Ik wist niet echt een goede titel haha.. Maar 9 maart heb ik intake en echo bij de gynaecoloog. Ben dan 5 wkn 6 dagen. Vriend is dan op oefening en is 25 maart pas thuis. Ik wil dus de afspraak verzetten naar die datum om die reden en ik dan 8 weken ben ivm meer zekerheid in echo? Maar.. Omdat ik medicatie gebruik (acetylzuur ofzoiets, bloedverdunner) moet het perse de 9e.. Ben ik dan heel dwars als ik het toch later wil? Iemand ervaring met deze medicatie en zwangerschap?
Kun je het niet uitleggen? Dat je graag wil dat je vriend erbij is maar dat je gezien de medicatie die je gebruikt ook snapt dat je eerder moet komen. Misschien kan het dan wel alletwee. Dus Rn met 6 en met 8 weken.
Ik heb met 6, 9 en 12 weken een echo gehad.. Op initiatief van de vk, niet omdat ik het gevraagd had ofzo.. Maar misschien kan je zoiets voorstellen. Ik zou niet vragen of je kan wachten tot 8 weken als de gyn zegt dat het met 6 weken moet ivm je medicatie. Dat zal ie niet voor niets zeggen lijkt mij. Het is jammer voor je vriend dat ie dan niet bij de 1e echo is, maar hij stelt de gezondheid van de baby neem ik aan voor zijn aanwezigheid bij de 1e echo.. Er valt toch nog niet zo veel te zien, buiten een knipperlichtje (hartje) als die al zo vroeg klopt.
Heb ik geprobeerd, maar was niet mogelijk. Ik heb veel angst en paniek aanvallen. Dus weet nu al dat als ik geen kloppend hartje zie ik meteen in de stress / angst schiet en het zal inwendig moeten en dat wil ik niet. Bij E. 1x gehad en dat doet zo'n pijn.. (bij mij dan)
Vriend zegt ook, jammer maar gewoon doen. Maar zoals ik net al zei, ben ik dus bang voor paar dingen. Lees dus ook overal dat bloedverdunners helemaal geen kwaad kunnen.. Ik maak me nu al om alles druk en ben pas 4 weken.. 😅
Ik zou ook gewoon gaan. Jammer dat je vriend er niet bij kan zijn. En met zo'n vroege echo hoeft er echt nog geen hartje zichtbaar te zijn. Ik dacht ook 6wk te zijn en toen zat er niet eens wat in de baarmoeder alleen verdikt slijmvlies. Ik heb ooit een bbz gehad en heb nog maar 1 eierstok dus was weer bang dat t fout ging, toch rustig gebleven en een week later teruggekomen. Toen een mooi kloppend hartje. Heb ook ervaring met een paniekstoornis dus snap je angst. Maar je moet je er gewoon aan overgeven. Als de gyni je wil zien dan zou ik gewoon gaan en je er niet teveel mee bezig houden. Met name als er nog niet veel te zien is! Dan kun je met 8wk met je vriend samen gaan en genieten. En tja die inwendige echo's heb ik veelvuldig gehad, vind uitwendig natuurlijk ook fijner maar bij mij doen ze geen pijn. Veel succes
Kun je niet vragen of je moeder of een goede vriendin met je mee gaat die eerste keer? Mocht je dan een paniekaanval krijgen dan heb je iig iemand bij je.
Waarom slik je acetylsalicylzuur?? Ik heb dit juist in al mijn zwangerschappen moeten slikken ivm genetische dunne navelstrengen en behoud vd doorstroming hiervan. Het kan dus geen kwaad In begon hiermee met 7 weken en moest dit slikken tot 36 wkn (ivm keizersnedes met 38 wkn).
Ik zou ook proberen of iemand anders met je mee wilt zodat je niet alleen bent. Mijn gyn maakt als ze twijfelt of je erg onzeker bent na twee weken weer een echo zodat de groei goed beoordeelt kan worden en je zelf wat geruster bent. Misschien doen ze dat in het ziekenhuis waar jij heen moet ook wel? Bereid je alleen er wel op voor dat de echo inwendig zal zijn. Vertel ook wat je daarvan vindt, dan kan de gyn er rekening mee gehouden worden. Sterkte ermee en ehhh... Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Je zou natuurlijk kunnen kijken of er iets te zien is uitwendig: zo ja hopelijk positief nieuws. Zo nee, een inwendige echo moet natuurlijk niet(!): bij mijn 1e was ik liever nog een paar weken onzeker als dat ik een inwendige echo zou krijgen. Maar dat is een overweging die jij zelf moet maken. Bij mijn 3e was het prima uitwendig te zien bij 6 weken en 3/4 dagen, met kloppend hartje (dit terwijl ik best wat buikvet heb ). Zou het sowieso iets uit proberen te stellen, want voor de 6 weken is toch erg vroeg? Kun je geen telefonisch consult met de behandelend arts of huisarts hebben over de medicatie in combi met zwanger zijn?
ik heb tot 36 weken bloedverdunners gebruikt, zowel acetylzuur ( asprine) en fraxiparine . en ik kreeg een echo bij 6 weken 6 dagen , eigenlijk 7,4 dagen maar door de vele mk trok ik het niet meer en mocht eerder komen. zo ie zo vind ik 5,6 dagen vroeg er bestaat dan de kans dat je geen kloppend hartje ziet en dus nog niks weet. daarom doen ze bij ons pas een echo rond 7 weken omdat dat veel meer zegt.
Bedankt voor de reacties. Ik slik al 5 Jr bloedverdunners omdat ik toen een herseninfarct gehad heb. Vind het zelf ook vrij vroeg voor een echo. Ga morgen bellen en vragen of ze 2 weken later de echo kunnen doen, dat ik die dan niet wil (goh nooit gedacht dat te zeggen haha) en 9 maart wel de intake.. Kan vriend toch bij de echo zijn..
Hoeveel milligram gebruik je? Ik moet juist vanaf positieve test acetylsalisylzuur cardio 80mg gaan slikken gezien mijn voorgeschiedenis. Ik krijg idd ook een echo bij 5.5 weken mocht het zover komen. Ik zou gewoon gaan en rond 8 weken samen nog een keer. Anders kan het volgens mij ook niet kwaad om later een echo te krijgen
Dat lijkt me absoluut geen probleem! Ik moet het juist in de zwangerschap gebruiken. Zou de echo gewoon verzetten
Ik krijg het nu zwanger ook preventief, dus lijkt me idd geen probleem. Kun je iemand in vertrouwen nemen die met je mee kan eventueel?
Lijkt me niet zo'n probleem. Snap de onzekerheid. Even het advies van de gyn afwachten. Persoonlijk zou ik ook gewoon de echo laten doen. Het is jammer dat je partner er niet bij is, maar ze kunnen wel zien of het op de goede plek zit en of er bijzonderheden zijn. Kloppend hartje zou kunnen, maar kan ook wat te vroeg zijn. Dat is dan niets om je zorgen over te maken. Tja inwendig..... Misschien niet het meest prettig, maar gewoon bespreekbaar maken. Dat ding is niet bepaald groter/ dikker dan een penis..... Belangrijk om goed te ontspannen.
Voor sommige vrouwen gaat dat door bepaalde redenen niet zo makkelijk. Daar hielp in mijn geval bespreekbaar maken echt niet bij en ontspannen ging al helemaal niet door de torenhoge stress die ik bij het idee alleen al had Hopelijk is het gelukt TS!
Indd! Ik word ontzettend gespannen.. Voor sex moet ik ook echt heel ontspannen zijn anders lukt dat ook niet. Ja vandaag gebeld, moet er even met de gyn. Over hebben de 9e.. Als ik het niet wil is het goed, anders is het ook goed. Haha