echo met 5.4 weken zinvol?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door silvana81, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hi,

Ik kan met 5.4 weken een echo krijgen maar is er dan wel iets te zien?
    Ziekenhuis gaat uit van 28 dagen cyclus en zou dan 6.4 ongeveer zijn.
    Maar aangezien ik ovulatietesten heb gebruikt weet ik dat ik zo 6 sept mijn eisprong heb gehad en dus nooit langer dan 6 weken kan zijn op 1 okt.

Ik wordt hier morgen nog over gebeld na de bloedtest maar is het niet beter om een weekje later te gaan. Wanneer ik dus zeker de 6 weken gepasseerd ben.

Heb ivf verleden en endometriosche vandaar vroege echo
    Met 10 weken is 2de echo en als dan alles goed is mag ik over naar verloskundige.

Wat zouden jullie doen 1 okt afspraak laten staan of toch voor een weekje later gaan?

2. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Gewoin laten staan.er is zeker wat te zien.maar denk dat het hartje nog niet klopt.misschien mag je dan eerder nog eens terug komen.om nog eens naarmje kleinemspruit te kijken

3. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier konden ze toen een beginnende zwangerschap zien, dus ik zou ook gewoon gaan.

4. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Maar als je niet nog een keertje mag gaan is het wel een lange tijd voordat je voor de termijnecho mag..
    Ik heb vorige week een echo gehad op 7,2 dagen en nog vind ik het nu veel te spannend om 3 weken te wachten.
    Stel het hartje klopt nog niet, dan maakt het je misschien veel onzekerder....

5. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    #5 Leelaatje, 21 sep 2015
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
    Gewoon laten staan. Ik ga 30 september en heb rond 5 september mijn eisprong gehad. Hiervoor heb ik 3 miskramen achter elkaar aan gehad, en ik mag praktisch wekelijks terugkomen om te checken als ik dat zou willen, beginnende vanaf 30 september.

Ik heb de echoscopist alles uitgelegd, van ovulatietesten tot eisprong tot eerste positieve testen en ook hij zegt: gewoon langs komen en dan zullen we het vanzelf zien :)

(Mijn banner klopt dus denk ik ook niet, maar heb dmv mijn laatste ongesteldheid mijn uitrekendatum ingevuld en dan maakt hij er dit van :p )

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je moet vooral met de juiste verwachting gaan, het hartje zullen ze waarschijnlijk nog niet zien maar dat is ook niet erg bij die termijn. Een week later heb je juist meer stress, je gaat toch een beetje hopen om een hartje te zien maar als er geen hartje is hoeft dat nog niet meteen een probleem te zijn.

Ik heb beide meegemaakt, bij de eerste was ik ook 5.5 week en we kregen een echobeeld te zien wat daarbij hoorde, dus nog geen hartje. Twee weken later mochten we terugkomen en zagen we een mooi kloppend hartje.

Bij mijn tweede zwangerschap had ik rond de 7 weken een echo, geen hartje maar volgens de VK nog niets aan de hand want ik kon ook wat minder lang dan gedacht zwanger zijn. Ik heb 2 weken in spanning gezeten om er dan achter te komen dat het inderdaad mis was. Tegen de tijd dat de miskraam op gang kwam was ik 3 maanden niet ongesteld geweest...

Deze zwangerschap mocht ik pas bij 7.5 week voor het eerst komen en ik vond het wachten slopend...
    Dan liever een echo bij 5 weken zodat je even een moment hebt om naartoe te leven!

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Bedankt!!
    Laat de afspraak dan inderdaad gewoon staan.

Deel Deze Pagina