20 weken echo gehad word doorgestuurd...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kwebbel1984, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Vandaag heb ik de 20 weken echo gehad.
    De vk in het zh dacht dat ze een openruggetje zag maar ze wist het niet helemaal zeker omdat ze het wel zag als ze zeg maar recht achter de baby stond maar anders niet. Weet niet zo goed hoe ik het goed moet uitleggen. Maar ze had er in elk geval wel aanwijzingen voor ook oa dat de kleine hersentjes van baby 1 een banaan achtige vorm hadden en bij baby 2 was het gewoon mooi rond. Ze dacht wel te zien dat de huid erover heen gegroeid was. Nu word ik doorgestuurd naar het radboud zh in Nijmegen. Vooral omdat de vk twijfelt weet ik niet wat ik ervan moet denken. Ik kan ook niet echt wat vinden over een openruggetje omdat ik niet weet hoe ernstig het is. Heeft iemand dit ook gehad en bleek er later niks aan de hand te zijn???

2. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Jeetje dat is wel heftig, onzekerheid is heel naar!! Ik weet niet wat het allemaal precies inhoud maar ik hoop dat alles gewoon goed is!! Veel succes.

3. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Dank je, ik weet ook nog niet precies wat het inhoud maar dat hoor ik donderdag wel.

4. logo

logo Niet meer actief

Wat heftig zeg. Heel veel sterkte!
    Het is altijd vervelend om dit mee te maken. De tijd waarin je moet wachten duurt altijd erg lang.
    Bedoel je met open ruggetje spina bifida?
    Dit is niet hetgeen wat ons kindje had maar ben er wel bekend mee.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ohh wat schrikken, sterkte en succes!

6. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Volgens mij word het er wel mee bedoelt. Maar er zijn 2 varianten ervan. het echte open ruggetje en het verborgen. Hopelijk dat ze donderdag zeggen dat alles goed is maar maak me zo'n zorgen...

7. logo

logo Niet meer actief

Ja ik begrijp dat je je zorgen maakt! Wat een moeilijke tijd.
    Veel sterkte donderdag.

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Jeetje wat verrot zeg. :(
    Ik hoop voor je dat het een storm in een glas water blijkt te zijn.

Ik kan me je zorgen wel voorstellen (bij ons was de termijnecho niet goed --> open buik)

9. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Wij hebben het een aantal jaar geleden mee gemaakt. Wij kregen dus wel slecht nieuws tijdens de guo. Ze konden het idd aan de hersenen zien, en aan het ruggetje.

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    jeej wat erg!!

Hoop en duim voor je dat je donderdag goed nieuws krijgt

liefss

11. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Mag ik vragen hoe het bij jullie is afgelopen?
    Bij ons was het alleen onderin maar het was niet duidelijk dus twijfelde ze.

12. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees ik het goed dat het onder in de rug zit (of misschien zit)? Op zich is namelijk hoe lager hoe gunstiger!

Heel veel sterkte met afwachten, want dat is een van de ergste dingen ervan, de onzekerheid. (het duurde weken voor we wisten wat onze dochter waarschijnlijk zou hebben. Eigenlijk wisten we het na de geboorte pas redelijk zeker en maanden later kregen we een DNA-bevestiging. Ze heeft trouwens iets heel anders dan een open ruggetje) Ik kan wel uit ervaring zeggen dat de eerste schrik het ergste is en dat je wel, als je kindje gehandicapt is, er mee leert omgaan. Ook omdat je tijdens de zwangerschap het kindje zelf nog niet ziet, maar alleen de aandoening hoort (waar je je dan ook nog niet een voorstelling bij kan maken.)

Sterkte!

13. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    pfoe! Wat heftig!
    Hopelijk krijg je goed nieuws te horen. Zo niet, heel veel sterkte. Maar bedenk ook, je zal er wel mee leren leven. Je kindje is je kindje en ookal is het dan gehandicapt, je gaat er gewoon voor ;)

14. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Wat zul jij geschrokken zijn en lastig om nu die dagen door te komen tot aan de afspraak in het Radboud. Wij hebben in december 2012 ook slecht nieuws gehad bij de 20 weken echo, onze dochter had dan wel iets heel wat anders (ernstige hartafwijking). Ik weet door wat voor onzekere hel je nu heen gaat. Vooral de periode waarin je eigenlijk nog niets weet.

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met een open ruggetje. Wel verhalen van andere gehoord. Het ligt er vooral aan in de mate van het open ruggetje en eventuele andere bijkomstige afwijkingen. Als het spin bifida is, is het best slecht nieuws, maar voor nu weet je het gewoon allemaal niet precies en blijft het speculeren. Ik hoop voor je dat het alsnog allemaal meevalt!! Ik duim voor je, voor een goede afloop!! Sterkte.

15. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hier geen ervaring in ons eigen gezin; een kennisje van me heeft een aantal weken ook dit nieuws gekregen.
    Wil jullie veel sterkte toewensen in de komende tijd!

16. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ons meisje blijkt toch een open openruggertje te hebben. We weten nog niet geheel in hoeverre het ernstig is. Volgende week dinsdag hebben we weer een afspraak in het zh voor verdere informatie.

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ach Jeetje sterkte!!

18. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wat een rotbericht, Kwebbel. Wat zal er veel op je afkomen en wat duurt het dan lang voor je meer informatie krijgt. Sterkte.

19. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat een verdrietig en zorgelijk bericht. Heel veel sterkt, hopelijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid over de ernst van de aandoening.

20. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Sterkte Kwebbel! Ik vind het eigenlijk wel belachelijk dat ze jullie na het weekend pas meer info geven. Je voelt je nu al zo onzeker en onwetend! Wat had de gyn verder nog gezegd tijdens de echo?

Deel Deze Pagina