wanneer eerste bezoek aan verloskundige?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by girl21, Mar 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

ik lees van veel meiden hier dat ze al heel vroeg een gesprek hebben gehad, en dat ook veel al heel vroeg een echo hebben gehad.. hoe kan dat? op de site van mijn aanstaande verloskundige staat dat ze het liefste hebben dat je in week 7 of 8 belt voor de eerste afdspraak...

dan heb je dus nog geen echo geloof ik..
    is dit niet heel laat? (wil zo graag haha)

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

normaal heb je je eerste echo rond de 10-11 weken en een intake gesprek rond de 8-10 weken, dit is de normale termijn die gehanteerd wordt

veel meiden mogen eerder door een verleden ( zoals een miskraam. missed abortion, etc)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had de eerste afspraak met 8,5 week, echo met 11,5 week.

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi Girl21,

De meesten die een vroege echo krijgen zitten of in de mm of hebben eens een miskraam gehad of hebben op dat moment bruinbloedverlies.
    Ik kreeg er een met 5.6 weken en met 6.3 weken. Helaas heb ik met 6.3 weken het vruchtje verloren. Nu krijg ik morgen een echo om te kijken of alles goed gaat en schoon is.
    Als ik weer zwanger ben dan zal ik ook weer vroeg een echo krijgen gezien mijn verleden dus.

Succes met wachten!

Groetjes Cynthia

5. girl21

girl21 Niet meer actief

ow oke vandaar dus... vond t al zo vreemd allemaal haha

@cynthia: sterkte meid

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Mijn eerste afspraak heb ik 5 april (of was het nu 6? dat weet ik niet meer, zie onderschrift ;) ) en ik heb op 3 april mijn eerste echo, niet door de verloskundige gepland maar heb ik zelf gepland en betaal ik ook zelf.... Omdat ik idd anders ook moest wachten tot 10 - 14 weken....

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Bij ons staat ook op de site dat je vanaf 7 weken mag bellen voor een intake, en dat je die dan krijgt met een week of 9 a 10

De eerste echo word gemiddeld gemaakt bij ons tussen de 10 en 12 weken!

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik had de eerste afspraak ook bij 8 weken en 3 dagen.. Toen ik belde voor de afspraak wist ik net een half uur dat ik in verwachting zou moeten zijn ( meteen gebeld na de test dus..)
    De echo was bij ruim 11 weken..

9. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hallo

Ik heb afspraak gemaakt en krijg mijn eerste echo en intake als ik 8 weken zwanger ben.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook een echo bij 8 weken( inwendig).

Overigens krijgt hier iedereen een echo bij de 8 a 9 weken en tussen de 12 en 14 weken nog een.

Share This Page