20 weken echo gehad

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Brien24, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Hallo,

Ik heb afgelopen donderdag me 20 weken echo gehad. Alles was gelukkig goed. Maar nou kwam er uit de 20 weken echo dat ik niet 20 weken was maar al 22 weken dus dat ik 2 weken voor liep. Toen ik net wist dat ik zwanger was had ik zelf uitgerekend 14 maart maar toen ik voor me eerste echo ging kwam er uit 24 maart. Dat vond ik toen al vreemd maar dacht van nou het zal wel. Maar nu we de 20 weken echo hebben gehad komen ze toch op 14 maart.

Waar moet ik nou vanuit gaan? Ze zeiden wel dat ze misschien binnenkort nog een keer een echo gaan doen om te kijken of het dan nog steeds klopt. Ook heeft ze in de computer de datum veranderd.

Ik wil graag ook een pretecho gaan doen dat wilde ik met 25 of 26 weken gaan doen maarja aangezien ze me nu giga aan het twijfelen hebben gebracht heb ik zelf ook geen idee meer.

Wie heeft dit nog meer gehad?

Groetjes

Brien

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hoi Brien,

Ik bleek bij mijn eerste echo (10 weken) al 2 weken verder dan gedacht; maar in feite wist ik dat het heel anders kon zijn omdat ik een onregelmatige cyclus had.
    Mij is altijd verteld dat kindjes de 1e 12 weken allemaal ongeveer even hard groeien en dat ze dan dus goed kunnen bepalen hoe ver je bent. Later groeit het ene kindje sneller dan het andere en is het dus minder duidelijk. Maar goed, dat is alleen maar wat ik van mijn VK heb begrepen.
    In jouw geval: je vroege echo zei 24 maart, dat zou de meest betrouwbare moeten zijn. Maar omdat je zelf al uitgerekend had 14 maart en dat nu precies overeenkomt met de echo, zou het best 14 maart kunnen zijn. Heb je altijd een regelmatige cyclus? Dan zou ik uitgaan van 14 maart. Misschien is er op je 1e echo iets verkeerd gemeten? Als je een onregelmatige cyclus hebt, dan is het echt gissen nu.

Maar, bedenk je ook: het is maar een richtdatum. Bij mijn eerste ben ik na 2,5 week overtijd ingeleid, dus zoveel zegt die datum niet...

En natuurlijk kan je altijd het beste op de mening van je VK / gyn afgaan, die hebben de meeste ongeboren kindjes gezien ;)

3. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Nou me cyclus was opzicht niet heel onregelmatig de laatste 3 maanden zo rond de 32 a 33 dagen.

Nou ik heb daarna nog 2 echo's gehad en die gaven ook aan dat ik verder was dan dat hun hadden gezegd

Ik ben zelf nu een beetje in de war van wat moet ik nou als richt datum aanhouden de 24ste of de 14 ik heb a.s woensdag een afspraak de VK dus ik ga het er dan zeker over hebben.
    Hoop wel dat ze me duidelijkheid kunnen geven.

alvast bedankt voor je antwoordt

gr

Brien

Deel Deze Pagina