20 weken echo gehad :( niet zo goed bericht)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jessica24, Apr 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Sterkte morgen, ik kan me voorstellen dat je ongerust bent!

2. moonique

moonique Bekend lid

Nov 28, 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Een cyste betekend een kleine holte met vocht gevuld, dat is ook waarom je het op echo ziet als een zwarte vlek, op echo is weefsel te zien als grijs en vocht als zwart. Het is een eng idee zo'n zwarte vlek op het hoofd van je dochtertje maar het is alleen zwart om die reden , als je het in het echt zou zien zou het waarschijnlijk doorzichtig zijn.

En wat cyste's op de eierstok betreft dat is net zoiets , als je niet zwanger bent heb je voor je eisprong altijd een cyste op je eierstok. Daaruit springt het eitje.

Een cyste in een niertje lijkt mij wel een beetje zorgelijk omdat het dan wel kan duiden op een slecht functionerend niertje maar ook dat hoeft niet.

De reden waarom men zo schrikt van het woord cyste is omdat iedereen wel eens heeft gehoord van iemand dat een persoon bij wie in eerste instantie een cyste was geconstateerd later die cyste kanker bleek te zijn. Een holte met vocht ,inwendig, krijgt meestal de naam cyste als men niet meteen weet wat het is.Meestal is het niet meer dan een cyste, dus gewoon een holte met wat vocht. Net zoals een bult waarvan men niet weet wat het is de naam gezwel krijgt ( ook zo'n eng woord).

Ik hoop dat ik je zo ook wat gerust heb kunnen stellen?

3. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hoi allemaal.
    Heel erg bedankt voor jullie andwoorden.
    Heb gelukkig kunnen slapen.

Wat moonique zei, zo hebben ze het uitgelegt in Het Erasmus.
    Heb een echo gehad van een uur, ze heeft alles onderzocht en bekeken, en erbij verteld hoe en wat (snapte het allemaal).
    Ze zei indd dat de cystes (ze noemde een hele lange naam, weer vergeten) met voch zijn gevult maar dat je dat erg vaak ziet en dat het gewoon weer wegtrekt....

Maar ze zag nog iets, de navelstreng heeft maar twee bloedvaten :( zei legde ongeveer uit dat de groei van de kleine dan in de gaten wordt gehouden.
    maar de nieren waren goed en buik enz, ze had ook vocht in de blaas en slikte vruchtwater in dus ze zei dat dat inidd in orde was.

Het hartje had ook vier kamers en heeft verder ook alles uitgelegt, en gehoord.
    Dus afgezien van die twee vaten is eigelijk alles goed, gelukkig ;)

Zei kon alleen niet met zekerheid zeggen of het een meisje is, want de navelstreng zat ertussen....(nu vertelde de echoscopiste van gister dat ze het ook niet met zekerheid durfde te zeggen)

We zijn gelukkig gerust gesteld, moet 2 mei naar de vk en 11 mei weer naar mijn zk, dus dan hoor ik wel meer of ze de groei in de gaten gaan houden of zoieds.

jessica

4. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Hebben jullie dat meegemaakt (zelf of iemand in de kennissenkring) een navestreng met maar twee bloedvaten?

5. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Er was op belgie een tijd geleden een uitzending over zwangerschap, die vrouw had ook 2 bloedvaten in de navelstreng. Dat kindje had ook maar 1 nier, de groei werd goed in de gaten gehouden en uiteindelijk is het kindje gezond geboren.
    Het komt wel vaker voor hoorde ik toen.
    Sterkte met alles.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Wat fijn dat je vandaag goede uitleg hebt gekregen. Ik hoop dat je nu ook weer wat geruster bent. Er is hier op het forum nog iemand waarbij er maar 2 bloedvaten in de navelstreng zaten. Ik weet niet meer wie maar dat is in ieder geval allemaal dik in orde gekomen. Wel extra controles tijdens de zwangerschap maar de baby had er helemaal geen last van. Groeide goed en werd gezond geboren.

7. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Gelukkig ;) wie weet wordt ik dan ook wel in de gaten gehouden.
    Moet 2 mei naar de vk, dus dan zal ik wel meer horen.

jessica

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Wat fijn van het goede nieuws.
    Ik hoop dat je nu weer kan gaan genieten van je zwangerschap.

9. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Bedankt ;)
    Genieten doe ik, maar ben pas gerust als ik bij de vk ben geweest.
    Maar maak me verder niet druk, de kleine beweegt, voel het regelmatig bewegen als ik op de bank zit of op bed lig, alleen die bloedvaten..
    Maar dat zal ook wel goed komen.

jessica

10. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Heb net antwoord gekregen van de vk van babyopkomst:

Hallo Jessica,

2 vaten in de navelstreng komt regelmatig voor. Een heel enkele keer is
    het een teken dat er iets niet goed is aangelegd in de nieren en de baby
    problemen heeft met plassen ed. maar bij jou is een gevulde blaas
    gezien, dus dat is geen probleem. In dat geval kunnen de 2 vaten dus
    geen kwaad.

Met vriendelijke groet,

Sandra Vuik
    verloskundige

Poeh gelukkig, de nieren zagen er ook goed uit en inderdaad de blaas was gevuld ;)
    Ben blij \:D/

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
  12. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Gelukkig allemaal goed nieuws dus! Ben blij voor je!

13. wondertje nr 3

wondertje nr 3 Actief lid

Apr 24, 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
  14. Anz

Anz Actief lid

Dec 21, 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Kan helemaal geen kwaad 2 vaten. Idd, iets minder voeding misschien.Maar hannah was gewoon 6 pond. Bij de 20 weken echo zagen ze er gewoon drie en bij de geboorte 2. Ze heeft preventieve controle aan haar niertjes gehad en daaruit bleek eigenlijk niets. Ze had heeel toevallig lichte reflux in haar urether.(het buisje tussen nier blaas) Maar ook dat bleek na een jaar weg) Dus ik zou me helemaal geen zorgen maken! Dat deed ik nl wel, maar vooral omdat ik erdoor werd overdonderd zo net na de geboorte en niet wist wat het te betekenen had. We moesten naar de kinderarts enzo, dat vond ik doooodeng. Het heeft me veel teveel energie gekost in m'n kraamtijd. So don't worry!

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Positief blijven denken dan komt het allemaal goed. :)

16. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    jessica hopelijk komt alles dik in orde.

17. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Maak me nu ook minder zorgen, vooral omdat de nieren er erg goed uitzagen, en de blaas gevuld was.
    Maar hoef gelukkig niet meer naar het EMC, de kleine wordt wel geloof ik in de gaten gehouden,(ook in verband met de cystes in het hoofdje) moet 11 mei weer naar het Ruwaard, dus dan hoor ik ook meer ;)
    Maar als je dat vlak na de bevalling hoord is zeker schrikken!
    Gelukkig is het bij je dochter allemaal goed gekomen.

jessica

18. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Onze oudste dochter had ook maar 2 vaten in de navelstreng. Nix aan de hand ze is keigezond! ;)

19. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    mijn broertje had ook maar 2 vaten in de navelstreng. hij is nu 16 dus alles is goedgekomen!

20. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Gelukkig al heel veel positieve verhalen ;)

jessica

Share This Page