vroege termijn echo?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by nina22, Apr 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nina22

nina22 Actief lid

Feb 16, 2014
    198
    0
    0
    friesland
    hoi dames,

ik heb even een vraag, ik heb aanstaande vrijdag mijn termijn echo ik ben dan 9 weken dit is op basis van mijn eigen berekening, ik heb hiervoor een miskraam gehad en ben niet weer een keer ongesteld geworden dus in 4 weken was het weer raak, en de verloskundige zegt ook dat ik moet rekenen vanaf de dag dat ik een miskraam heb gehad.

nu vraag ik mij af een termijn echo is toch met 12 weken?
    ik heb het de verloskundige vergeten te vragen..

of is dit een "gewone" echo en met 12 weken nog 1? ik snap er even niets van want als iemand bijv met 6 weken een vroege echo heeft dan is de eerst volgende toch niet de 20 weken echo?

alvast bedankt!

2. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik heb mijn termijn echo gehad met 10 weken. Ik denk dat dit bij jou nog miet de termijnecho is omdat ze de termijn het beste kunnen meten tussen de tien en twaalf weken. Denk dat je gewoon een verlate vroege echo hebt.

En anders zou ik het vrijdag even navragen.

3. nina22

nina22 Actief lid

Feb 16, 2014
    198
    0
    0
    friesland
    oke, ja ik hoefde niet eerder voor een echo van de verloskundige en op mijn papiertje die ik aan het ziekenhuis moest doorgeven staat termijn echo vandaar mijn vraag, maar ik zal het idd vrijdag even vragen! bedankt voor de reactie:D

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb dat ook eens gehad, zo vroeg. En helaas, dat was gelijk de laatste, dus echt de termijnecho. Mocht toen met 12 weken bij de verloskundige alleen nog hartje luisteren.
    Als je hem nog kunt verzetten, doen ;)

5. nina22

nina22 Actief lid

Feb 16, 2014
    198
    0
    0
    friesland
    ik ga hem zeker niet verzetten! vind het wachten op zn 1e echo al lang zat ben blij dat ik straks weet of alles goed is en ik eens niet naar een lege baarmoeder moet gaat kijken :( maar ik snap je wel, en 9/10 weken is niet vroeg toch aangezien ik hier lees dat vrouwen met 5/6 weken al een echo hebben

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik had mn eerste echo bij 8 weken en paar dagen. Daar wordt de termijn vastgesteld, omdat het bij mij nog een beetje onzeker was kreeg ik een week later nog een termijn echo. Dus heb er 2 gehad voor de 10e week.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Nee hoor,dat kan best je termijn echo al zijn.
    Als je verder bent met de nekplooimeting dan wordt die datum dan wel weer veranderd.
    Ik ben met de 12wk echo ook 3dg vooruit gezet,ook bij de vk.
    Maar ach,die 2-5dg maken echt niet meer veel uit over een paar weken...dat voelt alleen nu zo.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik had zelf een vitaliteitsecho bij 8 weken (bleek toen al 9 weken te zijn) en een termijn echo tussen 10-12 weken.

9. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Mijn termijnecho was met 9w5d. Ze zei, mede omdat ik zeker wist wanneer ik voor het laatst ongesteld was dat het exact klopte. Ik heb volgende week nekplooi. Ben heel zenuwachtig. Zie dat in ieder geval als de echo /uitslag waarmee we beslissen of we het iedereen gaan vertellen.

10. guz3

guz3 Actief lid

Feb 17, 2008
    304
    0
    16
    Bij mij kreeg ik met de intake dat was met 9 weken om te kijken of er idd iets zit en met de 12 weken de termijnecho. Weet niet of het per vk verschilt, maar denk dat je over een paar weken nog 1 krijgt hoor.
    Succes

11. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

ik heb de eerste echo gehad met 6w1d en aanstaande maandag krijg ik de tweede echo. Dit is nog net voor 9weken.
    ik dacht wel dat ze zei om het termijn te bepalen.
    wel gaan hun uit vanaf mijn menstruatie en ik vanaf mijn eisprong(onregelmatige cyclus)

Vond het wel vroeg, maar ik zie het wel. Igg weer ff spieken:D

12. nina22

nina22 Actief lid

Feb 16, 2014
    198
    0
    0
    friesland
    bedankt dames, ik moet morgenvroeg om 9uur dus ben heel benieuwd hoe het gaat en of ik idd nog een echo krijg met 12 weken, vind het nu toch wel spannend worden!

13. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Ik loop in het ziekenhuis heb met 4 weken 6 weken en 9 weken 1dag echo gehad die met 9 was het termijn alles was goed maar ziekenhuis verloskundigen was niet leuk maar geef dat donderdag aan krijg dan uitslag bloed onderzoek en controle.

14. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik had mijn termijn echo met 9 weken + een paar dagen. Kan dus best wel je termijnecho zijn.

Share This Page