20 weken echo, 6e vingertje

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Babs77, Jul 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Vandaag de 20 weken echo gehad. Bij beide handjes zijn i.p.v. 5, 6 vingertjes geconstateerd. Dit kan een teken zijn van een syndroom. De echoscopiste kon er niet meer over vertellen, we zullen naar het ziekenhuis moeten voor extra onderzoek waaronder wellicht een vruchtwaterpunctie. Wij maken ons zorgen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
    Na al die moeite om zwanger te raken, nu dit. Ik ben er echt door van slag 😟

2. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Een 6e vingertje ken ik niet... maar wel je gevoel...
    Hier via icsi zwanger geraakt, kindje loopt ernstig achter op groei en afgelopen donderdag met 24.3wk een vruchtwater punctie gehad.

Hoop dat het bij jullie los loopt en het allemaal mee mag vallen.
    maar snap je ongerustheid ongelooflijk goed!

3. Miracles

Miracles Fanatiek lid

Apr 20, 2014
    1,832
    16
    38
    Ik ken mensen die dat hebben en geloof mij die hebben geen enkele syndroom....

Haha universitaire syndroom misschien😉😉

Die extra vingers zijn al vroeg verwijderd... zie je niks van.
    En het zijn dus extreem slimme mensen...

4. Anto1909

Anto1909 Actief lid

Aug 18, 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meestal hoeven extra vingertjes (of teentjes )niets te betekenen. Vaak zit daar niet eens een botje in (is het alleen een vlees uitstulping zag maar. Extra check is altijd goed. Laat je goed informeren en probeer ontspannen te blijven.

5. Koekie83

Koekie83 Actief lid

Jul 24, 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het dochtertje van een vriendin van mij had dat ook. Niets aan de hand. De extra vingertjes zijn inderdaad heel vroeg verwijderd en zie je niets meer van.

6. marthajonesb

Dec 1, 2013
    48
    8
    8
    Mijn dochter heeft/had ook aan elke hand een extra pinkje. Dit is gewoon na haar geboorte weggehaald. In ons geval genetisch afkomstig van mams, heb zelf een zeer minimale variant.

Wel speelde er in ons geval meer, maar volgens de geneticus stond dit los van de extra vingertjes. Vraag eens in de familie na of het vaker voorkomt en dan ook aan dezelfde kant, pink of duim. Dit maakt ook uit voor bepaling of het familiair is. Zoon had ze niet, ondanks 50% kans op herhaling in ons geval.

7. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Ik zou heel blij zijn als het alleen de vingertjes zijn want die zijn inderdaad eenvoudig te verwijderen. Er zit bij ons kindje wel een botje in. Dat jullie het kennen en dat het alleen de extra vingertjes waren en verder niet een symptoom van een syndroom geeft hoop.

Wat naar Mmmmeisje, zo oneerlijk! Wanneer verwachten jullie de uitslag van de punctie?

8. marthajonesb

Dec 1, 2013
    48
    8
    8
    Babs, in ons geval zat er geen botje in, maar was het een extra vingerkootje aan een steeltje. Ze noemen het allemaal polydactilie. Vraag na je guo, als er verder geen andere afwijkingen zijn, om een verwijzing naar een speciaal handenteam (zo heet dit in het amc), maar de meeste umc hebben vast iets vergelijkbaars. Zij kunnen je het beste voorlichten over de behandeling.

9. Jc31

Jc31 Actief lid

Apr 12, 2016
    117
    3
    18
    Ik werk in het ziekenhuis en het komt echt veel vaker voor. Kindjes zijn 9 van de 10x volledig gezond en dan wordt het na de geboorte, mits mogelijk, afgebonden. Mocht er echt bot inzitten dan zal op latere leeftijd een operatie plaatsvinden.

10. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38

Sneltest op trisomie 13, 18 & 21 is al bekend, dat duurt 24 uur... die is helemaal goed.
    De 28e krijgen we de grote uitslag.

11. Mamaaa1988

Mamaaa1988 Actief lid

May 2, 2016
    195
    4
    0
    Ons neefje had dit ook.. Toen hij een paar weken oud was is het weggehaald en je ziet er niks meer van. Verder een gezonde knul van inmiddels 5!

12. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Bedankt voor de tip, zal er naar vragen.

JC31 en Mamaaa1988; bedankt voor de positieve berichten.

Mmmmeisje; fijn dat dat is uitgesloten. Ik zal erg voor je duimen voor een positieve uitslag!

Share This Page