Echo minder ver, maar zeker weten wanneer de eisprong was geweest.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Iris, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    #1 Iris, 17 sep 2009
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
    Hi meiden,

Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad..

Even een vraagje, niet dat ik me echt heel druk maak, want ik heb al meerdere goeie berichten gelezen, na een echo die minder ver bleek dan men zelf dacht.

Maar wie wist precies wanneer haar eisprong had plaatsgevonden en had ook een minder verre echo? , want als je je eisprong niet voelt kan je inderdaad nog gissen naar de datum, maar als de eisprong wel gevoeld hebt dan is er toch een groei-achterstand?

Maak me toch een beetje zorgen :):)

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    het kan zijn dat het vruchtje zich later ingenesteld heeft
    en dan ben je dus ook minder ver
    ik was bij de 1e goede echo ook minder ver als dat we dachten en later ben ik 1 week vooruit gezet, dus het kan nog goed komen

3. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ik ben zelf ook 4 dagen achteruit gezet na de eerste echo, komt heel vaak voor..
    De innesteling kan al een week duren, dus de eisprong is niet de allesbepalende factor ;)

4. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Ja ik weet precies wanneer ik mijn eisprong had en toch een week minder ver. Ik schrok ook.
    De VK zei het kan alle kanten op gaan, zowel goed als mis.
    Zelf heb ik al een MA gehad dus ben echt heel bang, maar ik probeer er geen stress van te hebben, dat is ook weer niet goed.
    Moet zo over 45 minuten naar de VK voor de 2 echo, heb enorm slecht geslapen. Vorige keer was het bij de 2e echo fout.

De MA was overigens niet door dat ik minder ver was, aanlegfout zoals de vk zei.

Sterkte

Gr Samantha

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.876
    9.390
    113
    Gelderland
    Ik was ook flink terug gezet en ik wist zeker wanneer ik mijn eisprong had. Het kon gewoon niet kloppen want dan had ik echt heel vroeg dik positief getest.
    Ze vertelde mij dat het vaak voorkomt dat het eitje zich een beetje vertraagt.
    Mag je terug komen voor een nieuwe echo??

liefs Luna86

6. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Hi,

Ik heb ook meerder miskramen gehad, dus ben daarom ook wat nerveuzer.
    Ben erg benieuwd wat ze te zeggen hebben bij je nieuwe echo..laat je me het weten?

grtjs Iris

7. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Ja, ik mag de 30ste terugkomen voor een nieuwe echo. :)

8. Gerritsen

Hoi

Ik was een week precies teruggezet en het was toen 4 mm groot, nu was 1,7 cm groot en ben weer een week vooruit gezet, mijn eigen termijn dus.
    Ben zo blij en het zag er allemaal heel goed uit en mag 6 oktober weer komen.

Gr Samantha

9. Loe

Loe Niet meer actief

whoeeeeeeeeeeeeee Samantha, wat fijn!!!!!! Gefeliciteerd meid!

Je zit helemaal goed, kijk maar: CRL table

10. Gerritsen

Loe; Heb je lijstje gelijk even opgeslagen op mijn computer, hihi

Het is echt een geruststelling omdat ik zeker weten wist wanneer mijn eisprong was geweest en daarbij nog eens dat ik 3 dagen voor mijn nod al dik positief testte.

Gr

11. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Jihaaa...geweldig nieuws, een zucht van verlichting heh...top!

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik werd bij de 8 weken 1,5 week terug gezet. Bij de 11 weken echo(volgens mij eigen berekening) werd ik weer 1,5 week vooruit gezet. En ik wist ook waneer mijn ei was geweest.

13. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Hoi!

Bij mijn tweede zwangerschap had ik een positieve ovulatietest op 13 juni en we hadden maar 1x sex gehad, alleen op die dag. Toen ik 16 (29 juni) dagen later de test deed, was die positief.

Vanwege de mk mocht ik eerder voor een echo met 7 weken en toen gaf de meting 6 weken en 2 dagen aan. Ik mocht met 9 weken terug komen en toen was hij 9 weken en 4 dagen. Dus weer verder dan ik was zeg maar.

Het kan heel goed hoor!

14. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik ben met 6 weken een week terug gezet naar 5 weken. Moest toen 4 weken wachten op de volgende echo. Bij de 2e echo werd ik weer een week vooruit gezet. Het hoeft dus niets te zeggen. Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik absoluut niet wist wnr ik mijn eisprong heb gehad.

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hoi Irisje,

Wij hadden met de IVF een volle week achterstand. Dit komt zelden tot nooit voor omdat ze precies weten hoe oud het embryoje is. Reden was dat de innesteling heel laat pas gepakt had en bij een normale bevruchting er daarom ook geen zwangerschap heeft kunnen ontstaan.
    Wij moesten ook rekening houden met het ergste.......
    Met 12wkn was ik perfect op schema en had ons meisje de volledige week in gehaald!

Dus ik snap heel goed hoe ongerust je bent! Maar kijk naar mij! Nog 4weekjes en dan hebben we een dochter!

16. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Precies..ik voel me al steeds beterderer :)

17. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    hey fijn dit te lezen!
    gisteren voor eerste echo geweest en weet ook wanneer ik ei heb gehad nl. 6 augustus dus wij gaan uit van de duur van zwangerschap conform mijn banner..
    alleen volgens VK ben ik nu 7wkn en 3 dgn.. stukje minder ver dus...
    kan dat dan ook geen kwaad zeg maar ivm groei achterstand?

18. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    owh ja vruchtje was bij ons 1,2 cm en hartje hebben we goed zien kloppen gelukkig!

19. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Vraagje: aan de hand waarvan bepalen jullie je cycluslengte en dus de lengte van je zwangerschap? Mijn cyclus was vorige maand 31 en dat wist ik omdat ik dag 32 ongesteld werd. Nu heb ik mijn cyclus op 34 dagen gezet, omdat ik toen pas voor de eerste keer positief testte, daarvoor was het negatief...

Volgens berekening nu dus 7 + 1 zwanger, echo gaf 6vandaag 6 + 2 aan

20. Gerritsen

Je cyclus lengte is op verschillende manieren te bereken, je gaat uit van je langst durende cyclus van de afgelopen tijd of Als je weet wanneer je je eisprong hebt gehad dan 12 -14 dagen erbij optellen.

Maar elk lichaam is anders, elke cyclus kan anders zijn.
    Waardoor het allemaal lastiger wordt.

Zelf was ik altijd tussen de 25 en 27 dagen. Heb bij deze zwangerschap 3 dagen te vroeg getest en heel duidelijk zwanger.
    Bij mijn vorige zwangerschappen was het zo dat het streepje pas echt duidelijk werd als ik ruim een week overtijd was.

Sterkte met afwachten en het zit vast goed, probeer te luisteren naar je eigen gevoel.

Gr Samantha

Deel Deze Pagina