Hoi dames, nou, ik had vandaag mijn eerste afspraak bij de VK. Viel me reuze mee, alleen mijn ijzer gehalte zit net boven de minimumgrens dus moet daar wel aan denken. Oke....het moment waarop ik heb gewacht, ze wilde het hartje proberen te beluisteren. Ik heb er niet eens zelf om gevraagd, maar was dus wat al te blij: Heel lang met de doptone gezocht...naar links, rechts, boven en onder...en nog een keer. NIKS....! Ik had er wel rekening mee gehouden, maar het maakt nu toch heel erg onzeker. En denk nu ineens: Oh jee, ben ik wel echt zwanger, groeit er wel een baby in mijn buik? Gelukkig heb ik overmorgen al mijn eerste termijnecho. Dus dat scheelt. Maar hebben meerdere meiden dit ervaren? Het was wel echt een tegenvaller.... Zat echt te denken in mezelf terwijl de VK bezig was met zoeken: Kom op beeb....kom op nouuuu.....laat je horen! Liefs, Asli
zo dom! dat mogen ze met de doptone nog helemaal niet zoeken onder de 15 weken bij de VK (in elk geval niet met garantie) is onnodige bang maken vind ik! Als het een geruststelling is mijn VK moest zoeken met 15 weken terwijl ik hem thuis al dik 5 weken kon vinden, en nu nog steeds moet ze zoeken, ongemakkelijk hard drukken terwijl ik binnen 1 seconde het hartje heb, dus de Vk is geen expert ofzo hierin, hier doen ze pas vanaf 15 weken omdat ze je niet onnodig willen bang maken, wel krijg ik een echo met 8-9 weken, krijg jij deze niet? (evt zelf een pretecho regelen?) ik lees net dat je al een termijnecho krijgt komt vast goed meid!
hier luisteren ze pas na 12 weken zoiezo dat doen ze expres,om geen onnodige zorgen te kweken dus het komt de volgende keer vast goed hoor en wacht lekker je echo af,zien is nog veelllllll leuker
Hier luisteren ze pas met 14 weken.. en bij mij toevallig met 15 weken. en nog zei ze dat het wel eens voor kon komen dat je hem niet kon vinden. Gelukkig had ze hem gelijk te pakken. Maar denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor.. Je beebje zit nog lekker ver achter het schaambot.
raar dat ze nu al ging zoeken hoor bij mij deden ze het niet met 9 weken omdat ze je onnodig bang maken. Hier pas vanaf 12 weken.
Hier pas vanaf 12 weken, maar bij mij hoorde je het bij mijn zoontje nog niet bij 14 weken en toen was alles goed. Vind het heel raar dat ze het nu al hebben geprobeerd omdat de kans groter is dat je niks hoort dan wel en je er alleen maar onzeker door raakt.
Imd gebruik jij zo'n anglesound? Ik had het ook hoor meid.....alleen had ik de mazzel dat we de echo al hadden gehad en ik wist dat het kindje leefde....maar de VK kon het niet vinden! Uiteindelijk kwam ik erachter dat ze gewoon niet laag genoeg zat (eenmaal thuis met de anglesound) Ik zou je dus nog niet te druk maken, wacht die echo overmorgen maar even af (makkelijk gezegd, ik weet het...) Succes overmorgen!
Min vk zei dat ze pas vanaf 15 weken ongeveer het hartje kunnen / laten horen|(met de apparatuur die ze daar hebben)
Hey meiden, bedankt! Ik voel me al iets geruster... Ja, hier is het dus blijkbaar wel hartstikke normaal dat ze meteen ook het hartje gaan beluisteren, ook al ben je nog maar 9 weken ver. Ik heb het niet hoeven vragen, ze gaf het meteen al aan dat ze het ging doen. De VK zei tijdens het zoeken: 'De baby zit goed verstopt.. als hij even langs kwam zwemmen dan was het makkelijker te vinden geweest'. Ben allang blij dat ik overmorgen mijn eerste termijnecho krijg! Ik weet niet hoeveel je ziet op de echo omdat ik nog maar in mijn 9de week zit. Maar daar kom ik gauw achter
meis je gevoelens zijn heel herkenbaar, ik had al met 6 weken en 4 dagen een echo gehad,en daar zagen we een kloppend hartje,met 9 weken na de vk,en daar gingen ze ook luisteren,ze zei wel gelijk grote kans dat ik niks kan horen,en dat was ook zo,ik dacht ook kom op harthe waar ben je,en het maakte mij ook erg onzeker, komt allemaal goed meis knuff
Derona... dat stelt me gerust! Als ik nu kon kiezen had ik ook liever niet gehad dat ze vandaag al zou luisteren. En dan gewoon lekker wachten tot de eerste echo! Maar voel me nu wel beter n.a.v. alle reacties hier! Maar inderdaad...op het moment dat je alleen zo een stil dof geluid hoort denk je echt: beebje, waar ben je nou?! Zit je er wel? A.s. vrijdag heb ik een eerste echo in een aparte echopraktijk. Om 12.00 uur. Spannend! Ik laat zeker weten hoe het is gegaan. Ik weet nu al zeker dat ik het niet droog houd! Moest vandaag al een paar keer mijn tranen tegenhouden bij de VK omdat ik dacht dat ik het hartje zou horen. Als ik terugdenk....hihi.. Zat ik daar met tranen in de ogen tijdens het beantwoorden van simpele intakevragen. Ze zal wel gedacht hebben.....
Hoi. Ook bij mij kon de vk het hartje niet horen. (ik was toen 9 weken) Ze zei dat dit niet vreemd was omdat het nog zo pril is. Bij mij heeft ze toch gezocht omdat ik vrij recent ben bevallen. (9 maanden geleden) Moet eerlijk zeggen dat ik wel blij was dat ik al wel een termijnecho heb gehad en hier het hartje al heb zien kloppen. Heel veel succes en laat even weten hoe het gegaan is.
Bij mij heeft ze met 9 weken en 3 dagen ook geprobeerd om met de doptone het hartje te luisteren, maar ze zei van te voren dat het waarschijnlijk niet zou lukken, ze kon het inderdaad niet vinden, violgende dag had ik termijnecho en daar zag het het vruchtje met een mooi kloppend hartje. Met 12 weken en 3 dagen kon ze hem na even zoeken wel vinden met de doptone.
Inderdaad raar dat ze zo vroeg luisteren. Bij mijn vk pas met 12 weken en dan nog zei ze dat er geen garantie was dat ze het ook kunnen horen. En idd onze uk was niet te vinden. Gelukkig kreeg ik de dag erna een echo en alles was goed
de verloskundige ging bij mij met 13 weken eerst heel goed aan mijn buik voelen of het al een beetje boven het schaambot uitstak... anders ging ze het niet proberen zei ze... 2 dagen later had ik de 13 weken echo en zelfs in het ziekenhuis met echoapparatuur waren ze terughoudend... jij krijgt gewoon een mooie echo hoor en ja... wat word waarschijnlijk tranen met tuiten... het is zo mooi om te zien... groetjes Jose
Niet te druk om maken hoor meis. 9 weken is eigenlijk veel te vroeg om het hartje te kunnen horen. Je kindje ligt nog achter het schaambot, pas na 12 weken komt dat er bovenuit en dan nog is het afwachten of het dan te horen is. Mijn verloskundige luisterd ook elke keer als ik daar naar toe moet. Ik had het geluk dat ik met 10 weken het hartje al hoorde, maar ze zei er ook uitdrukkelijk bij dat dat toch echt bijna nooit gebeurt. Ze probeert het altijd wel, maar meestal horen ze pas na de 12 weken het hartje met de dopler. Heel veel plezier morgen bij de echo.