Vervelend dat er iets gezien is waar je eigenlijk niets mee kunt. Want wat moet je met die info, natuurlijk ga je je een beetje zorgen maken. Ik weet dat het zoontje van een vriendin van mij dit ook had bij de 20-weken echo, het is nu een kerngezond kereltje van 2!
Toen mijn schoonzus zwanger was van haar dochtertje hebben ze dit ook gezegd een cyste in de hersens! Twee weken later kreeg ze een extra echo en toen was de cyste al verdwenen! De gyn zei dat het indd vaker voorkwam en als het niet in combi is met andere afwijkingen is er niks aan de hand! En dit klopt ook want dit nichtje is 4 en kerngezond!! Hopelijk is dit bij jou ook het geval, mocht je je nog steeds zorgen maken moet je het gewoon bij je Vk aankaarten! Die zorgt ervoor dat je eerder een echo krijgt voor geruststelling !
Hoi, Ik kan je niet helpen maar heb wel een advies. Je hebt je echo in het Flevo gehad. Zorg dat je de echo in week 28 bij dr van alphen hebt! Hij is het hoofd van de prenatale diagnostiek in het Flevo. Bij mijn vorige zwangerschap werd tijdens de 20 weken echo een schisis bij mijn zoontje ontdekt. De echoscopiste had in ieder geval een heel sterk vermoeden. Ze kon er verder weinig over zeggen en ik moest 2 dagen later terug komen omdat dr van alphen het moest bevestigen. Hij doet het eind oordeel zeg maar. Een hele fijne arts/gyn!!! Omdat ik tijdens deze echo niet voor verassingen wilde komen te staan had ik deze 20 weken echo direct bij hem ingepland. Hij is doortastend en geeft je ook heldere uitleg en neemt tijd voor al je vragen. Wie weet het overwegen waard?
thanks! ik kan dus gewoon bellen, en vragen of ik bij die arts mag komen? En dat mocht bij jou ook gewoon. Ik kom elke keer bij dat vrouwtje met dat zwarte haar.
precies! ik kan helemaal niks met deze info. En ik hoor van de dames hier, dat ze het tegenwoordig verplicht zijn om dit te melden. Voorheen meldde ze zit niet eens. En er is helemaal geen afwijking, dus ik ga er vanuit dat het helemaal goed komt.
Ja dat is het nadeel van de techniek van tegenwoordig, ze zien veel meer, mar zijn ook verplicht om dingen te vermelden. Maar vind wel dat ze dan goede uitleg moeten geven, en je gerust stellen. Niet zomaar zeggen: ooh das niks om je zorgen over te maken. Dat zijn dingen die ik nog wel eens mis in de communicatie met zorgverleners.
Ja, je kunt gewoon zeggen dat je een echo in moet plannen en dat je dat graag bij dr van alphen wil. Geen probleem! Hij geeft tenminste ook uitleg waar je iets mee kunt. Zou wel op tijd bellen want hij zit altijd erg vol! Heel veel succes.
plex chor cysten zijn een variant op een normaal beeld. Dat wil dus zeggen dat tot 25 / 26 weken van de zwangerschap dit normaal is. Co, is controle bij 28 weken zwangerschap. Om te kijken of het inderdaad weg is. Niets om je druk over te maken, komt bij heeeeel veel babies voor.
ik had al een afspraak gemaakt voor 4 juni. Maar dan bel ik nog wel even dat ik bij dr. van Alphen wil komen. Nogmaals dank voor je hulp
He meid, wilde je even laten weten dat ik vrijdag een liggingsecho heb gehad en de cystes waren verdwenen!
tijdens de controle had ik het nog gevraagd, dat ze dat ook gezien hadden op de 20wk echo, en zei ze de vk, ow dat staat nog ineens op t onderzoeks formulier. Dus danzal het zeker wel goed zijn. Ik vroeg nog, een echo is dat nodig? Nee hoor, dat komt zooo vaak voor en verdwijnt weer. Ik zo , dus hoe fme geen zorgen te maken? Nee, niet doen, kindje is gezond en lekker van genieten. Dusja, maak me ook niet meer druk , ik vertoruw op de vk, want zoiets zeggen ze niet zomaar.