wie heeft een idee? (echo gehad)

Discussion in 'Zwangerschap' started by mvKyano07, Feb 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mvKyano07

mvKyano07 Lid

Jan 12, 2009
    54
    0
    0
    Vandaag hebben we de eerste echo gehad.
    Volgens mij eigen berekening ben ik 7 weken en 5 dagen. Maar de meting tijdens de echo gaf aan dat ik 7 weken ben.
    Ik heb duidelijk mijn eisprong gevoeld op zaterdag 3 januari dat was op dag 17 van mn cyclus.
    Dan ben ik toch ook iedere keer op zaterdag een week verder? Dus dan ben ik aankomende zaterdag 8 weken naar mijn idee.
    Of telt die meting pas vanaf de innesteling en niet vanaf de bevruchting? Want dan zou het kunnen kloppen natuurlijk.
    Volgens de gyn ben ik pas op 1 okt. uitgerekend en zelf had ik 26 sept.
    Ik weet dus echt zeker dat ik 7 weken en 5 dagen ben! Het hartje klopte! Maar nu ben ik bang dat het vruchtje misschien niet goed groeit? :rolleyes:
    Of is het met deze termijn logisch dat er een paar dagen verschil in zitten omdat het nog zo klein is?
    De gyn zag er geen probleem in...berekende nog een keer en kwam op het zelfde uit...snap dr niks van...

Wie had dit ook?

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ten eerste gefeliciteerd :D

Het zou toch kunnen dat je de eisprong niet helemaal goed gevoeld hebt. Of dat het eitje niet gelijk bevrucht is dan zitten er ook nog een paar dagen van innesteling bij dus zo kan ke komen op een andere data.

Maar ga er maar vanuit dat ze het goed hebben hoor! Als ze twijfelden dan hadden ze dat wel gezegd. Het is misschien ook wel jammer omdat je gerekend had dat je verder was.

maar alles was goed met je baby dus? Dat is het belangrijkste.
    Ga lekker genieten

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik zei met onze 1e echo dat ik verder was dan de echoscopiste zei...en toen was haar antwoord dat dat best kon...omdat ze het niet altijd even accuraat kunnen zien zo vroeg...ze zat 6 dagen korter dan ik dacht...

met de 12w echo klopte mijn datum! Dus zat ze er toch naast...en dat zei ze ook...toen kon ze het gewoon een stuk beter meten!

4. mvKyano07

mvKyano07 Lid

Jan 12, 2009
    54
    0
    0
    thnx voor de antwoorden! eisprong deed echt behoorlijk pijn bij mij altijd..dus die was echt op die dag. Maar idd mssn toch wat later bevrucht...en dat ze de reis van eileider naar baarmoeder niet mee(kunnen) meten ofzo.

We hebben over 3 weekjes weer een echo en dan wordt de definitieve datum bepaald. Ik begreep alleen niet dat de gyn ook zelfs als ie van mij eisprong op 3 januari uitging op 7 weken uitkomt.
    Maar nog ff afwachten dan maar.
    De kans was nog 2% dat het mis ging nu...dus ben toch wel super opgelucht. Na de volgende echo nog minder dan 1% kans!
    Nu lekker genieten idd! :) :)

5. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    Sarah84 ik heb dat ook gehad eerst was ik 1 week korter dan me eigen berekening toen ineens weer 4 dagen korter dan mijn berekening en afgelopen maandag was ik ineens even ver als mijn eigen berekening dus ik gevraagt hoe dat zit zecht ze ja voor de 8 weken is het gewoon heel moelijk om te zien en tussen de 8 en 12 weken kunnen ze het veel beter zien

6. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Oh je moet nog niet van deze echo uitgaan hoor. Ik had met 6 weken een echo, en volgens de gyn was ik 5 wk en 4 dagen. Met 7 wk en 2 dagen een echo, kwamen ze uit op 6wk en 4 dagen.

Met 11 weken en 2 dagen een echo, en ze kwamen uit op 11 weken en 5 dagen....

Dus eerst naar achter gezet, toen weer naar voren. En wij weten wanneer de bevruchting was (liep in het ziekenhuis om zwanger te worden). Dus we weten ook dat alleen de laatste meting redelijk kloptte.... Dus houd gewoon even vast aan je eigen datum.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb bij Eva met 6 weken en 5 dagen de eerste echo gehad (ik dacht toen dat ik 7 weken precies was), maar moest 1,5 week later terugkomen omdat ze niet helemaal goed konden meten en de gyn zei ook dat ik waarschijnlijk wat korter dan 7 weken zwanger was. Scheelde uiteindelijk dus maar 2 dagen.

8. mvKyano07

mvKyano07 Lid

Jan 12, 2009
    54
    0
    0
    oh ben blij om te lezen dat dat normaal is van dat verschil.
    Ben eens benieuwd over drie weken of het verschil dan kleiner is.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je eisprong hoeft niet je meest vruchtabre dag te zijn!

Ik voelde hem ook altijd supergoed en ben toch echt later bevrucht! ;)

Share This Page