Ik heb vandaag een uitgebreide echo gehad, vanwege aanhoudende bloedingen. Gelukkig is alles goed met onze uk! Omdat het er even op leek dat er ook sprake was van een groeiachterstand duurde de echo erg lang en werden verschillende lichaamsdelen uitgebreid opgemeten. Zo ook de buikomtrek. Hiervoor hadden ze het beeld stil gezet en de baby lag er echt prachtig voor. Ik keek recht in het geslacht, aan beide zijdes de beentjes in de lucht. Flink ingezoomd. Omdat het even moeite koste om te meten kon ik het dus uitgebreid bestuderen en wat ik zag leek zonder twijfel een meisje. Het was niet echt de situatie om te vragen wat het geslacht was (ik wilde natuurlijk weten of alles met de baby goed was) en omdat vriendlief en ik nog in een discussie zijn over wel of niet het geslacht weten wilde ik voor hem ook niet de kat op het spek binden. Maar toch, ik ben zó nieuwsgierig Kan het al zo duidelijk te zien zijn bij precies 15 weken? Of kan het hierna nog veranderen, bijvoorbeeld dat een piemeltje nog moet indalen of zoiets? Ik heb er helaas ook geen foto van, leek me ook niet echt gepast om te vragen.
ik ben vandaag geweest om het geslacht te laten bepalen en daar kwam zeer duidelijk een meisje naar voren. Kijk maar op de foto Bekijk bijlage 178172
Wat leuk! Dan zijn we tegelijk uitgerekend! Fijn om jouw foto te bestuderen, ziet er hetzelfde uit Ik had ook al gegoogled en zag echofoto's van verder in de zwangerschap, maar precies hetzelfde. Durf je er op te vertrouwen dat het inderdaad een meisje is of hou je nog een slag om de arm?
Nee hoor ga er helemaal vanuit dat het een meid is. Ook de echoscopiste zei het en haar vertrouw ik voor 100% vorige keer bij haar met 16 weken het geslacht laten bepalen en dat was ook gewoon goed.
Het zou heel goed te zien kunnen zijn met 15 weken! maar das meestal alleen als er echt naar gezocht wordt.. En dat jij zegt het gezien te hebben met een buikmeting vind ik een beetje apart.. niet dat ik je niet geloof maar die doen ze meestal van t midden van het buikje en dan is t geslacht totaal niet in beeld! Ik zou er geen kamer op schilderen maar als je zon lange echo hebt gehad en denkt de bekende streepjes te hebben gezien terwijl je nergens een piemel of scrotum hebt zien uitsteken denk ik toch dat je idd meer kans hebt dat t een meisje is! Heb je geen foto's meegekregen?
Hier ook met precies 15w een meisje in beeld. En na de geslachtsecho met 18w ver nog steeds duidelijk meid.Kan niet missen. Dus idd goed te zien.
Is dat zo? Doen ze de buik meestal van de zijkant? Hier deden ze een dwarsdoorsnede, zeg maar. Ze hebben hier wel een foto van gemaakt, maar die heb ik niet meegekregen. Morgen eens in mijn dossier kijken als ik bij de vk ben. De vorige twee zwangerschappen wilde mijn vriend het ook perse niet weten en vond ik dat ok. Toch ook hier bij beide echo's gezien wat het werd. En eigenlijk ben ik er nu ook heel zeker van wat ik gezien heb, maar ik ga er nog maar niet op vertrouwen
Ja wel een dwarsdoorsnede van t buikje maar zeg maar meer ten hoogte van t naveltje als de onderkant als je me nog snapt.. Maar t zou best kunnen hoor! ik zie die dingen ook snel en t is soms echt duidelijk in beeld Volgende echo's weer ff stiekem spieken joh hihi
Als ik straks zwanger ben wil ik graag weten wat het wordt en ben hier vaak echo's aan het bekijken en dan kom ik vaak tegen: "Nou deze is duidelijk, kan niet missen!" Ligt het aan mij? Ik zie bij deze foto en bij vele andere helemaal niets. Ik zie er gewoon niks in Zie op veel foto's bijvoorbeeld de bekende hamburgertjes maar ik zie op de hele echo meerlingen, zie heel veel streepjes
Ik heb er dus ook een half uur naar lopen staren, maar ik zie er niks in?? Ben gelukkig niet de enige!
Hihi die van Myron is wel duidelijk alleen niet erg ingezoomd. Je ziet idd de 3 streepjes enz.En er steekt niets verder uit. Ik zal eens een jognens echo plaatsen van mijn zoontje met 17w. Dan zie je zeker verschil. Duidelijk zakje en piemel buiten het lichaam. De andere echo´s zit het in het lichaam dus meid.(de schaamlippen steken altijd wel wat uit maar zeker neit zover hihi)
Bij Jayden kreeg ik met 15 weken een medische echo, omdat de vorige zwangerschap verkeerd afliep rond die periode. Bij hem was het duidelijk te zien dat het een jongetje werd alleen nog geloofde mn man het niet haha, hij had zo sterk het idee dat het een meisje zou worden. Alleen de medische echo was inwendig omdat ze ook naar mn baarmoedermond en hals keken of deze niet verkort was.
Ik heb 5 jaar geleden bij 16 weken een echo gehad toen ik zwanger was van mijn dochter. Ze hebben toen niet van onderaf bij de beentjes gekeken, maar van vooraf. Ze zat met haar beentje wijd zeg maar. De gyn toen zei dat het een jongetje was. Wij dachten dit ook te zien. Bij de 20 w echo bleek echter opeens dat het een meisje was. Wij nog eens die echo foto van 16 weken laten zien, bleek wat ze destijds aanzag voor piemeltje een voetje te zijn geweest wat ze precies voor haar kruis hield Volgens mij is het met 15/16 weken over het algemeen goed te zien, maar is de kans op "foutjes" nog wel wat groter dan bij de 20 w echo. Het is gewoon allemaal nog wat kleiner.
Met 15 a 16 weken kunnen ze nooit met 100% zekerheid zeggen wat het is. Wij kregen in deze zwangerschap met 17 weken te horen dat het waarschijnlijk een meisje is, met 19 weken keek nog een andere verloskundige en zij dacht het ook. Tot vandaag, we kregen de 20 weken echo in ons geval een guo en het is een jongen!! Ze hebben het piemeltje duidelijk laten zien!
ik heb met 15 weken en 2 dagen gehoord dat het een jongen is vandaag weer een echo gehad en nog steeds een jongen!
Ik ben niet zo goed in echo's turen, dus kan niet meepraten of het een jongen of meisje is op de foto's Maar wou alleen ff zeggen dat ik echt ontzettend jaloers ben op jullie!! Gisteren was ik precies 15 weken zwanger en moest naar de vk, had me helemaal verheugd op de echo en mijn vriend ook en wat gebeurde er uiteindelijk? ze ging alleen ff naar het hartje luisteren... Mijn vriend zei dat het echospul niet eens aan stond..... Dus ben erg jaloers op jullie 15 weken echo's