20 weken echo groeiachterstand en na bericht verloskundige een gemiddeld kind?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamotjuh, 31 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamotjuh

mamotjuh Actief lid

5 dec 2013
    191
    22
    18
    Nou dat vind ik ook!
    Dank je wel voor je begrip!

Ik merkte dat mijn verloskundige echt wel haar best deed dat ik me geen zorgen zou maken.
    Maar ja, nu weer naar het ziekenhuis toe.. dan denk je wel bij jezelf, oké?
    Tis lastig.. hoop gewoon zo erg dat het goed komt!

En wat je zegt, na 12 weken wil je geen NIPT test. Ik voel het bewegen, het reageert op me, tis gewoon echt een levend wezentje in mijn buik, dat wil je niet weg hebben

2. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik vind het nogal rigoureus om bij een iets kleiner kind meteen zo te praten.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Jeetje, wat een onzekerheid.

Ik persoonlijk vind de nonchalance van je verloskundige absoluut niet gepast. Maar misschien ben ik de enige daarin.
    Ik vind het namelijk nogal wat om metingen gedaan in het ziekenhuis en adviezen die het ziekenhuis doet weg te wuiven met "het zijn maar een paar mm" en aangeven dat de groei echo niet nodig is. Gelukkig dat jullie 'm wel hebben gedaan maar ik zou zelf afscheid nemen van deze verloskundige.

Maar dat ben ik :oops:

Ysabella vindt dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het ook een vreemde reactie van de vk. Geruststellen ok, maar niet het zo wegwuiven.

5. mamotjuh

mamotjuh Actief lid

5 dec 2013
    191
    22
    18
    Jeetje.. overstappen?

Nee ik denk niet dat ik dat zou doen.
    Ik heb sowieso medische indicatie dus mijn bevalling doet ze niet.

Tis wel wat Fuddey zegt.. eerst was er niks aan de hand en nu moet ik toch weer naar het ziekenhuis voor een echo..
    Maakt me toch een beetje bang

6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Maar als ik het goed begrijp liep nu het hoofd iets achter en lag niet meer de nadruk op de buik? Dat is op zich goed. Als er iets mis is met de placenta dan stagneert als eerst de groei van de buik... tja, zo lang je haar goed voelt zou ik me nog niet zo'n zorgen maken maar ja, ik heb het dan ook al twee keer meegemaakt zonder dat er wat mis was!

7. mamotjuh

mamotjuh Actief lid

5 dec 2013
    191
    22
    18
    Wat heb je meegemaakt als ik vragen mag?

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja ik ben haar heel "makkelijk" in dan. Ik zou me niet meer op m'n gemak en bij iedere beslissing of advies diende vk geeft direct denken "wat als ze het mist of te laat is met doorsturen omdat ze vind dat het wel meevalt.

Ik was medisch maar de gyn heeft me erop moeten attenderen dat ik een vk nodig had voor na de bevalling. Wij hebben er eentje uitgekomen ik denk 3 weken voor de bevalling en heb haat pas weer gezien op,dag 2 of 3 na de bevalling thuis. Nooit beiden tegelijk. Zou ik.ook.niet willen omdat het toch conflicten kan opleveren, zoals bij jou.. Iets met twee kapiteins op 1 schip

9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    #29 Mythique, 21 apr 2018
    Laatst bewerkt: 21 apr 2018
    Oh niets heel spannends hoor maar mijn beiden zoons liepen meer dan twee weken achter in buikomvang tijdens de zwangerschap. Er heeft trouwens niemand ooit chromosoomafwijking geroepen daardoor. Bij de eerste werd ik naar het Sint Franciscus gestuurd. Kreeg drie ctg's per week, bloeddrukmeting, elke week flowmeting en om de week groeiecho. Met 38 weken leek hij opeens netjes op het gemiddelde te lopen en werd ik terug gezet naar de verloskundige. Uiteindelijk is hij op 40 weken geboren met 53 centimeter en 2800 gram. Dat is randje dysmatuur maar hij was gewoon gezond, alleen erg mager vooral in verhouding tot zijn lengte. Wat de echo's dus ook al uitwezen.

Edit: toen hij eruit kwam riep de verloskundige: wat een mager scharminkel!! Ze hadden dus echt op een gemiddeld kind gerekend maar de laatste echo bleek er zo'n 800 gram naast te zitten.

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Poeh wat een rot situatie zeg!

Ik dacht opeens - want je bent in het ziekenhuis geweest voor de echo- kan jij niet online de resultaten bekijken van de echo? Ik kan namelijk online mijn dossier bekijken. Daar staat nog steeds alle info van de groei van mijn zoon en alle andere zaken tijdens de zwangerschap/bevalling. Misschien is het fijn voor jezelf dat je het nog even kan bekijken en doorlezen.

Wat betreft je verloskundige vind ik het wel heel raar dat ze het zo weg wuift, daar zou ik geen prettig gevoel bij hebben als het ziekenhuis het zo serieus neemt.

11. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Jeetje nog geen duidelijkheid. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar wilde je alleen even een knuffel geven.

mamotjuh vindt dit leuk.
  12. mamotjuh

mamotjuh Actief lid

5 dec 2013
    191
    22
    18
    @Ysabella , ik heb het nog niet na kunnen kijken.. maar ben bang dat dat niet kan..

@chicca vind ik heel erg lief.. dank je wel

13. mamotjuh

mamotjuh Actief lid

5 dec 2013
    191
    22
    18
    @Mythique gelukkig is het bij jou goed gekomen..
    Zo kan je zien dat ze op echo's niet alles kunnen zien. Ik hoop gewoon dat het bij mij ook allemaal mee gaat vallen

14. mamotjuh

mamotjuh Actief lid

5 dec 2013
    191
    22
    18
    Hoi meiden,

Hier een update..

Vandaag op aandringen van mijn verloskundige toch weer een echo in het ziekenhuis gehad. Het ziekenhuis had eerst gezegd dat ik maandag kon komen maar mijn vk heeft erachteraan gebeld dat ik nog voor het weekend terecht zou kunnen, zodat ik niet veel langer in de stress zou zitten.

Dus vandaag gegaan.
    Ons kindje is wat kleiner dan dat het zou moeten zijn op een gemiddeld kindje.
    Buikje en beentjes groeien in hun eigen curve, op de onderste lijn, maar wel hun eigen lijn. Dus dat is gelukkig positief.
    Wel zag het ziekenhuis dat het hoofdje iets achterliep, dit had mijn vk ook al gezien dus daar waren we op voorbereid.
    Niks om ons zorgen over te maken. Het was nog niet zorgwekkend, maar wel iets om in de gaten te houden.
    Dus over 2 weken mogen we weer..

Waar ik eigenlijk over klaagde bij mijn vorige zwangerschap, dat we zo weinig echo's hadden, word met deze zwangerschap aardig rechtgetrokken!

Voor nu nog steeds rustig aan doen en hopen dat er met 2 weken meer goed nieuws komt.

Deel Deze Pagina