Hoi meiden, Ik ben nu vandaag 29 + 6 weken zwanger. Ik weet sinds de 20 weken echo dat m'n placenta voor de uitgang ligt. Nu heb ik 2 weken geleden voor het eerst een bloeding gehad. De gynaecoloog benoemd dat dit te maken had met de placenta. Na 3 a 4 dagen rust houden was het over. Dus alles weer opgepakt; werken, huishouden, etc. Echter, afgelopen vrijdag begon het opnieuw! Wéér naar het ziekenhuis Ze hebben me daar gehouden 's nachts, maar mocht weer naar huis zaterdag ... mits ik rust zou houden! Nou, hier lig ik dan! Ik ging dus googelen (i know, moet je nooit doen)... Ik lees van alles over vroeggeboorte etc. Wie heeft er ervaring mee en kan mij vertellen hoe het "proces" verder verliep?
Ik had ook een laagliggende placenta en met 15 weken en 21 weken bloedingen gehad. Daarna niet meer maar door (extreem) veel harde buiken mocht ik met 23 weken niet meer werken en kreeg dan wel geen bedrust opgelegd maar moest heeeel erg rustig aan doen... ik deed dus bijna niets meer, alleen maar netflix kijken en heb toen leren breien In 9 van de 10 gevallen schuift de placenta nog op naar boven. Bij mij was dit pas met 32 weken. Ik kreeg bij elke afspraak (elke 2/3 weken) een echo waarbij op de ligging werd gelet. Als de placenta voor de ingang blijft liggen krijg je een keizersnede.... Ik zou heel rustig aan doen, denk omdat ik dat ook heb gedaan ik geen grote bloedingen meer heb gehad waar ik heel erg dankbaar voor ben want het laatste wat je wilt zien in een zw is bloed. Trek aan de bel als je het niet vertrouwd.