hai meiden, mijn meisje werd gemeten met de dertig weken echo en woog al meer dan 2 kg, normaal is het gemiddelde tussen 1200 gram of 1400 grm. Zal ze nu echt heel zwaar worden? Heeft iemand hier ervaring mee? liefs clairette
Ik heb een echo gehad met 32 weken en mijn kleine werd toen al 3200 gram geschat! Hij is geboren met 37w1d en woog 3360 gram. Dat hij op het laatst niet zoveel meer gegroeid is komt doordat ik pre-eclampsie had. Dat hij zo snel al zo zwaar was komt door mijn suiker. Maar ik vind jou kleine dus best meevallen vergeleken bij die van mij! Groetjes Ylona
volgens mij is 2 kilo met 30 weken gewoon netjes.... onze zoon lag echt achter, is met 32 weken geboren en was 35 cm en 1000 gram, we hebben een hele ziekenhuiservaring erbij gekregen, dus ik zou blij zijn als dit beebje wel een beetje op schema zou liggen.....
Hallo, Bij 30 wk kreeg ik een groeiecho. En totaal onverwacht bleek het een grote baby te zijn; 1737 gram ! Omdat mijn man en ik beide een normaal postuur hebben dachten ze aan zwangerschapssuiker maar een glucosetest wees uit dat alles ok was. De baby zat wel aan de bovenkant van de groeicurve en met het hoofdje zelfs op/buiten de bovenste lijn . Toen de gyn m'n buik voelde zei ze dat ze een paar stevige billen voelde . Afgelopen maandag met 34 wk opnieuw een groeiecho gehad. De baby woog 2388 gr. Niet zorgwekkend of extreem. Ben idd benieuwd hoeveel de kleine de laatste weken nog groeit.
Ik heb het niet zo op die groeiecho's, vaak wordt je er echt onzeker van... Bij mijn eerste kreeg ik ook een groeiecho omdat ze op het einde van de zwangerschap niet indaalde. Volgens de gyn zou ze zo'n 6 pond wegen. Bij geboorte met 42 weken woog ze dus over de 8 pond en bleek haar hoofdje veel te groot te zijn geweest voor mijn bekken. Mijn bevalling was dus vreselijk door de grootte van mijn kind en dat hadden ze dus niet gezien......
Door vele echo's werd mijn zoontje op een grote dikke baby geschat (bijna elke wel een echo waarop hij ruim 2 weken voorliep). Zelfs de echo's met 37 weken werd er gezegd dat het een stevige baby zou zijn. met 38 weken is hij geboren en woog: 2640 gram en 47 cm!!! Dus wat nou grote baby Echo's zeggen niet alles
van de onze zeggen ze ook steeds dat het een flinke baby word.... maar tegen mij zeiden ze dat het ongeveer 200gram speling heeft op zo'n echo, ze kunnen het altijd mis hebben. De onze schijnt een dikke buik te hebben, en bij 34 weken had hij schijnt kortere beentjes en bij 37 weken had ie weer lange benen...dus k weet het ook niet meer haha . hij zou nu bij ons 3200 gram wegen bij 37 weken...maar hopen dat ie niet teveel meer groeit.... dus afwachten, en je kan er toch vrij weinig aan veranderen!
Renske woog ook iets meer dan 2 kg op die termijn, en is met 3840 g geboren. Het is pas nu dat ze ECHT boven de curves uitknalt, zit als het goed is rond de 13 pond en is nog geen 2 mnd.
Meid maak je niet al te druk zo'n meting komt heel nauw en er hoeft maar iets verkeerd te meten of het kan al veel schelen... Onze meid werd toen ik net 36 weken was geschat op 3521 gram en ze zou toch nog wel een stuk zwaarder worden was de schatting... Bij 39 weken werd ik ingeleid en ook daar werd gezegd dat het een erg groot kind zou worden wat ook vrij zwaar zou zijn... (overigens was dat niet de reden voor inleiding maar dat ik te weinig vruchtwater had) Uiteindelijk was ze 3610 gram en 53 cm helemaal niet zo zwaar dus, achteraf zeiden ze ook dat ze hadden verwacht dat ze veel zwaarder zou zijn... Overigens zeiden ze ook dat ze met haar hoofdje en benen boven aan de lijn zat, ver boven gemiddeld, en haar buikje iets boven gemiddeld... We hadden zelf daarom eigenlijk al een klein beetje een "misvormd" beeld maar ook dat bleek achteraf ontzettend mee te vallen en is het een gewone gezonde meid geworden niks geen te groot hoofd, oké de benen zijn wel lang! Dus ik zou je niet al te druk maken over zo'n meting! Zowiezo kan het nog alle kanten op en ze kunnen het ook nog mis hebben....
ik had met de echo van 35 wkn een kindje van 2260gram. hahaha ben bevallen 16 dagen na uitgerekende datum van een jochie van 5080 gram. hoezo echo klopt niet