Groei achterstand

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Biccy, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik ben net terug uit het ziekenhuis en moet nog een beetje bijkomen. Wat een k*t dag tot nu toe zeg. Pardon.
    Eerst de diagnose zw diabetes en toen naar de gyn om te kijken hoe het met de baby was.

Toen ze de scan deed zei ze dat ze hem erg klein vond voor het termijn waar ik nu in zit. Hij loopt een 'aantal' weken achter, maar ze zei dat ik voor een betere scan terug moest komen omdat deze machine niet echt goed was en zij misschien niet goed aan het meten was.

Maar nu maak ik me wel heel erg zorgen, ik kan dinsdag pas terecht.

Gebeurd het vaak? een groei achterstand? Moet ik me heel erg zorgen maken?

2. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Als die apparatuur niet te vertrouwen is, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken als ik jou was. Eén mm verschil kan al een hele andere meting betekenen. Ik zat twee weken geleden met het buikje op 86 % van de curve en vandaag ineens op 58 %! Denk echt niet dat het zo drastisch omlaag is gegaan in die tijd, ook niet helemaal correct gemeten dus, en de apparatuur was wel goed. Maar vervelend is het wel, kan me voorstellen dat je niet zo blij bent. Krijg je meds voor de suikerziekte?
    Sterkte!

3. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    ja eerst was ik heel verdrietig, echt alles kwam eruit van de laatste week en was ik best van slag af.
    Maar hoe langer ik erover nadenk, hoe meer het niet kan kloppen.

Ik heb met 20 weken een echo gehad, op medische indicatie, en alles was perfect. Daarna met 25 weken, geloof ik, een pret echo, en alles was perfect.

Vorige week heeft mijn arts mn buik gemeten en die was prima op maat. En dan nu ineens weken achter lopen?

Maar ondanks dat het zo raar is, kan ik op sommige momenten echt alleen maar huilen, ik maak me zo'n zorgen :( Eerst die sh** diabetes en dan nu iets met mijn kindje, allemaal zo vlak voor kerst :( En dan mijn schoonvader die belt om te zeggen dat ie iets leuks gaat kopen voor de kleine, als kerstcadeau en ik kan alleen maar doom denken, wat nou als er iets ergs mis is :(

En nee, nog geen insuline, ze willen eerst kijken of ik het binnen twee weken onder controle heb via een dieet, zoniet, dan krijg ik insuline.

4. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Verder nog meiden met ervaring? Ik probeer me niet te veel druk te maken, maar ik maak me toch echt zorgen.

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    XZou een volgende echo afwachten. Ze kunnen er makkelijk anastzitten en het kan ook zijn dat je baby net voor een groeispurt zit. Bij zwschapsdiabetes is de baby juist meestal te groot, maar ik zou me geen zorgen maken. Ik heb nu voor de 2de keer zwangerschapsdiabetes en mijn kindjes zijn geen van allen groot. Deze zit ook weer net op de grens. Gaan ze het wel even in de gaten houden?

6. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik hoop dat ze er naast zat, het ging zo raar. Daarom was ik zo van slag af denk ik. Ik moet inderdaad de echo even afwachten, maar vind het toch wel spannend hoor, ben toch bang dat er ineens wel iets mis blijkt te zijn ofzo :( Ik kreeg die scan vanwege de suiker, omdat ze wilde zien of ie te groot aan het worden was al of niet, maar blijkbaar niet. Hopelijk heeft ze gewoon verkeerd gemeten in haar haast, en loopt ie goed op schema. Ik blijf sowieso onder controle, dus in de gaten houden doen ze het wel.

Duimen voor dinsdag maar dan..

Dank je voor je reactie :)

7. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Nou, nog een nachtje doorkomen en dan morgen de echo. Ben best zenuwachtig..... hoop zo dat alles goed is!

8. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Wij kregen met 36 weken ook van de gyn te horen dat de baby een groei achterstand had. Zijn gewicht en grootte hoorde bij een baby van ongeveer 30 a 31 weken zwangerschap. Schrok hier ook erg van, kreeg elke week echo om groei bij te houden en met 39 weken werd de kleine op 4 pond geschat. Onze zoon is met 39 weken en 6 dagen geboren en hij was 2900 gram en 47 centimeter. Een mooi gewicht (vind ik zelf), maar hoorde van verloskundige in het ziekenhuis dat alle gyn (in dat zh) toch meer uitgaan van een geboortegewicht van 3500 gram of hoger!
    Ja, dan valt hij idd buiten het 'boekje', maar geen enkel kindje is hetzelfde! Vond het bij mij achteraf dat er teveel ophef over was gemaakt.

9. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Veel succes morgen. Vraag ook naar de P-waarde. Bijv. P5 is 5% kleinste kindjes.

10. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Nou, voor wie een beetje meegelezen heeft, ik ben net terug uit het zh en de mevrouw van de echo snapte totaaaaaaal niet waarom de gyn zo raar deed vorige week. Junior loopt helemaal niet achter, nee, meneer loopt een aantal dagen voor.

Sjonge jonge zeg, wat een zorgen door die gyn.
    Gelukkig is alles goed, ze heeft alles nagekeken, de doorbloedingen etc en alles was prima!

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Zelfde verhaal, hier met 20weken verkeerd gemeten en ons bang zitten maken, bij de gyn een week later bleek alles goed. Doe het dan in 1 keer goed aub.:x

12. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Nou inderdaad.
    Ze deed het vorige week heel snel, en stopte heel snel. Zei er verder weinig over alleen dat het erop leek dat ie' weken achter liep. En zo sta je dan buiten. Maak er dan nog een beetje een verhaal van of geef wat info ofzo...

13. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Nou, fijn dat alles goed is!

Deel Deze Pagina