Hoi! Ik heb morgen de 20-wekenecho, en we hopen dan ook te horen of we een jongen of meisje mogen verwachten Mijn vraag is: hoe betrouwbaar is die uitspraak? Zijn er mensen die ervaring hebben met een verkeerde geslachtsbepaling? Of is het met 21 weken toch wel met zekerheid te zeggen? Ik vind het namelijk best eng om er helemaal vanuit te gaan met alle inkopen, haha.
Ik kreeg een geslachtsbepalende echo bij 15+5, bij de 20 wkn echo werd het nogmaals bevestigd. Volgens mij is het aardig betrouwbaar, maar een fout kan uiteraard altijd.
@Jane, wel fijn dat je inderdaad die echo al eerder hebt gedaan en het zo bevestigd kon worden met de 20 weken. Misschien dat ik over een paar weekjes dan toch nog maar voor een pretechootje ga, haha
over het algemeen is 20 wkn wel betrouwbaar er zijn altijd uitzonderingen daarom zeggen ze altijd 99% en 100% krijg je altijd met de geboorte
Bij een collega zou het een meisje worden bij 20 weken. Je raadt het al: ze kregen bij 34 weken een extra echo om te zien hoe het lag enzo, bleek het toch een jongen! Oeps! Al met al, maakt het niet uit. Wij kiezen er zelf voor om het niet te weten. Lekker makkelijk
Grootste risico is als ze zeggen dat t een meid is. Piemeltje kan soms verstopt zitten achter de navelstreng. Als ze jongen zeggen os de kans vrij klein dat t een meid blijkt. Hier bij 16 weken een jongen. Was ze heel zeker van. Bij 20 weken nog steeds jongen. Ook zo zeker dat ze de kamer roze zou komen maken als ze t fout had rn daarna nog tig keer bevestigd dat t een jongen is.
@gupperdegup Ik wilde het in eerste instantie ook niet weten, maar mijn man wilde het heel graag weten. Nu we dat toch besloten hebben, ben ik ook wel heel benieuwd Gelukkig ben ik niet zo van het roze/blauw, meer van de neutrale kleuren, dus dat scheelt! Dat zal bij je vriendin lastig geweest zijn, die had natuurlijk alles al in huis voor een meisje! pff, dan is het wel een hele verrassing!
@Nicci dan heb je in ieder geval een gratis schilder als het toch een meid is hahaha. Ik heb juist gehoord dat een meisje zeker is, omdat ze de eierstokken kunnen zien als die aangelegd zijn. haha zo zie je maar.. het blijft spannend! Ach ja, wie weet ligt onze kruimel er vanmiddag verkeerd voor en blijft het een geheimpje
Bij mij vertelden ze bij de 20 weken echo dat ze voor 95% zeker was van een meisje.. Ze kan geen 100% zekerheid geven, omdat er idd altijd een kleine kans is dat er iets voor zit of wat dan ook.. Echter waren er bij ons duidelijk 3 streepjes te zien (hamburgertje) dus ik schat de kans erg klein dat er alsnog een jongetje uit komt
Ik denk dat het aan de persoon ligt die de echo doet. Hier konden ze het gister helaas niet zien, ze zei dat ze best had kunnen gokken maar dat wilde ze niet doen. De vorige keer had zij ook mijn 20 weken echo gedaan en toen wist ze het zeker, en klopte het ook. Ik denk dat de kans heel klein is dat ze het verkeerd hebben als ze overtuigd zijn het goed te zien.
Hier ook niet... On topic Bij 14,3 weken zei mijn vk meisje maar ze zei duidelijk koop nog niks want ik geef je nu nog geen zekerheid vervolgens bij 17,5 week geslachtsbepaling laten doen wederom meisje (echobureau laten doen) toen bij 20 weken weer bevestiging meisje daarna pret echo bij 28 weken (ander echobureau) ook deze dame zei een meisje en 2 weken terug groei echo gehad en zei mijn vk er zitten nog steeds duidelijke schaamlippen
Neejoh eierstokken kijken ze helemaal niet naar. Ze kunnen bij jongetjes meer zekerheid geven dan bij meisjes, maar nooit voor 100%. Maar ik zou er wel op vertrouwen als degene die de echo doet er vrij zeker van is en je ook op het fotootje een hamburgertje of piemeltje ziet.