Wacht af tot hij/zij er is. Misschien heeft de baby net en groeispurt gehad, waardoor hij/zij wat groter is dan gemiddeld. Daarnaast zitten ze er zo vaak naast
Krijg je nog een groei/liggings echo? Zoals al veel meiden zeggen zegt hetniet zo veel, omdat kindjes idd groeien in “spurtjes”. Ik hoop dat je het een beetje los kan laten en je je er niet te veel zorgen over maakt.
Bedankt voor al jullie reacties ! Ben er wel iets meer gerustgesteld door. Heb het ook wel redelijk los kunnen laten. Zoals de fysio zei: ze zal er toch uit moeten. En ik ben hypermobiel dus dat zou tijdens mijn bevalling volgens haar in mn voordeel moeten werken. Naja we zien het wel.. @Jajo geen flauw idee wat voor echo’s ik nog krijg. We laten alles een beetje op ons af komen
De eerste zou gemiddeld zijn bij mij. Ze was er in 3 uurtjes, 3900 gram bij 39.6 weken. Aan de forse kant dus. Bij de 2e liep ze iets voor op de echo's. Vk had het wel steeds over een grotere baby maar omdat de 1e prima ging verwachtte ze geen problemen. Deze kwam in 1,5 uur (2 persweeën). 4200 gram bij 53 cm. Wacht het rustig af. Groei echo's kunnen er vaak naast zitten...
Van bekkenpijn heb ik bij alle 4 de bevallingen geen last gehad, terwijl ik in de laatste weken amper meer kon lopen. Alleen bij de laatste in de kraamweek nog zoveel last dat ik niet zonder steun kon lopen. Bij de laatste 2 werd ook steeds gezegd dat ze fors zouden zijn. Ik heb dat steeds met een korreltje zout genomen. Het zijn en blijven schattingen, geen exacte wetenschap. Mijn 3e woog 4130 gram en kwam er in 1 perswee uit, zonder schade. Mijn jongste woog maar 3820 ( de lichtste van het stel ), terwijl ze die ook fors hadden verwacht. Bevallen in anderhalf uur, met 1 perswee, ook nagenoeg zonder schade.
Ik kreeg dat te horen. Uiteindelijk met 24 suiker en moest k wel elke tijdens eetmomemy 90 eenheden spuiten was hardnekkig. Ik was erg streng voor mezelf met eten en uiteindelijk is Mn zoontje gehaald met 38 weken met een gewicht van 3150.
Maar een kleine sterrenkijker is volgens mij moeilijker bevallen dan een groot kind dat goed ligt. Net als een groot kind met klein hoofd (mijn eerste en tweede) makkelijker is dan een gemiddeld kind met een groter hoofd (mijn nichtje).