Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad met 7 weken. We hebben een prachtig hartje zien kloppen dus uiteraard erg gelukkig, alles zag er goed uit!! De vk zag nog een tweede vruchtzak erboven/achter liggen maar daar zag ze geen vruchtje in. Ze heeft ook niet heel uitgebreid gekeken vond ik... Ze zei: vanishing twin. Wie heeft dit ook gehad en zijn er ook meiden die eerst ook zo'n echo gehad hebben en waarbij het er later toch twee bleken te zijn?
Als het een tweeling was geweest, dan had je in het tweede vruchtzakje bij deze termijn ook een kindje met een kloppend hartje moeten zien. De ontwikkeling gaat gelijk op. Je kunt geen ontwikkelingsverschil van ruim twee weken hebben tussen beide kindjes. Verder zie je dat het tweede vruchtzakje heel erg klein, onregelmatig en plat is. Dit is niet goed en dat gaat ook niet meer groeien. Maar gefeliciteerd met je goede echo!
Ik heb uiteraard geen bewegend beeld gezien,en kan alleen deze foto beoordelen.Op deze echo zie ik dat het er boven de vruchtzak wat rommelig uitziet,lijkt mij meer een hematoom dan een leeg vruchtzakje.Maar nogmaals...ik kan alleen deze foto beoordelen.
Ik ben het met pipo eens. Vind de tweede holte ook erg rommelig en neer lijken op een klein hematoom.
Dankje Jippie!! Bedankt voor het meekijken. Ik snap dat de ontwikkeling gelijk op gaat, maar heb weleens gehoord dat ze n tweede kindje met deze termijn nog over t hoofd kunnen zien/deze zich nog verstopt. Dus vroeg me af of dat weleens bij iemand was gebeurd.
Een tweeling wordt wel eens gemist. Maar volgens mij missen ze dan het hele vruchtzakje met kindje. Met de echo hebben ze het dan niet goed in beeld gebracht, waardoor het tweede kindje niet is opgevallen. Soms zit de ene achter de andere verscholen. Bij jou zie je echter wel een vruchtzakje/hematoom, het is duidelijk te zien. Het heeft alleen niet de juiste vorm en grootte en er zit geen kindje in. In jouw geval is het dus niet gemist op beeld.