hallo, ik heb drie dagen na elkaar duidelijk de baby gevoeld, ik zag zelfs een verdikking af en toe, wat er op wees dat de baby zich draaide of bewoog. Nu voel ik sinds een dag of twee niks meer, af en toe een plopje maar dat kunnen ook darmen zijn denk ik. Kan dat dat je opeens niksmeer voelt, ik heb het echt heeeel duidelijk gevoeld hoor, dat kon niet missen. Ik vond het zo fijn en nu opeens niks meer... Ik zit in de 19de week.
ja hoor,zo voel je een paar dagen je beebje,en zo een paar dagen niet. vanaf 28 weken moet je je kleine elke dag voelen,dus geen zorgen maken. en als je je toch zorgen maakt,dan zou je eens op je rug moeten liggen op de bank of bed,en dan je handen op je buik leggen.eventueel een klein beetje indrukken als je ff geduld hebt dan heb je grote kans dat je kleine je handen op gaat zoeken.succes!
ja het kan dat je nu niks meer voelt je kindje hoef je ook nog niet elke dag tevoelen dat moet je pas vanaf 28 weken dus maak je geen zorgen probeer anders een rustig op bed teliggen en met je handen op je buik tevoelen of een muziek doosje tegen je buik houden dat was en is hier een groot suc6
Pucci, ik heb hetzelfde gehad hoor! Voelde mijn beebje een week lang iedere dag (en elke dag een beetje harder) en ineens was het twee dagen helemaal "verdwenen", reageerde ook niet op mijn handen. Maar sinds gisteravond voel ik hem/haar weer gewoon. Schijnt inderdaad allemaal heel normaal te zijn bij deze termijn.
ik heb zelfs 5 dagen mijn beebje niet gevoeld, ik was toen 18/19 weken en heb op de 5de dag mijn vk gebeld dat ik het niet meer volhield om niets meer te voelen, gelukkig mocht ik even langs komen om het hartje te horen, en die klopte prima trouwens onderweg naar huis begon het weer te bewegen, en sinds dien voel ik het elke dag wel, wel de ene dag meer en harder dan de andere dag. Dus maak je niet teveel zorgen! groetjes bambie
het is idd heel normaal dat je ff niks voelt.. ik maak me dan ook altijd zorgen hoor... ik ga dan meestal even plat op mijn buik liggen. dan voel je elke kleine beweging ontzettend goed. plus die kleine komt een beetje klem te zitten en dan vind hij/zij natuurlijk niet zo leuk dus dan krijg ik al gauw protest! Misschien een beetje gemeen tegenover de baby.... maar ik voel me dan wel weer gerustgesteld.....en blijf natuurlijk niet te lang liggen
het ligt vast even anders in je buik, ik had het met 28 weken, zo ineens niets meer. Mocht komen van de vk, hartje okee. Toen echo gemaakt, lag die kleine gewoon dwars te bewegen (ik zag het, maar voelde niets) Geen zorgen maken en anders gewoon ff bellen, ben je weer gerust. Hier deden ze nooit moeilijk over hartje luisteren tussendoor (heeeeeeeeeerlijk)
hallo, inderdaad, een paar daagjes stilte gehad en vanmiddag na een dutje legde ik mijn hand op mijn buik, drukte zachtjes en ik voelde duidelijk de stampjes! Ken echt benieuwd hoe het vanaf nu gaat voelen, hoe ik eruit ga zien, hoe mijn laatste maanden als "niet-mama" gaan zijn...nu komt het besef toch wel langzaam aan dat het nog 4 maanden enkel me myself and I (en mijn vriend) zijn...als ik er aan denk bekruipt me soms een angst maar toch verschijnt er steeds een glimlach op mijn gezicht. Ga ik het kunnen, zo'n piepklein wezentje verzorgen? Ga ik een goede mama zijn? Gaat het gezond zijn? Ga ik alles kunnen geven wat de baby nodig heeft? Ga ik me schuldig voelen als ik naar werk vertrek en de baby achterlaat bij de onthaalmoeder? Toch een heuse verandering, die zich duidelijk blijkt aan te kondigen! Geweldig toch, zwanger zijn!
Dat gevoel ken ik ook, dat van kan ik dat eigenlijk wel mama zijn? en hoe gaat het allemaal lopen? hoe ga ik het allemaal doen? en ons als ouders zien is al helemaal raar, kan me er gewoon geen voorstelling van maken..... Ik denk dat het bij deze termijn van zwanger zijn hoort hoor, en zeker als het je eerste is dus het zal vast wel goed zijn, en verder lekker genieten! groetjes bambie