Hoi dames.. Vandaag voor de 6e x een echo gehad.. Vandaag was t wel een pretecho. Ons kindje loopt al vanaf de 2e echo (8 weken) voor op groei.. Met de 16 weken echo en de 20 weken echo kwam eruit dat ze echt lange benen had en ook hier alles boven t gemiddelde. Vandaag pretecho gehad en t voetje is nu al 5 cm en ik ben 25.5 weken zwanger.. Ik vind dit toch wel groot. Mijn oma heeft 3 keizersnedes gehad vanwege 3x een tien ponder (ook te smalle bekken).. Mijn tante heeft 2x een keizersnede gehad, ook vanwege dwarsligging en te smalle bekken, maar ook vanwege het gewicht van mijn neefjes. Mijn moeder zou eigenlijk bij mijn broer een keizersnede moeten hebben gehad, maar dat is toen echt een rampbevalling geweest. Ik en mijn broer hadden trouwens we een normale lengte + gewicht. Nu vroeg ik me af.. kan ik via de verloskundige een groeiecho aanvragen? Ik heb al eens aangegeven dat het wel in de fam. zit, te smalle bekken en zware kindjes, maar hier werd op gezegd dat ze mijn bekken niet op kunnen meten en dat als het niet gaat een spoed keizersnede wordt. Ik zit er toch wel mee.. niet dat mijn kindje misschien groter is dan gemiddeld, maar wel met het feit dat mijn bekken wel eens te smal kunnen zijn en/of mijn kindje echt wel zwaar gaat worden. En mocht mijn vk zeggen dat het niet nodig is, kan ik het zeg maar naja, een beetje eisen ??
Bij ons is de groeiecho standaard met 33 wkn...voor iedereen. Dacht eigenlijk dat dat tegenwoordig standaard was...iedereen om me heen krijgt rond 33 wkn een groeiecho...en we zitten niet allemaal bij dezelfde vk praktijk, maar blijkbaar zit er toch verschil in per praktijk/gemeente.
Het is niet standaard een groeiecho. Maar ts, ik zou het aankaarten bij vk. Aangeven dat jij je prettiger zou voelen als je weet hoe groot/zwaar het kindje nu geschat wordt gezien je familiegeschiedenis...
Hier ook gewoon een groeiecho gehad. Wordt steeds vaker hgedaan maar idd niet standaard. Ik zou het zeker aankaarten.
bij ons deden ze ook al geen groeiecho meer. als je dat wel wil moet je het zelf betalen. dus nee.."eisen" gaat niet.
oke.. hmm vreemd idd dat ze niet overal een standaard groeiecho doen. Ik zal het de volgende keer zeker aankaarten. bedankt!
Ik krijg groeiecho's omdat ons 1e kindje erg groot was. Mij is verteld dat 1 echo niet zoveel zegt, de kans op een onjuiste inschatting is groot. Dus krijg ik met 28, 32 en 36 weken een echo om de trend te kunnen zien.
Ik kreeg om de week een groeiecho ivm te laag geboorte gewicht maar ik liep dan ook bij de gynaecoloog. Zou je zorgen wel delen met je vk.
Hallo, mijn dochter had bij de pretecho met dezelfde aantal weken ook voetjes van 5.1 cm. Ze is met 39 weken gehaald en woog toen 4260 gram. Ik kreeg de keizersnede voor mn rug en was er wel blij mee. Zou gewoon een gesprek aangaan met de vk of gynaecoloog. Succes ermee.