgelopen dinsdag hebben wij de uitslag van de combinatietest gekregen. Uit de bloedtest blijkt dat we een kans van 1:142 hebben op een kindje met Down (logisch beredeneerd minder dan 1%).

Volgens de man die bij ons de echo heeft gedaan zag het er op de echo allemaal heel goed uit! En zou het uit de beelden niet op maken dat het inderdaad ook een kindje met Down is.
    * Nekplooi is 1.4 mm
    * Baby groeit wat het moet groeien (ligt zelfs 1 dag voor op wat wij dachten)
    * Hoofdje heeft de goede afmetingen en de hersenen zien er goed uit
    (de man schijnt al héél lang dit werk te doen dus op zich vertrouw ik wel op zijn oordeel)

We kunnen dinsdag al terecht in het UMCG voor het vervolgonderzoek, gelukkig dus echt super snel! Maar ik ben nu al super zenuwachtig!

Het ene moment denk ik: Als we de 12-weken echo bij de verloskundige hadden gehad, dan hadden we de bloeduitslag niet geweten en zouden we er uit gaande van de echobeelden uit gaan van een gezond kindje.

Het andere moment denk ik: wat als het nou wel zo is..

Het is heel gek want de kans is maar 0.7%. Maar op de één of andere manier is dat voor mij een veel groter getal dan de kans van 99,3% dat het gewoon allemaal goed is.

Ik weet niet zo goed wat ik ermee wil "bereiken" door het verhaal hier neer te kalken, maar gewoon even ergens anders het verhaal kwijt dan mij manlief of de opa's en oma's. Die zich overigens niet echt zogen maken en die 99,3% dus wel zien.

Bedankt voor het lezen ;)

2. Want2BMommy

Aug 17, 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Natuurlijk hoopt iedereen op een gezond kindje! En logisch dat je toch over die 0,7% nadenkt. Dat had ik denk ik ook gedaan, persoonlijk zou ik dit vast ook snel weer naast me neerleggen. Een kindje met Down syndroom kan ook oud worden en zal evenveel liefde van ons krijgen als een gezond kindje. Wees in ieder geval blij dat de echo goed leek :). Succes dinsdag!

3. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    O.a. is dit een van de redenen waarom ik niet van de combinatietest hou. Kans is 0.7% maar precies wat jij zegt weegt het bijna zwaarder dan de 99.3%. Dat is een knop die even niet kan omschakelen.
    Vaak blijkt er achteraf niks te zijn, maar je zit nu wel onnodig in de stress. Je kan nu niks anders dan afwachten wat er in het zkh gebeurd. Hoop voor je dat het loos alarm is. Wil je veel sterkte wensen🍀

4. Roos32

Roos32 Bekend lid

Jun 2, 2013
    923
    137
    43
    Female
    Ik begrijp je angst helemaal. Ergens in je hoofd speel je het scenario af dat je bij minder dan 1% hoort. Maar idd de kans is veel groter dat het allemaal goed is. Een niet verdikte nekplooi zegt ook al heel veel. Succes straks! X

5. 1BB

1BB Bekend lid

Oct 3, 2016
    573
    67
    28
    Female
    ♡
    Als de kans dat je de loterij wint 99.3% is, zou je dan een lot kopen? Ook al kost dat lot een maandloon?

Share This Page