20 weken echo en te dikke buik? Help!!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Juni83, Apr 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juni83

Juni83 Actief lid

Nov 6, 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    We hebben de 20 weken echo gehad en nu bleek dat ons mannetje een te dik buikje heeft.
    Moet binnenkort naar de gyneacoloog om nog een uitgebreidde echo te laten maken. Ze zei dat ik me niet ongerust moest maken maar doe dit natuurlijk wel.

Help, wat kan dit betekenen of heeft dit ook gehad? En viel het uiteindelijk mee?
    Hoop zo dat alles goed is!

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Wat is een te dik buikje? Liep het een paar dagen voor of een week?
    Ik ben een stukkie verder als jou en met 27 weken leek de kleine een behoorlijk groot hoofd te hebben, meer als een week verder als de termijn. De laatste echo met 32 weken liet een heel normaal hoofd zien wat precies bij de termijn paste....
    Waarschijnlijk is er met de 27 weken niet helemaal goed gemeten...een fractie van een milimeter kan al verschil geven in de termijn die ze denken dat je bent.

Als ik jou was zou ik me nog maar niet te ongerust maken, het kan best wezen dat het buikje van jouw uk in proportie is met de rest van het lichaam!

3. Ilse73

Ilse73 Actief lid

Jan 9, 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buikje van mijn baby lag 1,5 week voor volgens echo maar mijn VK zei alleen dat baby vast lekker te eten kreeg daarbinnen😊

4. Loe

Loe Niet meer actief

buikje van onze zoon liep twee weken voor, niets aan de hand. Ik had een dikke navelstreng bleek bij de geboorte en hij had inderdaad een lekker buikje. Blij mee, want hij werd met pas 34 weken geboren.

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hier liep het buikje met 20 weken ook een week voor, met 30 weken inmiddels 3,5 week en met 32 weken zelfs meer dan 4 weken. As vrijdag heb ik weer een groeiecho om te kijken of hij deze lijn doorzet. Want dat hoeft niet. Bij mij heeft hij een dikke buik zonder oorzaak, hij krijgt gewoon goed te eten in mijn buik. ;)

Wordt de lijn wel doorgezet dan gaan ze kijken of jij misschien zwangerschapsdiabetes hebt, want dat is vaak reden 1. Verder gaan ze je kindje goed in de gaten houden dmv echo's. Zolang er met je kindje niets aan de hand is qua gezondheid, hoef je je geen zorgen te maken hoor.

Komt vast en zeker goed, je hebt straks (net als ik) een kindje met lekkere spekjes op zijn/haar buikje, is niets mis mee. ;)

Share This Page