20 weken echo: GEEN geslachtsbepaling?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lilly, 11 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Mijn man en ik kunnen niet wachten tot we weten wat 'het' word :)

20 oktober hebben wij onze 20 weken echo en we kijken er dus al een tijdje rijkhalzend naar uit ;)
    Maar nu hoor ik steeds vaker van mensen (en heb het ook hier op het forum gelezen) dat ze soms in ziekenhuizen niet (willen) kijken naar het geslacht.
    Dat je daarvoor een pretecho moet laten maken :(

Nu waren we wel van plan ook een pretecho te laten maar dat dan pas weer een week of vier later.

Hoe ging dat bij jullie in het ziekenhuis?

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    bij ons in ziekenhuis is er een apparte kliniek voor de 20 weken echo's.
    Je moet wel vantevoren betalen maar dan kan je het terug declareren bij het ziekenfonds als ze het vergoeden.

Hier in de folder van hun staat dat ze wel naar het geslacht kijken als je wilt weten of het een jongen of meisje is.
    Ook word er een dvd opname gemaakt en krijgen we foto's mee.

Maar goed, dat is in Tilburg. Zal niet overal hetzelfde zijn ;)

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Bij ons wordt de echo gemaakt in de VK-praktijk zelf. Ook hier wordt naar het geslacht gekeken als je dat wil.

4. uschel

uschel Actief lid

16 jun 2006
    115
    0
    0
    Bloemist
    Zwijndrecht
    hallo,
    ik ben maandag voor het 20 wekenecho naar het ziekenhuis geweest
    en ze heben bij mij ook naar het geslacht gekijken.
    je moet gewoon zeggen dat je het zo graag wil weten.

succes en groetjes uschel

5. Lady Tally

Lady Tally Actief lid

10 apr 2006
    127
    0
    0
    Verkoopster
    Breda
    Bij ons willen ze er best naar kijken, geen probleem, alleen...

Ons humpie dumpie wil het nog geheim houden hihi, hij/zij houdt steeds de beentjes bij elkaar of de voetjes ervoor. heb nu al 3 echo's gehad waarop je het zou kunnen zien, maar helaas het blijft nog ff spannend.
    Heb over 4 weken een groei echo, wie weet kunnen ze het dan zien.

6. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    De meeste ziekenhuizen willen wel voor je kijken.
    Maar in eerste instantie kijken ze naar de gezondheid van je kindje, daar is de echo immers voor.
    Hou er idd ook rekening mee dat je kindje het nog niet wil laten zien.
    Ik heb al vanaf heel vroeg héél veel echoos gehad, maar pas met 24 weken lag t dametje goed om het te kunnen zien.
    Om grote telleurstelling te voorkomen zou ik er niet vanuit gaan dat je het met de 20-weken echo te weten komt.
    Ik hoop het natuurlijk wel voor jullie!

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    We gaan er idd maar een beetje van uit dat we het niet zullen zien ;)

Maar ja, ik hoop het wel natuurlijk........

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij ons doen ze de echos in de vk praktijk. maar ik was zo zenuwachtig of alles wel goed was met de kleine dat ik in eerste instantie daar niet mee bezig was. later toen het er allemaal heel goed uitzag en mijn zenuwen wat bedaard waren heb ik het gevraagd. en ze had het gezien, en heeft het speciaal nog een paar keer laten zien.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier wou de gyn ookwel kijken hoor... als ie toch bezig is

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Lees net het formulier dat ik heb meegekregen van het ziekenhuis en daar staat dus met dikke vette letters op dat er NIET naar het geslacht gekeken wordt :cry:

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Kan toch per gyn verschillen lijkt me hoor... ik heb nu echt een toffe peer maar bij mn dochter was het 2x niks. Hij deed zn werk en dat was dat... deze neemt de tijd, oprecvht geïnteresseerd ed.

Ze kunnen wel wat huiverig zijn om te vertellen omdat het vaak toch erg lastig te zien is... onze beeb was zo druk dat er niks van te maken was ookal lag ie verder er best goed voor. Opmeten van dingen was al een ramp laat staan net die ene cm goed krijgen waarop je het geslacht kan zien.

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hallo Lily,

Ondanks dat het op het formulier staat, zou ik gewoon es tussen neus en lippen door vragen of ze het geslacht misschien gezien had! Misschien laat jouw kleintje het zo duidelijk zien dat ze er geen moeite voor hoeven te doen of misschien doet die persoon die de echo maakt er niet moeilijk over... Gewoon proberen! Succes!

Gr. Miranda

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Dat gaan we doen hoor!
    En anders nog een beetje geduld hebben tot de pretecho met 23 weken....... ;)

14. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Bij mij op het formulier staat ook in dik gedrukte letters dat ze NIET naar het geslacht kijken.
    Maar toen ik met mijn zoontje 30 weken zwanger was heb ik in het zh een echo gehad omdat ik me zorgen maakte en toen hebben ze toch voor me naar het geslacht gekeken.
    Aangezien ik nu weer naar hetzelfde zh ga (26-10) hoop ik wel stiekem dat ik dezelfde gyn krijg of iemand die het toch wil doen.
    Ik zal niet vragen of ze er echt naar willen zoeken.
    Maar als ze er toch "perongeluk" langs gaan...en de baby nou net zo ervoor ligt dat ze het toch goed kunnen zien...tja...dan kunnen ze het net zo goed ook maar even vertellen hihihi.
    Nou hopen dat die aanpak werkt ;)

15. Hihi bij mijn vorige zwangerschap zeiden ze dat ze geen garantie gaven op het geslacht, ze wilden het wel vertellen/laten zien, maar mocht het toch anders blijken te zijn......
    ik denk dat ze daar gewoon wel eens gedonder mee hebben gehad(stukkie navelstreng voor piemeltje aangezien of geen piemeltje zien die er wel degelijk was ;)

Bij mijn 20 wekenscan, die ik in deze zwangerschap had stond ook duidelijk in het foldertje dat ze er niet naar keken, maar dat deed ze op ons verzoek wel hoor, of liever gezegd, kleine poekie demonstreerde zijn 'tool' zelf al voor de camera :p

16. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Afgezien dat de 20-weken echo bij mij niet wordt vergoed (avero achmea basis) en er volgens het ziekenhuis niet wordt gekeken naar het geslacht vanwege het feit dat dit "geen medische noodzaak"is, heb ik besloten een pretecho te doen.
    Het kost hetzelfde, zij kunnen ook checken of alles goed en je het geslacht vertellen.
    Wij gaan er op 3 november voor. Spannend... :)

17. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Nuo wat stom dat ze dat niet willen doen...ze zijn toch al bezig dus kunnen ze net zo goed daar toch ook even naar kijken lijkt mij? Bij mij doet mijn VK zelf de echo´s..heeft zelf alle apparatuur in huis. Woensdag hebben wij de 20-weken echo gehad en hij vroeg zelf aan ons of we het wilde weten..

18. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Bij mij stond ook in het formulier dat ze er niet naar kijken en geen geslachtsbepaling doen, maar ik vroeg nadat de echoscopiste de kleine grondig bekeken had of ze het kon zien en ze zei gelijk: o, ja hoor! Wil je het weten?

Ze zei: ik kan het haast nooit met 100% zekerheid zeggen, maar jullie kindje is echt een knul hoor! :D

19. kristel

kristel Niet meer actief

In dit geval kan je beter er van uit gaan dat je het niet te zien krijgt. Bij mij vroegen ze er van te voren om en aan het einde heeft ze uitgebreid gekeken. Ze was er toch enkele minuten mee bezig, dus het kost voor hun wel wat tijd. Het verschilt dus per praktijk/ziekenhuis.

20. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Bij ons heeft ze ook gekeken ,maar de reden waarom ze het soms niet doen is denk ik dat sommigen het dan weg laten halen! Mijn Vk had al een paar keer meegemaakt dat mensen het daarom weg lieten halen en ook bij andere kleine complicaties zoals een hazelip maar waar een kindje prima mee kan leven.En niemand kan daar wat tegen doen,want ze gaan dan gewoon naar een prive kliniek. Ik vond het te erg voor woorden toen ik het hoorde.

Deel Deze Pagina