angst

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by cat2, May 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb een aparte vraag. Ik wist ook niet waar ik dit neer moet zetten daarom maar hier. Op dit moment ben ik niet zwanger maar ik zou dat wel graag willen. Nu heb ik heel grote angst voor naalden en bloed. Alleen maar simpel bloedprikken dat is al een gedoe voor mij. Veel angst ervoor en meestal val ik ook nog flauw. Het zit echt tussen mijn oren. Infusen heb ik nog nooit gehad, maar dat zal ook wel een gedoe voor me zijn. Stel dat ik zwanger zou worden dan ontkom ik niet aan naalden, bloed enz. Ik lees vaak dat mensen het over pijnbestrijding hebben tijdens de bevalling. Dat is alleen maar mogelijk dmv naalden, waar ik erg veel angst voor heb. Of opwekkers dmw infuus.
    Een ruggeprik lijkt me helemaal verschrikkelijk.

Zijn er meer mensen hier die deze angst hebben en hoe hebben zij dit ervaren tijdens de onderzoeken en bevalling?Vergeet je dan door de pijn je angst en laat je daarom heel makkelijk een injectie zetten?

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik heb een hekel aan naalden, maar kijk de andere kant op als ze erin gaan. Als je een normale zwangerschap hebt, hoef je maar een of twee keer bloed te prikken. Geef vantevoren aan hoe je erin staat, daar kunnen ze dan rekening mee houden. Pijnbestrijding is geen moeten en ook dit kun je vooraf uitgebreid bespreken.

3. jv23

jv23 Actief lid

May 16, 2012
    415
    0
    16
    belgie
    hallo,

ik had vroeger ook schrik van naalden, maar na een vmk waarbij hcg bleef stijgen heb ik zeker 5 keer bloed moeten laten trekken. en na een bbz waarna ik wakker werd met infuus en waar ze ook verschillende malen bloed hebben getrokken overwin je wel je angst. als je echt iets wil (of je kan niet anders) ga je even op je tanden moeten bijten...

4. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik was ook extreem bang en heb het zwanger worden zelfs uitgesteld omdat ik me er niet overheen kon zetten. Ik heb maar 1x bloed hoeven laten prikken. Ik was op van de zenuwen en heb ook moeten huilen erna gewoon van de spanning. Viel echt reuze mee. Ja je voelt het maar pijn, nee. Wat betreft de bevalling maak ik me nu nog niet druk. Wil sowieso graag thuis in mijn eigen omgeving bevallen dus ook weer minder prikjes als alles goed gaat. Geen pijnbestrijding. Zoals ik er nu over denk dan. Succes met zwanger worden.

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Heb ook een hekel aan naalden, maar neem van mij aan: op het moment van bevallen maakt dat je geen ene *piep* uit. :D

Maar in principe hoef je idd alleen maar bloed te prikken tijdens zwagerschap.

En evt kan je geboorteTENS gebruiken voor pijnbestrijding tijdens bevalling, maar daar zijn wisselende meningen over. Ik kan hem van andere pijnbestrijding en ik vond het niets doen.

6. sietsie

sietsie Bekend lid

Sep 13, 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    De prikken die je tijdens je bevalling krijgt proberen ze meestal te geven in een wee, zodat je er zo min mogelijk van voelt. Bespreek je angst gewoon, verloskundigen en artsen komen dit zo vaak tegen, dat ze als geen ander weten hoe ze je gerust moeten stellen :).

7. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

Apr 10, 2013
    2,571
    0
    0
    Mijn schoonzusje is erg bang voor naalden enzo en wilde ook geen pijnstilling tijdens de bevalling ivm de naald ;) Nu is ze toch 2 keer bevallen met pijnbestrijding en ze zegt zelf dat het haar dan op dat moment niet uit maakt... de pijn van de weeën wegen dan zwaarder als de naald maar na de bevalling..... dan is de angst weer terug ;)

Dus waarschijnlijk zal het jou ook niet boeien op het moment dat je aan het bevallen bent en je hebt echt pijnbestrijding nodig, misschien is dat een geruststelling.

8. cat2

cat2 Niet meer actief

bedankt allemaal voor de reacties! Ik denk zelf dat het pijn doet dat ik niets geef om een injectie. Zo stel ik het me voor. Wel fijn dat je een en andervan te voren bespreekbaar kan maken

9. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    3,479
    2
    36
    zelf niet als zodanig ervaring mee maar ik ken wel een stel waarvan de mán erg angstig is voor ziekenhuizen, bloed, prikken, etc. en die ontzettend opzag tegen een ziekenhuisbevalling daarom.. maar toen het erop aan kwam is het bij hen zó meegevallen omdat je met zo'n oer-prestatie bezig bent bij het bevallen, en je in zo'n andere mindset komt ..

wellicht dat dat voor jou tijdens een zwangerschap ook al zou helpen, de gedachte dat je bezig bent voor je kindje en een gezonde zwangerschap..

en anders tegen die tijd aangeven bij de verloskundige, je bent vast en zeker niet de enige met dit probleem, misschien is er extra begeleiding mogelijk

Share This Page