Even klagen - Pijn!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Within, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Moet het even kwijt hoor..

Toen ik net zwanger was had ik de normale klachten - heel veel slapen, goede vriendjes met de toiletpot en een lichaam wat in rap tempo veranderde onder invloed van de hormonen.
    Met 15 weken kwam er lichte BI bij, wat door tijdige therapie nu goed te doen is en zelfs bijna geen last veroorzaakt.

Yes!, dacht ik, genieten van mijn zwangerschap! Helaas.. toen kwam mevrouw depressie om de hoek kijken. Even heel diep gezeten, op punt van opname geweest, POP poli ingeschakeld.
    Hele medische molen weer opgestart, medicijnen verhoogd en nu gaat het weer goed.. Mag ik dan nu genieten van mijn zwangerschap?

En nu zijn de laatste weken begonnen.. Ik geniet waar ik kan, van de bewegingen in mijn buik, de kleine kleertjes in de kast, het opzetten van alle meubeltjes en de voorpret hoe hij er uit zal zien..

Alleen die laatste loodjes wegen me wel zwaar! Een paar weken geleden begon het, pijn net onder de ribben. VK gebeld, die zei dat ik even langs mijn HA moest. Getest op zwangerschapsvergiftiging maar gelukkig negatief.
    Maar de pijn in mn ribben blijft.. onderin, rondom, halverwege.. alsof ze stuk voor stuk lekker gekneusd zijn. Kan niet normaal zitten, kan niet op mijn zij liggen en ook lopen doet zeer. En dan heb ik het niet eens over de momenten dat de kleine hoog ligt en met zijn voet er tussen zit te porren..

Inmiddels ben ik gesloopt. De hele dag door pijn. Ben nu aan het werk maar ga zo richting huis denk ik want ik trek het gewoon niet meer. En dat terwijl ik maar 4 uurtjes per week even vrijwilligerswerk doe als receptioniste..
    Slapen doe ik ook amper omdat ik op mn zij draai en dat doet weer zeer na 2-3 minuten. Draaien doet zeer, dus ben elke keer wakker. PCM helpt al niet meer en had al medicatie voor het slapen maar die is zo verslavend dat ik het niet wil slikken tenzij het echt nodig is, want dat is ook niet heel goed voor de kleine.

Heb het aangegeven bij het hele begeleidende team; Gyn, VK, HA, psychiater (ivm medicatie), oefentherapeut.. maar ze kunnen niks voor me doen, ik moet maar even volhouden... Enige rede die ze kunnen vinden is mijn fibromyalgie in combinatie met de krappe ruimte in mijn buik nu.

Iemand die eventueel een tip heeft?

Rusten en plat liggen doe ik al zo veel mogelijk, maar kan ook niet continue met een huishouden, dieren en het stijf worden door de fibromyalgie..

Zo, moest het even kwijt:)

2. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Wat ontzettend naar meid!! Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen en hopelijk vliegen de weken voorbij!

3. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Moppie toch!! Wat rot! Ik heb absoluut geen tips voor je, maar wil je wel even heel veel kop-opjes wensen. Wist niet dat het nog steeds niet lekker ging.. Zet hem op joh!

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Vanuit hier ook een dikke digiknuffel! Het is nu aftellen geblazen... Hoop wel dat ze je niet tot het einde door laten lopen.

5. Within

Within Niet meer actief

Thnx meiden :)

Ben inderdaad naar huis gegaan, nu met verlof! Dan maar zo veel mogelijk plat liggen..

6. Ior

Ior Niet meer actief

:( dikke knuffel meid.
    Heb je een bad? Misschien lucht dat een beetje op, of ff zwemmen, neemt dan in ieder geval het gewicht ff weg.
    Hopelijk gaan de laatste weekjes lekker snel voor je

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wat rot meid, zo is het niet echt leuk he? Ik herken het wel een beetje: ik ben zo ongeveer de eerste 5 maanden continue kotsmisselijk geweest. Ik heb een paar redelijke weken gehad, maar nu begint bij mij ook pijn bij de ribben, aan de linkerkant. Ook geen zwangerschapsvergiftiging, dus het wordt gewijt aan bandenpijn. Begin ook steeds meer last van mijn rug te krijgen en raak steeds vermoeider. Ik ben in het verleden depressief geweest dus ik heb daar wel schrik voor, maar gelukkig kan ik ook bij de POP-Poli terecht mocht het nodig zijn.

Maar ik voel dus met je mee! Nog een paar weekjes en dan heb je je kindje in je armen!

8. Within

Within Niet meer actief

Dat vooruitzicht sleept me er doorheen! Lig net op bed en dan begint hij te bewegen en dan weet ik weer waar het allemaal voor is :)

Heb helaas geen bad.. En een douche die na 20 minuten geen warm water meer heeft :p

Roan1981 jij ook succes met de laatste loodjes!

9. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Wat vervelend voor je! Het is toch wel heel erg vervelend dat je je (bijna) nergens anders meer mee bezig kan houden.... Misschien even langs de bieb (hoe ouderwets) voor boeken over ontspanningstechnieken, misschien het internet afschuimen naar onspanningsoefeningen

Ff googlen
    jacobson ontspanningsoefeningen
    Schultz oefeningen

Oja
    dit

Ik hoop dat het je een beetje helpt. Veel succes

Deel Deze Pagina