Hallo, Ik heb 12oktober een echo gehad omdat volgens de berekening ik dan 8 weken zou zijn. Toen we voo de echo kwamen probeerder ze het via mijn buik maar weinig te zien.. of te wel helemaal niks! Ik schrok want ik dacht ja met 8weken moet je toch wel wat zien en een hartje zien kloppen! Als ze goed inzoomde zag je in het zakje wel een heel klein puntje zitten. Toen ging ze het inwendig proberen en toen zag ze na even zoeken wel wat.. En dit zag ze.. Ik snapte er niks van ik zei hoe ken dat nou vandaag ben ik 8 weken. Volgens de echo was ik 5weken en 5 dagen zwanger. Nu maak ik me dus zorgen! Ik heb 16augustus mijn Mirena spiraal verwijderd en op de 17/18augustus ben ik gaan bloeden. Best veel en met stolsels. Dit heeft ongeveer tot de 21/22augustus geduurd. Daarna geen bloedingen meer gehad. En als je dan vanaf je laatste dag van je menstruatie moet reken dus dan vanaf 17/18 zou ik 8 weken zwanger zijn. Hoe ken het dan dat ik vandaag 6 weken ben?? Ik maak me nu zorgen dat mijn ukkie niet goed groeit en dat dit verkeerd afloopt. Hebben meer meiden dit gehad dat jullie toch minder ver waren dan jullie hadden gedacht???
Heb je voor de 26e ook al getest en was het toen nog negatief? of kan het zijn dat je al eerder positief had kunnen testen?
Voor de 26ste was het iedere keer negatief ik heb zelfs een bloedtest laten doen en die was negatief 3 dagen na de bloedtest dus dat was op de 26ste teste ik positief
Dan zou je op de 26e minimaal 3,5 zwanger moeten zijn geweest en nu dus 5,5 week. Wat dat betreft zou het dus best kunnen. Je weet niet wanneer je je eisprong hebt gehad? want dat is natuurlijk je eigenlijke beginpunt en niet de eerste dag van de laatste menstruatie.
Oke, ik dacht altijd dat het vanaf de eerste dag van je menstruatie was.. dus ik hoef me eigenlijk geen zorgen te maken?? Ben zo bang dat ons ukkie niet groeit.
Vroege positieve test misschien en een wat langre cyclus. Hopelijk is de volgende echo weer goed en is alles in orde
Stel dat je op 26 sept nog een paar dagen voor je nod zat (wat heel aannemelijk is, aangezien op 23 sept de bloedtest nog nega was, hcg komt eerder in bloed dan in urine ). Stel dat 29-9 je nod was (posi test clearblue). Dan was je op 29-9 4 weken zwanger en nu dus 6 weken! Je eisprong was dan rond 15 september. Dan klopt de echo helemaal! Jouw cyclus na het stoppen met de anticonceptie was dus niet gelijk netjes 28 dagen zoals gemiddeld, maar een week of 7 Daarom moet je nooit standaard van 28 dagen uitgaan (en dus ook zo terugtellen zoals jij deed) om de zwangerschapsduur te verkrijgen No worries!! het ziet er perfect uit voor jouw termijn!
Bij mij was he verschil niet zo groot als bij jou,, maar bleek in eerste instantie een week minder ver dan gedacht bij de eerste echo op 5 week en 6 dagen. Er was bij mij toen ook uitwendig een vruchtzakje te zien, inwendig zagen ze ook het dooierzakje, foetaal weefsel was op dat moment niet duidelijk en ook nog geen kloppend hartje. Bij mij hebben ze toen ook HCG geprikt, die stond toen op ruim 24.000, dus dat zat wel goed. Een week later scheelde het nog 4 dagen met mijn eigen berekening en zagen we duidelijk een vruchtje met kloppend hartje. Drie week later wederom een echo, nu nog 2 dagen verschil met mijn eigen berekening en ook bij de nekplooimeting bleef dat hetzelfde. Zou me nog echt geen zorgen maken, kan heel goed aflopen, aangezien je ook later dan je zou vewachten positief hebt getest en je eigenlijk niet weet hoe je cyclus precies is verlopen. Op dit moment ben je duidelijk zwanger, geniet daarvan, hoe moeilijk ook soms! De eerste 12 weken blijven voor iedereen eigenlijk onzeker. Hoop voor je op een goede volgende echo!
Rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie houdt totaal geen rekening met je eisprong.... en is dus volledig zinloos. Waarschijnlijk heb je je eisprong later gehad, en doorgaans kun je beter tellen vanaf je eerste positieve test: je bent dan meestal een week of 4 zwanger ongeveer, soms korter, heel soms langer. Als je je eisprong wel zeker weet, kan innesteling ook langer geduurd hebben. Wij werden bij Thirza in eerste instantie 2,5 week teruggezet, (later toch weer een week vooruit, dus maar 1,5 week teruggezet), en dat is geweest vanwege een late innesteling. Het KAN ook betekenen dat er iets niet goed gaat, maar dat hoeft dus bepaald niet zo te zijn. Wanneer heb je weer een echo?
Ah, zie het al. Nou, dan zou je dus eind september zo'n 4 weken zijn geweest, mogelijk wat korter nog, en dan klopt de echo heel prima en zou ik me vooralsnog nergens zorgen over maken