Donderdag 3 oktober werd ik ineens heel misselijk en daarbij ging mijn hart ook sneller kloppen. Voelde me echt niet goed! Zaterdag 5 oktober een eerste test gedaan, die was heeeeeeeel licht positief (bijna niet te zien), die dag erna ook nog 2 testen (1 's ochtends en 1 's avonds) ook allebei heel licht positief maar al wel donkerder dan de 1e test. Maandag 7 oktober een cb digital gedaan, uitslag: Zwanger 1-2 weken. 8 dagen later, dus op 15 oktober, mocht ik voor een echo naar de gynaecoloog. Was wel een vruchtzakje te zien maar geen vruchtje nog. Volgens de gynaecoloog was ik eerder 4 dan 5 weken zwanger. 24 oktober nog een cb digital gedaan, uitslag: Zwanger 3+... Nou is mijn vraag.. Kan de gynaecoloog gelijk hebben wat betreft de zwangerschapsduur bij de eerste echo? Ik heb ruim 1,5 week daarvoor al positief getest wat dus in principe moet betekenen dat ik tijdens het positief testen iets langer zwanger moet zijn geweest dan 2 weken. Terwijl na +/- 2 weken pas de eisprong is.... (Nu heb ik geen gewone 28 dagen cyclus dus dat zal bij mij wel ietsjes anders zijn) Wat is jullie mening? Hoort er bij een echo van 4 weken niet minder te zien zijn dan een vruchtzakje? Bijvoorbeeld alleen verdikt slijmvlies? Ik krijg over 8 dagen weer een echo maar vroeg mij gewoon af wat jullie hier van denken. Bedankt alvast! Oja, sorry voor het lange verhaal..
Wat een onzekerheid he!? Het wordt wat makkelijker als je weet wanneer je ovulatie is geweest. De testen zeggen niet heel veel over de duur van een zwangerschap. De 1 maakt gewoon meer HCG aan dan de ander. Ze kunnen op z'n vroegs iets in de vruchtzak zien met 6,5 week. Dus dat ze nu alleen een vruchtzakje zien, is vrij normaal. Vaak werd bij ons een echo gepland met 7 weken. Dan moest er in ieder geval een kloppend hartje te zien zijn. Sterkte met het wachten!!