Hallo, Gisteravond heb ik de eerste echo gehad. Deze was erg onduidelijk. Er was geen hartje te zien. Daarnaast zou de zwangerschap een week minder ver zijn. Ik heb ovutesten gebruikt deze keer en vind het erg onwaarschijnlijk dat ik er een week naast zat. De vk wilde geen van beide kanten op uitsluitsel geven. De vk heeft me doorverwezen naar een prenataal centrum. Ze belt hier zelf naar om 9.00 om te proberen dat ik vandaag nog een afspraak tussendoor kan krijgen. Ik kan iets later bellen om daadwerkelijk een afspraak te maken. Hier kunnen ze evt met een inwendige echo kijken. Ik weet dat het aan de apparatuur van de vk kan liggen en krijg waarschijnlijk vandaag nog uitsluitsel. Toch zou ik het fijn vinden om ervaringen van jullie te horen. Haat die onzekerheid en vind vooral de meting en een week minder ver zijn erg verontrustend. Alvast bedankt.
bij mijn 1e echo werd ik 1.5 week teruggezet.. terwijl ik zeker wist wanneer kindje verwekt is omdat ik maar 1 keer sex gehad heb die maand. bij een volgende echo liep ik ineens aantal dagen voor.. dus dat wilt nog niet zoveel zeggen. wel zou je inmiddels hartaktie moeten zien.. dus hopen dat je vandaag terecht kan.. en dat je nu een mooie echo te zien krijgt.
Bedankt voor je reactie, hoever was je toen je 1 1/2 week werd teruggezet? Hoop ook op een mooi kloppend hartje. M'n vriend zei wel meteen dat dat apparaat uit de steentijd kwam haha. Dus hoop dat het daar aan lag. Gefeliciteerd nog met je huwelijk!
Silsa ik hoop gewoon dat je straks een mooi kloppend hartje kunt zien. Kan zijn inderdaad dat je minder ver bent dan gedacht werd. Ikzelf werd maar een halve week terug gezet maar wij hadden de eerste echo pas met 11 weken en 2 dagen. Had hem liever al veel eerder gehad ivm bloedingen en eerdere miskraam.
Het kan natuurlijk zijn dat je weet wanneer je geovuleerd hebt, maar de innesteling zelf kan best wel eens wat langer geduurd hebben. Het kan momenteel nog alle kanten op. Sterkte met de onzekerheid, hopelijk kun je snel terecht voor je inwendige echo en weet je waar je aan toe bent. Overigens kreeg ik mijn eerste echo rond 8 weken en was er uitwendig nauwelijks iets te zien, inwendig was het allemaal goed te zien! Succes
Spannend dus. Vanmiddag kan ik gelukkig om 12.45 al terecht. Er was iemand uitgevallen, ze hadden me bijna volgende week pas laten komen. Denk dat ik dan gek geworden was. Hoop dat het inderdaad late innesteling is en dat een inwendige echo meer laat zien. Ik heb de 5e week ook bloedverlies gehad, vandaar vroege echo. Lijkt door 7 1/2 week schatting dus niets bijzonders geweest te zijn. Wel de volgende onzekerheid. Gelukkig snel uitsluitsel. Bedankt voor jullie reacties. @ Jacky, als het wel goed zit en de aangepaste zwangerschapsduur klopt... Is de nieuwe uitgerekende datum 20 januari.... Duim duim
Ja, opnieuw uitwendig onduidelijk dus nu ook inwendig gekeken. Is rond de 7 weken gestopt met groeien, geen hartactie dus. Vruchtzakje was wel 8.5 week oud. (Klopt dit laatste, er was iets wel doorgegroeit tot 8.5 week, maar weet het niet meer zeker, ben er niet helemaal bij.)