Hallo, Met 31 weken hebben wij een groeiecho gehad bij de gyn en daar kwam uit dat onze kleine tegen de 6 pond aan zat! De gyn zei er verders niks over maar vraag me nu toch af wat er bij jullie uitkwam qua gewicht ? En is 6 pond met 31 weken flink ? Mijn zoontje is met 38 weken en 6 dagen geboren en woog 6 pond dus in eerste instantie schrok ik wel want ik moet nu nog effe liefs
onze eerste dochter werd geboren met een gewicht van 3580 zo1n 7 pnd dus en 1 dag overtijd en onze 2e dochter is geboren met 36 wkn en haar geboorte gewicht was 4110 dikke 8 pnd dus maar zij was erg ziek en ze was heel erg opgezet door vocht wat buiten de weefsels zat met haar heb ik een echo gehad toen ik 35 wkn zwanger was en toen woog ze al 3900 gram!maar ja het was dus 8eraf helemaal niet ok met haar.....nu maakt ze het wel prima hoor! de gyn heeft er niets over gezegt toch?dan zou ik me ook niet teveel zorgen maken....moet je weer terug komen voor nog een echo?als je het niet vertrouwd moet je gewoon aan de bel trekken meid!s6 er mee
Nou tis niet zo zeer dat ik me er zorgen om maak maar was zo benieuwd wat het bij julllie was met 31 weken... Ik ben niet voor een groeiecho bij de gyn terecht gekomen.. ik zat er al omdat ik heel weinig leven voel! Krijg wekelijks een ctg en een controle bij de gyn... alles is gelukkig iedere keer goed geweest gyn heeft toen ik bij haar kwam dus ook een echo gedaan om te kijken of er genoeg vruchtwater was en naar de groei want ook dat kon ervoor zorgen dat ik minder leven voel! als ze bijv. achter lag qua groei zou ze ook minder kracht hebben maar dat is niet zo! alles lag netjes op schema.... Schrok alleen van toen ze zei 6 pond... Dacht echt dat dat al best wat was omdat men zoontje dat woog met zijn geboorte....
bedoelde ze niet dat ie 6 pond ZOU WORDEN? want met 34 weken woog het hier 2160 gram dus over de 6 pond (of rond) met 31 weken lijkt mij erg veel (wij zaten op precies gemiddeld)
Mijn ervaring is dat groeiecho's er nog weleens naast zitten. Ik heb met 29 weken een groeiecho gehad, daaruit bleek dat de baby iets bovengemiddeld was. Vervolgens heb ik weer een groeiecho gehad met 34 weken en volgens die echo was hij op dat moment 6 pond. Heel gemiddeld dus en ik heb nog een groeiecho gehad bij 40 weken en volgens die echo zou hij ruim 8 pond zijn. Ik ben uiteindelijk bevallen bij 41 weken en hij woog net geen 7 pond! Staar je dus niet blind op zo'n groeiecho. Het is en blijft een schatting. Ze kunnen er eigenlijk niets over zeggen en bij 31 weken kan het nog alle kanten op.
Nee er kwam echt uit dat ze 6 pond was.... Want ik zei nog tegen de gyn jeetje dat woog mijn zoontje met zijn geboorte! En toen zei ze nog dat vaak ( niet altijd) de 2de zwaarder is. Ben benieuwd haha... hoor toch vaak dat ze er niet heel veel vanaf zitten naderhand maar idd helemaal zeker kunnen ze het nooit zeggen! Misschien krijg ik woensdag weer een groeiecho want daar had de gyn die ik afgelopen week ( invaller mijne had vakantie) het over. bedankt voor de reacties!
Ik heb ook een groeiecho gehad met 31 weken, alleen weet ik niet meer hoe zwaar hij daar was, ik weet wel dat hij 2 weken voorliep op de groei.
Ik heb met 31 weken een groeiecho gehad en toen werd aan de hand van metingen bepaald dat het ukje 1605 gram woog. Dat was gemiddeld. 6 pond is dus wel veel dan. Ik zou het toch nog maar even navragen als ik jou was.
Moet morgen naar de gyn en zal het dan nog eens vragen... Waarschijnlijk krijg ik dan ook de 2de echo dus kijken wat daaruit komt! Vroeg het nog aan mijn man want die was erbij en die zei ook dat ze had gezegt 6 pond Als dat zo is begrijp ik van jullie dat dat echt aan de flinke kant is...
ik had ook een groeiecho bij mijn eerste zwangerschap met 31 weken. M'n zoontje was toen 2 kilo, iets meer dan 4 pond en uiteindelijk werd hij met 39 weken geboren en was 8 pond. Het blijft toch een schatting. Succes!
Hier gister een groeiecho gehad (32 weken) en de kleine woog nu 2 kilo, 4 pond dus. Ik kreeg 2 a4-tjes mee, met op de ene de uitslag in tekst en op de ander de uitslag in grafiek en alles lag netjes rond het gemiddelde, ook het gewicht, die van jou is misschien gewoon een flinkerd Heb jij geen uitslag meegekregen op papier, dan kun je het zelf nakijken...