Ik had voordat ik stopte met de pil een supergaaf huidje (mede dankzij de Yasmin pil en goede producten). Toen ik stopte met de pil kreeg ik wel last van wat puistjes, vooral op mijn rug, maar nog niet echt hinderlijk. Het eerste waar ik aan kon merken dat ik zwanger was, was mijn huid. Ik zie er niet uit, ik heb kleine puistjes afgewisseld met grote onderhuidse pijnlijke puisten. Nu heb ik morgen een afspraak met mijn huisarts, want ik wil graag een doorverwijzing hebben. Ik weet niet welke arts ik deze keer heb (werken er 3), maar één zegt altijd bijvoorbaat dat het vanzelf wel overgaat. Tja blaasontsteking ook, maar daar wil je toch ook mee geholpen worden? Wie heeft ervaring met zo'n doorverwijzing? En met de huidtherapie zelf? Mocht de huisarts het niet geven, is er dan nog een mogelijkheid via de verloskundige?
Voor de mensen die het interreseert: Vanmorgen een gesprek gehad bij de huisarts, zij gaf aan dat het niet gebruikelijk is om direct een verwijzing te geven naar een huidtherapeut. Daarvoor willen ze je het liefst (aggresieve) zalfjes voorschrijven. Ik zei al direct dat ik ook eczeem in mijn gezicht heb gehad van cosmetica en dat ik daar dus niet zoveel vertrouwen in had. Toen kwam ze met antibiotica zalf, maar daar was eigenlijk niet van bekend wat dat met zwangere vrouwen laat staan het kindje doet. Ze testen dit wel, maar op de lange termijn. Dus uiteindelijk toch mijn verwijzing gehad en 2 juni afspraak bij huidtherapeut!
Gelukkig dat je een verwijzing hebt! Ik heb ook een acne huid. En gelukkig een doorverwijzing waardoor het vergoed wordt via mijn verzekering. Ik hoop voor je dat je snel resultaat ziet!
Ben jij al onder behandeling? En had je al snel resultaat? Ik wil vooral van de echte onderhuidse puisten af, die zijn zoooo pijnlijk.
Hè wat balen! Mijn huid is juist super gaaf en glad sinds zwangerschap. Hoop dat het daarna ook zo blijft (net als de volle bos haar en grote borsten ). Hoop voor jou dat je velletje snel opknapt! Weet hoe ellendig je je erdoor kunt voelen!
Ik had daar voor de zwangerschap regelmatig last van, pil helpt inderdaad. Zonder pil helpt een product met BHA er in mij goed, dat exfolieert de huid. Ik smeer het er elke avond na reinigen op. Sindsdien heb ik weinig last van pukkels en vrijwel niet meer last van de diepe ontstekingen. Paula's choice (online) heeft betaalbaar BHA product, ik gebruik zelfs de BHA 2% bodylotion op mijn gezicht omdat die relatief het goedkoopste is. Ik gebruik ook ander producten van haar en in totaal is het dan wel weer duurder. Als je alle producten wil weten die ik gebruik kun je me altijd pb sturen. Van bijna alles kun je proefverpakkingen bestellen, het is vaak ook even uitproberen. Clinique heeft ook een BHA product in de Turnaround lijn, weet niet meer hoe die heet, Turnaround concentrate? Die is vrij duur maar werkt ook goed. Ook oppassen met gebruik van te rijke crèmes enzo. Kussensloop regelmatig verschonen is ook belangrijk dacht ik.
Acne behandeling bij LaserSkinClinics - Beautylab.nl Heb je dit artikel gelezen? Kwam het bij toeval van de week tegen. Ik ga maandag daar een afspraak maken, ik heb het nagekeken en krijg het vergoed (4sterren aanvullend bij zilverenkruis) Ik weet alleen niet of het ook kan als je zwanger bent.
Ik loop nu sinds half november en heb echt een goede huid inmiddels. Ik heb nog mijn zorgverzekering om kunnen zetten zodat ik nu bijna 2x per maand een behandeling vergoed krijg!
Hoi hoi. Wat vervelend en ik weet helaas hoe je je voelt. Ik heb in het begin van de zwangerschap een verwijs gekregen naar een dermatoloog en huidtherapeut. Helaas konden zij niks voor mij doen alleen een aantal gezichtsbehandelingen. Aangezien je zwanger bent mag je verder ook niet zoveel. Ze hadden het met mij over roaccutane maar dit mag absoluut NIET als je zwanger bent of graag zwanger wilt raken. Ik wil dit na de bevalling wel graag proberen aangezien het voor 90% is dat het aanslaat, het is alleen wel mega troep. Ik moet zeggen dat mijn huidje aardig is opgeknapt en had vooral last van de hormonale wisselingen. Ik gebruik nu de 3 stappen systeem van clinique en chapeau!! Het enige wat werkt na jaren agressief spul gebruiken en van alles te hebben geprobeerd. Heel veel succes en sterkte. Ik weet hoe je je voelt. Ik was er redelijk depressief door Maakte me zo onzeker!
Ik zat trouwens voor de zwangerschap aan de diane35 maar wil daar na de zwangerschap niet meer aan beginnen dus fingers crossed en hopen dat mijn huidje zo blijft!