Leven van echo naar echo...

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Laika, Jul 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Hebben meer dames dit ook?

Op 20 juni had ik mijn eerste echo en er was alleen een vruchtzakje te zien.
    Op 5 juli had ik weer een echo en dit keer een kloppend hartje. Schatting: 7 weken en 1 dag.
    Mijn volgende echo is op 26 juli en dat is dan weer iets om naar uit te kijken.
    Elke keer denk ik, als ik de volgende echo maar haal. Ik geniet niet en ik ben totaal niet bezig met mijn zwangerschap, omdat ik nog niet kan geloven dat het goed kan gaan. Pffff, nog 3 weken in spanning....

2. Wilma06

Wilma06 Actief lid

Apr 3, 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Bij mij begint dat iets minder te worden omdat ik ons beebje goed voel
    Maar daarvoor was ik altijd zo bang!
    Dus je bent niet alleen ;)

Ik keek ook heel vaak echo's terug zodat ik toch t idee had dat alles goed was ... stom he!

3. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    hoihoi
    hihi nou ik moet je zeggen ik heb ongeveer om de 4 weken een echo ben ondertussen 18 weken maar ik heb het ook nog steeds hoor, van pff als alles maar goed is bij de echo als het hartje nog maar klopt...

denk als je de baby echt gaat voelen je dan ook geruster bent en het ook echter word.. omdat je het gewoon elke dag voelt..

groetjes

4. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hier hetzelfde als Wilma. Ik voel het ook iedere dag dus dat is weer een geruststelling.

Maar ik had het daarvoor ook hoor. Heel begrijpelijk.

Er zit helaas niks anders op dan wachten ;)

En toch proberen te genieten. Anders is het zo voorbij.

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hoi Laika. Toch weer een goede echo gehad sinds je post in een ander topic? Heel mooi, gefeliciteerd!
    Ik leef ook van echo naar echo, hoor. Ik had dus te horen gekregen dat er vocht/bloed achter de placenta zit en ik het rustig aan moest doen. Maar ik bleef met een aantal vragen zitten en mijn eigen huisarts kon mijn controle afspraak niet vervroegen. Ik ben daarom naar een particuliere gyn gegaan. Die heeft wel mijn vragen beantwoord en uitleg gegeven en ging uit routine met doppler hartje luisteren, die was er na 5 min. nog niet. Schrikken. Direct naar haar andere praktijk, waar een echo gemaakt werd. Dit was de tweede binnen een week, maar gelukkig alles goed.
    Nu moet ik behalve de 22 weken echo ook nog een echo in week 16 om te kijken of het vocht/bloed verdwenen is.
    Ik denk af en toe beweging (flieberen) te voelen, maar ik weet het niet zeker. Ik zit ook in spanning voor rond de 20 juli.

6. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    @Wilma, Sniffy: ik kan bijna niet wachten om de baby zelf te voelen. Ik heb gehoord dat het bij een tweede sneller gaat, maar het gaat mij niet snel genoeg.
    @troetjuh: ik hoop dat jij snel je kindje voelt en dat je gerustgestelder wordt.
    @yenolah: ja, ik had een goede echo en ik kon er precies 1 dag van genieten en nu 1 dag later ben ik weer net zo bang. Wel goed dat je zo goed in de gaten wordt gehouden en ik hoop dat het vocht/bloed gauw weggaat.

7. wendytjuh1982

Jun 28, 2011
    9
    0
    0
    kapster
    Den haag
    ik herken dit helemaal... veels te veel ellende meegemaakt en zo een angst dat toch (weer) fout zou gaan... maar we moeten positief blijven meis. wanneer is je volg echo?mijne volg wk vrijdag gelukkig.

8. zwendel

zwendel Niet meer actief

ik herken dit ook helemaal.... heb vorige keer met 7 weken een mk gehad en nu ben ik al bijna op de 12e week. Ik heb met 7 weken een echo gehad en met 10 weken en nu moet ik wachten tot de 20 weken..... vind toch dat er best veel tijd tussen zit zeker als je leest dat de meeste bij 12 weken ook nog een echo krijgen. morgen moet ik naar de vk voor mijn 2e intake (1e was op de dag van de mk vandaar dat ik nogmaals voor een intake moet. Denk dat ik toch maar ga vragen of ik niet nog een echo tussendoor kan krijgen en anders ga ik voor een pretecho denk ik, dit wilde ik eigenlijk na de 20 weken doen ik hoorde nl dat je dan de mooiste beelden hebt maar we zien het wel eerst morgen maar ff navragen

9. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Herkenbaar hoor! Ik voel de baby vanaf zo'n 17 weken en ben nu iest geruster. Tot die tijd, na 2 MK's, was ik er continu van overtuigd dat het niet goed ging, ook omdat ik tussendoor ook bloedde. Dus steeds weer naar het zkh voor extra echo's, en dan steeds echo's die afgesproken waren, en daarvoor leven van HcG prikken naar HcG prikken.

Genieten doe ik nog steeds niet, uit ervaring weet ik dat dat pas komt voor mij nadat de baby er is. Er zijn veel vrouwen die niet genieten van hun zwangerschap door dit soort stress. Als je de baby een keer voelt ga je dan weer toeleven naar de 20 wk echo, en dan naar de 27 wk grens voor levensvatbaarheid, en zo stress je de hele zwangerschap door ;)

10. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    zoals in de eerste reactie werd geschreven is het ook bij mij geweest al 3 keer , mijn eerste zwangerschap is uitgelopen op een mk , voor we daar achter kwamen voelde ik me zwanger en was er van overtuigd dat alles goed ging.
    boem toen kreeg ik n slag in mn gezicht toen op de echo bleek dat er geen hartje meer klopte met 14 weken .
    de zwangerschappen daarna was ik ook zo bang en onzeker tot ik mijn kindjes ging voelen en nu ben ik 26weken zwanger en voel ik mn kleine mupje heen en weer vliegen in mn buik en hangt er toch nog n gevoel in mn hoofd dat zegt als ze maar gezond geboren wordt . en om mijn oudste zonen heb ik dat ook nog hoor , als ze maar weer veilig thuis komen . volgens mij is dat n psychisch kwaaltje datje als mama meekrijgt :)

11. Ann

Ann Actief lid

Aug 11, 2010
    158
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Noord Brabant
    herken het verhaal van ts heel erg!
    Deze zwangerschap leek in eerste instantie een miskraam te worden, maar blijkt uiteindelijk toch een goede zwangerschap (was al in het ziekenhuis voor curettage en toen bleek bij de echo an te voren dat het toch een levend vruchtje was).
    Mijn vorige zwangerschap liep ook uit op een miskraam.

Merk dat ik nu al weer zit toe te leven naar mijn volgende echo over 2 weken, omdat deze zwangerschap zo rottig is begonnen, ben mezelf echt gek aan het maken.
    Denk bij ieder pijntje dat het misgaat...

Mijn eerste zwangerschap waaruit mijn dochter is geboren was ik heel relaxed, maar ja ... inmiddels toch stresserig geworden door de klote ervaringen met de volgende zwangerschappen.

Heb mezelf voorgenomen om na mijn volgende echo te gaan genieten ( dan ben ik wat meer uit de risico-zone) maar of dat lukt?

Share This Page