Deze week heb ik een afspraak gemaakt voor de 20-weken echo. op de formulieren die ik daarvoor meekreeg stond dat ze niet naar het geslacht kunnen/willen kijken omdat dat vaak nog niet duidelijk te zien is en het geen pretecho betreft. Toen ik de eerste keer zwanger was vroegen ze er juist wel naar of we het ook wilden weten, maar sinds er ook pretecho's worden gemaakt daar wordt er dus bewust niet meer naar het geslacht gekeken (zodat ze meer animo krijgen voor het maken van een pretecho..?). Nu twijfel ik dus of ik vantevoren nog een afspraak ergens anders ga maken voor een pretecho omdat ik graag het geslacht wil weten. Wat is jullie ervaring hiermee, nee = echt nee, zoals dat staat aangegeven op het formulier? Persoonlijk vind ik het een beetje kinderachtig, vooral als het inderdaad is om meer aanmeldingen binnen te halen voor de pretecho, dus de pretecho laat ik dan sowieso ergens anders maken.
Goh, ik heb vooraf helemaal geen formulier hoeven invullen. Toen ze begon met het onderzoek, vroeg ze of ik het eventueel wilde weten. Ik wilde dat niet, dus toen we de blaas en nieren gezien hadden moest ik wegkijken. Ik denk dat de echoscopiste het wel gezien heeft, maar daar heeft ze niets over gezegd. Volgens mij gaan ze niet bewust op zoek naar het geslacht, daarom zeggen ze het zo: als het niet in beeld komt, gaan ze niet extra moeite doen. Daar is het onderzoek niet op gericht. Maar als het wel mooi in beeld komt, gaan ze vast niet 'wegzappen' als jij het wel wilt weten. Ik hoop niet dat het een verkooptruc is, om meer pretecho's te kunnen slijten... dat stuit mij behoorlijk tegen de borst. Maar bij het echocentrum waar ik geweest ben voor de 20weken doen ze ook geen pretecho's dus daar speelde het sowieso niet.
hoi hoi mijn ervaring bij deze zwangerschap is dat ik een heel lieve vrouw had die maar al te graag even wilde kijken naar het geslacht sterker nog ze heeft net zo lang gekeken tot ze kon zeggen 98 % zeker haha eerst was het 70 % en daar was zij niet tevreden mee ik zou zeggen kijk gewoon welke echoscopiste je heb en vraag het aan de echoscopist zelf, ik denk dat het formulier meer is om echt nogmaals te benadrukken dat het geen pretecho is maar een medische echo en er dus ook afwijkingen geconstateerd kunnen worden tot nu toe heb ik nog niet gehoord dat ze er ook echt niet naar kijken succes en groetjes nathalie
Ik heb ook helemaal niks in hoeven vullen. En we moesten het tijdens de echo wel even doorgeven, want anders hadden we het nog niet geweten.
ik zou ook eventjes afwachten.. en hoe nieuwsgierig je ook bent... het kan altijd zjin, dat ze het niet kunnen zien natuurlijk. Maar een pretecho is mooier (zeggen ze altijd) met 24- 26 weken.. dus ik zou afwachten, ze zal toch ook wel vragen of je het wil weten, omdat ze toch alles na moet kijken en het dan in beeld kan komen.. en misschien ziet ze het dan wel gewoon. Ik denk dat het ook echt van de echoscopiste ter plekke af hangt... Is het niet te zien, kun je altijd nog voor een pretecho ergens anders heen gaan..
ik denk dat het ook heel erg van de echoscopiste afhangt, soms zijn ze er wat negatief over omdat die echo daar gewoon niet voor bedoeld is, ze kijken of je kindje gezond is en niet naar het geslacht. maar als je geluk hebt en je hebt een vriendelijke echoscopiste, dan willen ze vaak wel eventjes kijken hoor. bij mij vroeg ze het op laatst , of ik het wilde weten en wij wilden het weten dus toen keek ze even, wel heel vlug. ik had daarvoor al geslachtbepaling laten doen, maar wilde het nog even zeker weten
Vind het ook raar dat ze niet willen kijken maar helaas heeft een echoscopist er niets over te vertellen wat je baby doet Wij waren maandag voor een gewone controle bij de gyneacoloog en onze kleine knul draaide met zijn benen wijd naar ons, en zagen zijn piel hangen..dus als de baby zo draai dat je het ziet, kunnen ze moeilijk het scherm uitzetten
Hahaha ja he, net zijn vader Jaja we wilde het gelukkig wel weten, anders was de verrassing toch weggeweest na ons bezoek.