Hallo Allemaal.. Vandaag termijnecho gehad en dus 9 weken en 4 dagen! Helemaal blij zag er allemaal goed uit.. Nu heeft me broertje een hazelip.. Nu zei de Gyn dat ik dus na een ander ziekenhuis moet om daar te laten bekijken of het ook een hazelip heeft.. Maar wat als ik daar geen zin in heb? en mij het niet uit maakt..Tuurlijk wil je een gezond kindje...dat wil iedere ouder..maar kzou er niet minder van houden of weg laten halen.. Heeft iemand hier ervaring mee? is dit verplicht of toch wel verstandig om te doen? Liefs Mij
Het is niet verplicht hoor. Het is jouw kindje en jij (jullie) bepalen hoe en wat. Als je zeker weet dat wat de uitslag ook is, er geen consequenties aan vast zitten kun je het ook laten. Misschien is het verstandig om nog eens aan je gyn te vragen waarom hij je dit adviseert. Wie weet heeft hij wel heel goede argumenten. Maar maakt het je niets uit, dan zou ik het lekker laten zitten. Het is ook wel goed om geen gebruik te maken van medische faciliteiten als dat niet echt nodig is (dan kunnen andere mensen die het misschien harder nodig hebben terecht ) good luck!
M'n broertje heeft ook een schisis, daarom hebben wij een SEO-echo laten doen, dit is ipv door een echoscopist, door een gynaecoloog. Heb zelf een 20 weken echo laten doen en deze SEO, maar veel verschil vond ik er niet in zitten (we hebben het ook meer gedaan, omdat we dan een keertje extra mochten kijken) Uiteraard is niets verplicht! Geen enkele echo, bij ons hebben ze er wel extra na gekeken, want ik zou dat toch wel graag van tevoren willen weten.
Zoals andeen al zeiden: het is niet verlicht. Maar wellicht wel prettig om te eten of er iets aan de hand is met je ongeboren kindje? Dat je een echo laat doen om te zien of alles ok is, wil natuurlijk niet meteen zeggen dat je het kindje niet wilt als het niet goed is. Het kan ook gewoon een stukje voorbereiding zijn (want kindjes waar iets mee aan de hand is, vragen ook bijzondere zorg natuurlijk..)