@twinkle. Ow dat klinkt ook niet goed. Okk niet iets wat je wilt horen. Spannende tijd voor jullie zeg. Succes voor morgen. Laat je wat weten? Ik voel ons meisje erg goed. Ze schopt me letterlijk bont en blauw Ja dat vraag ik me ook soms af. Maar ze zeggen dat zolang ons meisje het goed blijft doen, goed bewegen zich geregeld laat horen dat ze het goed heeft daar binnen. Daar hou ik me maar aan vast.nanders word genieten wel erg moeilijk.
Jeetje knuffie sterkte Gek hoe ons ziekenhuis een ander beleid heeft. Ik krijg indd ook na 10 weken nog een guo, en verder pas 3-4 weken na de geboorte dd eerste controle. Ik mag gewoon thuis bevallen ondanks dat er echt hele grote cysten te zien zijn. Wat een stress he? Ik krijg de volgende keer ook uitleg van kinderartsen en volgens mij ook begeleiding mbt dieet van ons kleintje.
Daar hou ik me ook aan vast, de trapjes worden harder dus ons kleintje zal wel goed groeien. Lastige vind ik wel al die mensen die vragen of alles goed gaat. Wie vertel je het wel en niet, geen zin om er met iedereen over te hebben...
Klopt Emm en de meeste mensen zijn zo enthousiast en gaan er al vanuit dat het goed is. Maar als ze dan doorvragen (of soms zeg ik het wel uit mezelf) dan schrikken ze wel. Sommige mensen vertel ik ook niks hoor. Maar mag je ook thuis bevallen als het buikje erg groot is door de cyste? Ik heb nog niks gehoord over een dieet. Ben ook nog maar 22 weken dus dat zal nog komen. Heeft jouw kindje een multicysteuze nier Emm?
Ja 1 cystenier, vrij groot wat ik begreep. Ik hoorde van one gyn dat als het om 1 nier gaat ze eigenlijk nooit zien dat het de bevalling belemmert, of organen verdrukt.
Vervelend he Emm, ookal valt er met 1 nier goed te leven. Het gaat toch om je kindje waar ze iets bij hebben gezien/ontdekt. Ik heb dat trouwens ook gevraagd in het WKZ. Ze zeiden dat het andere organen niet gaat verdrukken. Maar wel dat de buikomtrek te groot kan worden. Maar mijn kindje heeft dan ook geen cysteuze nier maar iets wat daarop lijkt.
Ik vind het wel moeilijk ja. Vooral omdat je voor je kind wilt dat hij/zij kan doen wat hij wilt ipv steeds rekening te houden met dingen zoals opletten met zout of alcohol of bepaalde sporten ofzo. En dan maar hopen dat er verder geen complicaties zijn en de andere nier het blijft doen
@emm. Ik mag niet thuis bevallen aangezien ons meisje direct door een kinderarts gezien moet worden. Dat was al voordat ze nu wisten dat de cystes flink gegroeid zijn. Zit de nier bij jou baby wel op de goede plek? Dat is bij ons ook niet. Een bekkennier heeft ons meisje vol met cystes. En aamgezien die nu achter de blaas richting bekkenbodem loopt kan het zijn dat het de blaas in verdrukking brengt. Na de geboore krijgt ze direct antibiotica. Om ontstekingen te voorkomen. En nac1 week een echo. Mits ze nu geopereerd word dan weet ik het niet. Heb ik niet gevrasgd omdat ik er nogal stil van was. Heb nog niets van een dieet gehoord eerlijk gezegd. De een zeg ik ook niks. De ander wel. Net hoe mijn dag is en wie er voor me staat. Tus al moeilijk genoeg.
Sorry Knuffie, het was erbij ingeschoten om hier te reageren. De echo was niet heel uitgebreid, dat doen ze in Utrecht weer. Ze zag wel dat de nier nog groter geworden was. Maar dat kan per week veranderen, zegt ze. En de baby zelf is natuurlijk ook flink gegroeid, dus echt iets zinnigs hebben we niet gehoord. In iedergeval geen nieuwe info. Hoe is het nu met jou en de kleine meid?
Y@twinkle. Geeft niets kan gebeuren. Nog agwachten hoe het verder gaat dan bij jullie. Blijft spannend. Wanneer heb je weer echo in utrecht? Hier weinig ander nieuws. Het is inmiddels gezakt bij me en ik blijf maar uitgaan van het slechte. Dat ik in nijmegen moet bevallen en dat ons meisje geopereerd moet worden. Dan kan het alleen maar meevallen. Al ga ik daar niet exht van uit. Genieten van de zwangerschap doe ik nu toch wel zeker. En heb genieg leuke dingen op me agenda staan de komende tijd. Klinkt misschien raar maar ik wil hier alles klaar hebben voor 26 april. Dan weet ik ook zeker dat het okk echt klaar is en ons meisje kan komen. Dus heb me vriend flink aan het werk gezet. Haha
Hoeveel weken ben je 26 april? Ik snap je heel goed hoor. Ga er ook vanuit dat ik in Utrecht beval en ons kindje geopereerd moet worden. Eigenlijk is dat (in ons geval) een goed teken, want dat betekent dat de slechte nier nog te redden valt. Met 28 weken kunnen ze zien of de aangetaste nier het nog doet. 3 mei hebben we een uitgebreide echo in het WKZ. Duurt nog even, hoop dat de tijd snel voorbij gaat. Jullie zijn dus een week eerder aan de beurt. Ik ben er ook niet de hele tijd mee bezig, maar ik maak me her meest zorgen om de pijn die ze momenteel kan hebben. Je weet dat toch nooit zeker he.
Had een hele tekst getypt en weg. Hmm vreemd. 26 april ben ik 36+2 dus mochten ze dan zien dat ut weer gegroeid is dan zal ik hoogstwaarschijnlijk gauw genoeg gaan bevallen in Nijmegen. Het duurt nog ff maar idd hopelijk gaat de tijd gauw. Dit weekend in ieder geval wel. Benieuwd wat er bij jullie uitkomt dan. Hoop dat het allemaal mee valt. Ik ga ook niet echt bedenken of mijn meisje pijn heeft Ja of nee. Ze is flink beweeglijk dus zodoende hoop ik van niet. Anders was ze niet zo actief denk ik, hoop ik.
Gaan ze je eerder inleiden als de nier gegroeid is? Ik hoop voor je dat de cystes geslonken zijn... Ook dat is mogelijk he.
Je kunt het niet echt een nier noemen bij mijn meisje. Hij zit vol Cystes en werkt niet. De Cystes kunnen idd ook kleiner worden,maar de echoscopiste schrok al hoeveel ze in 10 weken gegroeid waren. Dat ik niet denk dat ze in de 6 weken erna geslonken zijn. Maar als het gegroeid is gaan ze me idd inleiden. Door de omvang ervan. Want het is namelijk echt erg groot en zou de blaas in verdrukking kunnen gaan brengen.
Bij ons hebben ze het over leegzuigen gehad voordat ik ga bevallen. Maar dat is inderdaad lastiger bij jou als het allemaal cystes zijn. Moeilijk he, om alsmaar af te wachten.... Nog een paar weken. We zitten al bijna in April.
Daar heb ik niets over gehoord over leegzuigen. Dus misschien kan dat hier niet ivm de grote ervan. Maar hopelijk is dat bij jullie kindje iets wat helpt en daarna ook alles goed is. Ja afwachten blijft moeilijk. Maar ben het gewend ook om zwanger te worden in de mmm. Dus ben wel wat gewend. We zitten idd gelukkig alweer bijna in april. Deze week nog 4uurtjes werken. Ofja werken doe ik niet evht meer ik ben aanwezig op het werk. Vrijdag om 12.30 heb ik verlof. En de rest van april elke week wel wat leuks te doen.
Hai Knuf, Eigenlijk zit ik te weinig op deze pagina. Maar schoot me net te binnen dat jij volgende week al aan de beurt bent. Wat spannend! Hoe waren de gewone controles bij de gyn tot nu toe? Hier heerst nu onduidelijkheid over hetgeen de baby heeft. Gyn denkt aan een cysteuze nier, WKZ denkt dus een vernauwing in de nierleider. We wachten het af. Nog anderhalve week. Jij heel veel succes aankomende week!