Hallo allemaal! Ik heb 20 juli j.l. mijn spiraaltje laten verwijderen omdat mijn vriend en ik graag samen nog een kindje willen. Nu bleek ik 14 augustus een megaknaller van een positieve test te hebben, dus, superblij! Nu heb ik rond 8,5 week de vitaliteitsecho gehad, daar zagen we al een kloppend hartje en al wat kleine bewegingen. Nu hebben we gister de termijn echo gehad, en werd de zwangerschap vastgesteld op basis van de grootte van de baby op 11 weken en 1 dag. Volgens de verloskundige zou ik 15 juli zwanger zijn geworden.... maar ik heb 20 juli pas mijn spiraal laten verwijderen.... hoe kan dit? Ik snap er helemaal niks van, lijkt me niet dat ik na ruim 9 jaar een spiraal nu ineens er door heen zwanger ben geworden iemand een verklaring? Kleintje doet het super trouwens, beweegt goed, mooi hartje alles er op en er aan
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb geen verklaring voor je maar wel een soortgelijk iets, mijn cyclussen zijn altijd 45-50 dagen. Echt altijd, al minimaal 10 jaar lang. Echter zoals mijn zwangerschap nu berekend is en de groei van het kindje gemeten is zou ik zwanger zijn zijn geraakt met een cyclus van 28 dagen, heel bijzonder Inmiddels 5 echo's verder en de termijn blijft steeds op hetzelfde uitkomen. In mijn geval heb ik dus ook het gevoel dat er niks van klopt maar goed, het zal wel
Ze bedoelt 15 juli als start cyclus... Vanaf dan is 11 weken en een dag. Als je de 20e je spiraal hebt laten verwijderen heb je waarschijnlijk ca. 9 of 10 dagen later je eisprong gehad (ongeveer 14 dagen na 15 juli). Tel maar na, kan precies kloppen.
Eergisteren op 11+1 weken betekent je eisprong op 29 juli. De 2 weken daarvoor is de foculaire fase en 15 juli dus start cyclus. Dat is gemiddeld gezien. Klopt helemaal dus . Gefeliciteerd!