Hoi dames! Ik ben inmiddels alweer 21 weken zwanger en we hebben gister de 20 weken echo gehad. Het was erg leuk om te zien hoe het kindje beweegt enzo! We konden het geslacht ook zien en in principe was alles prima. Maar de echoscopiste vermoedde dat de baby 1 klompvoetje heeft. Ze kon het rechtervoetje niet goed in beeld krijgen en ze dacht te zien op de echo dat het voetje scheef aan het onderbeen was gegroeid. Ze twijfelde want ze zei: het kan ook zijn dat het net een beetje vreemd zit en dat ik het daardoor niet goed kan zien. Maar ze wil ons toch doorsturen naar de gyn in het zh zodat deze beter kan kijken of het wel of geen klompvoetje is. Mocht het toch zo zijn dan worden we meteen doorgestuurd naar de orthopeed om verdere informatie te krijgen. De echoscopiste zei: probeer er niet te veel wakker van te liggen want misschien is het wel helemaal niet zo en als het zo is, is het tegenwoordig heel goed te verhelpen. Maar toch, je schrikt toch als je zoiets hoort. Nu moet ik vandaag naar de vk en wordt er waarschijnlijk meteen een afspraak voor me gemaakt bij de gyn. Ik hoop z.s.m. want je wil toch weten waar je aan toe bent.... Het was dus een hele leuke dag gister omdat we weten wat we nu krijgen en dat verder alles goed is, maar ook weer een beetje schrikken. Liefs J
Hoi Jelisa Dat is wel even schrikken ja misschien een klompvoetje. Ik heb een zoontje die 2 klompvoetjes had, dit hebben ze niet gezien op de 20 weken echo dus voor ons was het hellemaal een verassing. Onze zoon is geholpen in het sofia kinderziekenhuis in rotterdam. Echt super artsen hebben ze daar vind ik. Hij liep binnen een jaar los en je ziet er hellemaal niks van. Hij draagt nu snachts nog wel spalkjes en op de dag moet hij schoenen aan. Maar voor de rest gaat het echt super. Ik hoop dat ik je een beetje gerust gesteld heb. Als je nog meer informatie wil hoor ik het wel. Groetjes schippersvrouw
Voor mij al wat langer geleden. Mijn broertje (nu 21) is ook met 2 klompvoetjes geboren. Was ook onverwachts en niet bekend. Hij is toen behandelt met gips (de eerste weken) en 's nachts spalken de eerste 2 jaar en nu 21 jaar later zie en merk je er niks van. Zelfs toen was het al goed te behandelen, nu is de wetenschap nog veel verder Bij mij controleren ze er ook extra op, klompvoetjes kan namelijk erfelijk zijn, maar zelfs als het zo is ga ik me er niet druk om maken, weet dat het wel goed komt en dat ze het kunnen verhelpen dus laat je niet te bang maken...
He dames. Heel erg bedankt voor jullie fijne en lieve reacties. Dat is echt een geruststelling voor me. waarschijnlijk is het aan een voetje want het andere voetje is duidelijk normaal. Maar het blijkt dat ik ook een andere vorm van baarmoeder heb, soort van hartvormig. Misschien is dat de reden dat ze het andere voetje niet goed kunnen zien liggen. Over 2 weken gaan ze een second opinion doen voor het klompvoetje, dan horen we het wel. Maar ik ben blij te horen dat het goed te verhelpen is. Liefs J