20 weken echo eerst weinig vruchtwater en toen normaal?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mili, Nov 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Hoi,

Heb mn 20 weken echo gehad en in eerste instantie zei die vrouw dat ik weinig vruchtwater had.

:rolleyes: vervolgens zei ze dat ze gekozen had om er toch "normaal" neer te zetten omdat ze tijdens inwendige echo nog wat had gezien onder t kindje. Maar zei ze wel dat ik niet echt ruim zat qua vruchtwater....dat t kindje wel ruimte had maar geen overvloed...

Mmm nu bedacht ik me later ineens is het toch niet handig en beter om dit wel ff bij mn eigen VK te melden?
    Weet namelijk niet wat het gevolg van weinig vruchtwater is voor t kindje... :rolleyes:

Wie van jullie heeft er advies?

Groetjes,
    Mili

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi mili,

Ja het is verstandig dit aan je verloskundige te melden, eventueel kan er rond de 32-34 weken nog een echo worden gedaan om de hoeveelheid vruchtwater te beoordelen.
    Dat vind ik wel jammer, dat ze het tegen je zegt maar vervolgens niet opschrijft. Want als jij niet mondig bent dan word dit dus weggemoffeld en staat het nergens genoteerd. zou het jou woord tegen het hare worden.
    Goed gedaan meis!

Imke

3. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Hoi Imke,

Bedankt voor je snelle reactie!
    Ga het zeker even melden bij mn eigen VK!
    Liever uit voorzorg zeggen en misschien een extra echo, dan dat niet te doen en dat er dan iets mis gaat ofzo....

Groetjes,
    Mili

Share This Page