20 weken echo al bij 16 weken , iemand ervaring ?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Syl20, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syl20

Syl20 Lid

5 jan 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Hey ,

Ik heb even een vraagje, wij hebben ondertussen al 3 echo's gehad. Maar nu komt hij er echt aan de 20 weken echo. Alleen ga nu wel een beetje twijfelen. Dit omdat wij als wij op 1 mei de echo hebben nog net geen 16 weken zijn. Ik vraag me ook af of ze dan al alles goed kunnen controleren en of ook het geslacht al te bepalen is?
    Heeft iemand dit ook gehad? Ik lees namelijk op het forum dat de meeste hem wel echt rond de 20 weken hebben en ik vind het heel belangrijk dat ze de baby goed kunnen controleren. Iets minder belangrijk maar toch wel heel leuk zouden we ook graag willen weten of het geslacht dan al te bepalen is?

Liefs Silvana

2. Happyme

Happyme Actief lid

6 mei 2008
    375
    0
    0
    Wel vreemd inderdaad aangezien er in die 4 weken nog flink wat ontwikkeling is van de baby. Geslachtsbepaling kan vaal al wel vanaf week 16, maar is wel vaker moeilijk te zien of het wordt verkeerd gezien.

Ik zou toch kijken of je die afspraak niet een paar weken later kunt zetten.

3. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Het lijkt mij ook een beetje vroeg. Je ziet overal dat je de 20 weken echo het beste tussen de 18 en 22 weken kunt hebben. Wij hebben hem pas met 21+3 weken, maar ik kan aan mijn buik wel merken dat het van 14/15 weken tot nu best wel rap gaat qua groei. Ik zou ook proberen de afspraak een paar weken te verzetten.

Succes!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Lijkt mij ook erg vroeg. Je leest toch overal 18-22 weken zwangerschap. Is je berekening wel goed dan?

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    hm, vreemd ja.. Ik heb hem precies op 20 weken :)
    Misschien toch je gyn/ vk bellen om te checken??

6. Syl20

Syl20 Lid

5 jan 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Hey hey,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen inderdaad maar even bellen naar de verloskundige. Dat ze een verkeerde berekening hebben gemaakt lijkt mij vrij sterk. Ik ben zwanger geworden door middel van een icsi behandeling en heb dus de eerste 9 weken nog bij mijn eigen arts daar gelopen , die heeft ook die afspraak ingepland voor mij terwijl ze wel heel goed weet hoever ik ben enzo.

Ik zal morgen even bellen om het na te vragen.

Liefs Silvana

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb nog nooit gehoord dat je 20 weken echo krijg bij 16 weken ik had hem bij 21 en halve week

8. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Huh??? De 20 weken echo al met 16 weken... vind ik vreemd :confused: In de folder die ik hierover meegekregen heb staat zelfs dat je pas een afspraak "mag" maken bij 16 weken dus vind het wel erg vroeg hoor... denk niet dat ze alles dan goed kunnen zien mja wie ben ik :)

Liefs Nelleke

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ook nog noooit gehoord en is zeer ongebruikelijk. Ze doen hem juist vanaf 18 weken tot 22 weken omdat je daarvoor en na bepaalde dingen niet ziet, erg vreemd.

Deel Deze Pagina