Morgen heb ik de eerste echo bij de gyn in verband met een meerlingzwangerschap. Met 7 en 9 weken heb ik een echo bij de vk gehad en dat waren super goede echo's. Punt is dat ik zo angstig blijf of het wel goed zit. Morgen ben ik 11 weken en dan is het dus nog maar 2 weken geleden dat ik een echo heb gehad en toch zit ik vreselijk in de stress. Vannacht heb ik zelfs gedroomd dat de kindjes dood waren. Dit alles komt denk ik doordat het al twee keer eerder mis is gegaan (overigens nooit kloppende hartjes gezien) en dat ik me op veel momenten niet zwanger voel. Heb last van mijn rug, ben moe en mijn darmen werken een stuk trager. Maar dat is het wel. Ik weet dat de hoeveelheid kwaaltjes niks zegt over hoe het met de zwangerschap gaat, maar het feit dat ik twee kindjes draag maakt dat ik maar niet loskom van het idee dat ik dan ook veel meer kwaaltjes zou moeten hebben. Ik weet dat jullie niet in mijn buik kunnen kijken en niet in het bezit zijn van glazen bollen enzo, maar wilde het toch even van me af schrijven.
Pfff ik herken het hoor! Dan geen meerlingzwangerschap maar wel een miskraam gehad. afgelopen woensdag een perfecte echo gehad en toch ben ik enorm nerveus en bang dat het fout gaat. wij moeten nog wachten tot de 27e maar ik vrees dat die angst voorlopig niet weg gaat! Ook hier amper kwaaltjes en hang liever kotsend boven het toilet als bevestiging dat het goed zit Het komt vast goed! Sterkte met wachten en je krijgt vast een mooie echo!
Het is ook echt stressvol vind ik, die eerste maanden. Leven van echo naar echo en hartje horen bij vk. Toen ik met 15 weken de kleine begon te voelen, ging dat pas weer weg. Het is gewoon allemaal goed morgen, dat zal je zien! Geniet ervan je kleintjes weer te zien meid!
Ik snap je helemaal! Ik heb het eerste trimester ongeveer elke week een echo gehad, omdat ik het gewoon niet uithield.
ik heb t ook, ook ivm eerdere miskramen. ik draag maar 1 kindje (hoop ik nog steeds morgen weer echo dus hopelijk nog kloppend hartje ) maar een tweeling zwangerschap is natuurlijk ook wat risico voller dus denk dat je daarom nog wat extra onzeker bent. heel logisch zeker gezien je verleden kan er helaas ook niks aan doen om t weg te nemen! misschien straks een angelsound zodat je zelf de hartjes kunt luisteren?
Bedankt voor jullie woorden dames! Fijn om herkenning te vinden. Ik heb inderdaad al wel zitten denken over een angelsound, maar hoor daar zulke tegenstrijdige berichten over. Weet dus niet zo goed of ik er goed aan doe om zo'n ding aan te schaffen.
Meis, ik snap je helemaal, herkenbaar. Heel erg vervelend dat je niet ten top kunt genieten. Hopelijk heb je morgen een mooie echo, ik ga er iig vanuit. Hoelaat heb je hem? Ik ben ook nog steeds best angstig helaas... Dat blijft denk ik. Angelsound niet doen en zeker niet voor de 15 weken. Dat kan schade aanrichten aan het hartje. Xxx
O, als het schade aan kan richten ga ik het zeker niet doen. Maar als het echt zo 'gevaarlijk' is, waarom mogen ze die dingen dan nog verkopen? Ik moet morgen om 14.15.
Liane84, het komt goed meis ! Kan me goed voorstellen dat je behoorlijk angstig bent. Je hebt ook een rot voorgeschiedenis !! Ik duim voor je dat je 2 prachtige hartjes hoort kloppen !!
Had ik ook. Was elke keer weer een schijtert als ik op de tafel lag met een echo. Leeft ze nog wel? Ppff. Gelukkig voel ik der al een paar dagen, dat is echt een geruststelling! Ik wilde geen angelsound. Ik weet niet in wat voor staat ik was geweest als ik het hartje niet had kunnen vinden. Belde altijd met de vk als ik me zorgen maakte en dan kon ik dezelfde dag nog langs komen om te luisteren. Dat was erg fijn. Doe wat jou het fijnste lijkt meid. Onder de 12 weken word het afgeraden maar dat ben je bijna.
je hoort tegenstrijdige verhalen. je moet gewoon ff paar seconde naar t hartje luisteren en dan is t weer goed. niet iedere dag en geen uur achter mekaar.. heb m gebruikt bij allebei de jongens en die mankeren niks. heb t ook niet zo lang gebruikt want voelde ze snel maar toch vond ik t heel fijn. vond snel t hartje en dan was t weer goed! je zult ze vast ook snel voelen zeker met 2. gebruik m zelf ook nog niet voor de zekerheid. mijn vk heeft zelfs met 8 weken het hartje gezocht maar nog niet gevonden.. succes vandaag 🍀
Ik heb ook een angelsound en het stelt mij ontzettend gerust als ik het hartje even hoor. Het is slecht om met angelsound te luisteren onder de 12 weken. Het is wel zo dat je niet te lang en te vaak moet luisteren. Ook kan het zijn dat je kindjes weg zwemmen voor de geluids golven want daar houden ze niet van. Lijkt me sterk dat het echt slecht is want anders zou het niet verkocht mogen worden. Bij verantwoordelijk gebruik zal dat echt wel meevallen.
Tnx voor jullie reacties! Ga nog eens nadenken over een Angelsound! Ik heb me (gelukkig) weer eens druk gemaakt om niks. Alles goed hier! Beide kids zijn bijna 5 cm. Ben 5 dagen vooruit gezet. Ben nu dus 11+5 en ud staat nu op 27-8. Ze waren allebei ontzettend druk aan het stuiteren de hele tijd. Moest echt huilen van blijdschap. De kans is 99% dat ze 2 eiig zijn. Arts assistent gyn had de gyn er nog even bij geroepen om mee te kijken. Tussenschot was al moeilijk te zien, ze hadden me liever eerder gezien. Maar ze kwamen wel allebei op hetzelfde uit. Van 1 van de kindjes leek de navelstreng wat verdikt, maar dat konden ze niet goed beoordelen. Ik hoefde me er in elk geval geen zorgen over te maken, dikke kans dat het niks is. Volgende week dinsdag terug voor de nekplooi meting en dan krijg ik ook de vervroegde 20 weken echo die ze met 13 weken uitvoeren. Kan ik 2 uur lang naar de beebjes kijken. Is nog in de onderzoeksfase, maar ik heb er niks op tegen om testpersoon te zijn, haha. Met 20 wkn krijg ik waarschijnlijk een GUO in verband met medicatiegebruik. 25 februari heb ik weer een controle echo bij iemand van de pop poli. Lekker veel controles . Heb nog ijzer tabletten en een hogere dosis foliumzuur meegekregen. Echt, ik ben zo opgelucht. Niet dat er nu niks meer mis kan gaan, maar de eerste belangrijke hobbels zijn genomen.