Nou, een en al onzekerheid hier helaas. Heb een inwendige echo gehad en na even zoeken zagen we het hartje kloppen. Wij helemaal blij en opgelucht, maar toen ging de gyn het vruchtzakje meten en kwam hij uit op 0,8 cm (8 mm), wat neer komt op een zwangerschap van 5 weken! (aldus het echo-apparaat). Ik weet precies wanneer ik m'n eisprong gehad heb en ben echt langer zwanger dan 5 weken. Het vruchtzakje is dus te klein en de gyn zei dan ook dat hij ons nog niet kon feliciteren. Wie heeft ook een echo gehad rond deze termijn en hoe groot was jullie vruchtzakje? Volgende week vrijdag (11 juli) staat een nieuwe echo gepland. Wordt dus even een onzeker weekje.
kijk eens in mijn echo bij 6 week en 3 dagen of jou vruchtzakje ook zo groot was en als het hartje klopt zou ik me niet zo druk maken meis is makkelijker gezegt dan gedaan weet het maar als je het niet vertrouw gewoon maandag weer bellen hoe groot dit vvruchtzakje was weet ik echt niet meer hebben ze bij jou niet het kindje opgemeten dan?
Ik heb in me album een echo staan van 6weken en 4 dagen. Ik hoop dat alles goed is met je zwangerschap. Kan me voorstellen dat dit je niet lekker zit en dat je er erg onzeker door gaat voelen. Sterkte. Liefs wolly
Hoi Caro, Dit heb ik zelf ook meegemaakt, dat zwangerschapsduur minder ver was dan je zelf dacht, dacht dat ik 9,5 wk was en volgens inwendige echo 7,5, ik wist ook zeker dat ik langer zwanger was en moest ook 2,5 wk in onzekerheid zitten, afgelopen maandag mocht ik eindelijk weer terugkomen en toen ben ik weer anderhalve week vooruit gezet....In de eerste weken is het gewoon zo moeilijk meten dat een mm verkeerd meten al iets van een week verschil maakt... Ik kan je ongerustheid natuurlijk niet wegnemen, maar mijn verhaal is dus goed afgelopen...! En hoop dat dit ook voor jou geldt! Groetjes van Sanne
ach ik kreeg een ego met 6 weken en 4 dagen en ze zeiden dat het de groote was van 4 weken en er ws geen hartactie ik helemaal in de stress natuurlijk ,twee weken later weer gegaan was een mooie beeb te zien met een kloppend hartje / ik heb geleerd om nooit meer in zo,n vroeg stadium een ego te laten maken ,ze kunnen dan nog helemaal niks inschatten en zetten je op een verkeerd spoor . ik weet bijna zeker dat de vogende ego wel oke is bij jou .. liefs
Meiden, bedankt voor jullie reacties! Nog drie dagen wachten en dan mogen we eindelijk voor de volgende echo. Heb ondertussen het hele internet afgespeurd naar soortgelijke verhalen en inderdaad... het kan alle kanten op. Jullie verhalen geven me wel hoop. Wel positief natuurlijk dat het hartje al klopte, maar met een termijn van 5 weken (wat de gyn opgemeten had) is het natuurlijk wel al heel vroeg dat er een hartje klopt. Dus misschien toch ietsjes verkeerd gemeten en was ik tijdens de echo bv. 5 weken en 4 dagen zwanger (de termijn waarop een hartje kan beginnen te kloppen). Als ik het zelf terugbereken, zou het ook uit kunnen komen op 6 weken en 1 dag. Ik had deze cyclus wel een iets latere eisprong dan anders... nog nooit zo'n late gehad. We kunnen niets anders doen dan afwachten, maar die roze wolk waar ik op zat is wel even verdwenen jammergenoeg. Zo raar hoe je je ineens zo anders kunt voelen. Eerst zoveel blijdschap en dan ineens zoveel onzekerheid en toch ook wel verdriet. Nou ja, afwachten maar...
In mijn album staat een echo van 6 weken. Ik had toen ook een topic geopend van huhhhh zoooooo klein kan dat wel
ow ja trouwnes toen zagen ze geen hartje kloppen maar 4 dagen later ben ik weer geweest toen hebben we hem gehoord en zien kloppen. Echt super dussss geniet er van
tirtilisko idd jou vruchtzak lijkt me kleiner dAN die van caro en zie bij jou alles is goed super hoor gefeliciteerd
@bengeltje ja meid bedankt 3 dagen erna heb ik weer een echo gehad want had oorspronkelijk 23 juni mijn eerste echo we hebben die gewoon laten staan. EN toen was het al een koffieboontje Nu hopen dat het de 15de allemaal ook super goed is
Tirtilisko, bedankt voor je berichtje! Geeft me weer moed in ieder geval. Pfffff... wat een onzekerheid ook. Ik ga er mee naar bed en sta er mee op. Gelukkig is het bijna vrijdag!
Meid nog even en dan kan je hoop ik heel erg genieten van je zwangerschap. Ik weet dat het erg moeilijk voor je is. Maar geloof mij ik heb dus 3 dagen na die echo in mijn album nog een eho gehad. en daar was het al een koffieboontje dus het gaat snel ik had echt een stip op de eerste echo. Echt ienieminnie klein. Vertrouw erop dat alles goed komt. Teveel stress is ook niet goed voor jou en de kleine lieverd. (lees wie het zegt hahaha)
Thanx meid! Nee... ik weet het... stress is niet goed voor ons wondertje. Fijn dat de tweede echo bij jou er goed uit zag. Een hele opluchting. Succes met je volgende echo.
Ik hoop voor je dat alles goed gaat. Ik denk dat je je niet druk hoeft te maken hoor. Het komt vast wel goed Ik heb me ook veel zorgen gemaakt. Iedere keer was er wat. Eerst te lage hartslag en toen vond ik het nog zo klein, nou en ik ben nu alweer bijna 18 weken dusss...
Bedankt Adriana! Fijn dat bij jou alles goed is gekomen in ieder geval. Ja... het is ook wat. Eerst maak je je druk of je wel zwanger kunt worden en dan ben je zwanger en dan maak je je weer druk of het allemaal wel goed zit. En zo gaat het maar door... Als het vrijdag goed blijkt te zijn, wil ik ook echt weer gaan genieten. Kan dat op dit moment echt helemaal niet. Het is ook heel raar, eerst ben je helemaal dolgelukkig en twee weken later krijg je een domper. Je weet gewoon niet meer hoe je je moet voelen, zo raar ineens. Nog even geduld.
Hoi Caro Bij ons met 7wkn en 2 dgn 10 mm en 9wkn en 2 dgn 25,1 mm Dan klinkt 8mm bij 6 wkn en 4 dgn toch niet heel erg gek. Volgens mij groeit het in het begin vrij vlot. Suc 6 morgen, maak je niet te druk. Liefs Marieke PS zit jij ook op een flair forum?
Goed nieuws! Het vruchtje is lekker gegroeid, hartje klopt nog mooi. Ik kom nu uit op 6 weken en 5 dagen (vorige week was het 5 weken). Loop dus nog wel een week achter vergeleken met m'n eigen berekening, maar de gyn. zei dat het er goed uit zag. Over twee weken weer een echo.