20 weken echo.. beentje wat klein

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by balleke, Sep 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoi,

Gisteren de 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit.
    Alleen zijn beentjes waren wat korter. Daar loop ik 1 week achter, maar de rest is allemaal goed. Volgens de Verlos hoef ik me nergens geen zorgen over te maken. Maarja dat doe ik dus toch...:(

Hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt of zo?

Nou las ik bij kenmerken van baby van down dat ze meestal kortere beentjes en armpjes hebben. Wij hebben geen test gedaan of het een kindje van down word. Maak me nu dus wel een beetje zorgen...

Gr Balleke

2. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Volgens mij mag er 1 of 2 weken verschil in de groei zijn.

Heeft 1 van jullie bv korte benen? Dan is het logisch als je kindje dat ook heeft.

Onze zoon zijn beentjes liepen volgens mij ook een week achter (zei de mw met de pretecho) maar hij is kerngezond geboren :D

Je hoeft je echt niet druk te maken ;)

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    1 week is echt normaal hoor. Volgens mij als t 3 weken achterloopt is het iets om zorgen over te maken.

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

Feb 26, 2009
    6,291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik zou me ook geen zorgen maken. Bij mij zeiden ze bij de 20-weken echo dat het hoofdje wat aan de grote kant leek. Ik heb met 25 weken een pretecho laten maken en daaruit bleek dat het hoofdje heel mooi fijntjes was. En wat de meiden hier al zeggen, 1 week is niks om je zorgen over te maken.

5. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Bedankt voor jullie lieve reactie's.

Is wel effe een opluchting voor mij.

Gr Balleke

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

had mijn zoontje ook, er werd een heel gedoe van gemaakt met een week later een echo bij de gyn..

toen was het alweer bijgetrokken, en Ties is kerngezond!

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier heb i kzulke uiteenlopende waardes. buik loopt al tijdje ver voor en de rest sukkeld erachteraan. bij het hoofdje is de omtrek anders als de doorsnee dus vroeg het ook eens. en ze zei nou dit zijn gemiddelden dus geentouw ana vast te knopen. en daarbij groeien kindjes in schokken en dan niet alles tegelijk. dus nee hoor niks om je zorgen over te maken. gewoon lekker genieten.

8. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    De echoscopist zei tegen mij dat de lichaamsdelen 15-16 dagen mogen afwijken! Dus 1 week maakt niet uit! Bij mijn kleintje loopt zijn buikie een week achter. Daar hebben ze verder niks over gezegd en ze noemden het niet eens achterlopen omdat het normaal is. Don't worry

9. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Bij onze dochter waren haar beentje 9 dagen achter met de groei.. Nou zijn wij alle 2 niet groot en zijn ouders ook niet.. En mijn moeder niet dus het zit in de familie... Niets geen zorgen over maken hoor...

10. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Bij ons werd tijdens de 20 wkn echo juist gezegd dat onze kleine lange(re) benen had...tja, wat moet je daar dan weer van denken?? :)

Aan bovenstaande reacties af te lezen hoef je je volgens mij geen zorgen te maken ;) ook de VK liet dit weten toch? Maar kan me voorstellen dat dit je ergens aan het denken zet hoor.

11. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Hoi Balleke,

Niet teveel zorgen maken hoor. Van de vk moest ik voor een groeiecho naar het ziekenhuis en daar vertelde ze me ook dat ons meissie hele kleine beentjes zou hebben. Ik schrok natuurlijk. Mijn vk zei dat het niet erg was, dat ze het waarschijnlijk van haar vader zou hebben. Maar met de laatste groeiecho een dag voor de geboorte zeiden ze opeens dat ze hele lange benen heeft. Dus nu heeft ze toch mijn lange benen. En ze is super gezond.

Sterkte maar maak je echt niet te druk hoor. Geniet lekker van je zwangerschap.

xxx

12. suze238

suze238 Actief lid

Mar 9, 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    ons kleintje liep met de 20-weken echo 1,5 week voor met de beentjes terwijl de rest allemaal een paar dagen "achter" liep. Maar ja ik ben 1.80 en pappa is 1.89 dus niet zo gek dat kleintje lange benen heeft. Wij hoefde ons ook helemaal geen zorgen te maken!

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

mijn kinderen liepen ook altijd achter op de groei en ze zijn ook echt super gezond geboren
    nergens om je druk over te maken net wat de andere zeggen
    een week is eigenlijk normaal

Share This Page